sista omgången bjöd inte på några större skrällar.
Estudiantes visade styrka genom att slå NIL med lägre satsning. Vågat. Och mycket märkligt hur NIL får ut så lite ur sina gubbar.
Vet inte om det är så jäkla givet att GBG hänger kvar. Bätrre stämning måste de ju ha, men inside ser de ju relativt svaga ut. Cajamarca klarar ju aldrig en hel match, och med tanke på att övriga insidespelare är 22 år så går det ju att anta att de inte direkt är fulltränade konditionsmässigt. Han sålde dessutom precis en spelare som hade fått spela slutspel, och köpte in en ny som inte får spela förrän nästa säsong eller?
Vi i Loyk fick den 5:eplats vi siktat på hela säsongen. Nya lönereglerna gör att man (iaf kortsiktigt) tjänar mer på att komma 5:a än att åka ut direkt i slutspelet.
Samma sak är det med de som kvalar. Man bör nu avgöra i 2 matcher för att slippa en veckas löner.
Möjligt att jag förlorar publik till nästa säsong jämfört med att komma 4:a, men om jag förstått det hela rätt sparar jag alltså ett par 100k på detta. Körde en TIE i sista matchen för att om jag nu skulle gått till slutspel ha någon liten chans att hota ECC.
Frågan är vad en Crunch från min sida kunde gett för resultat. En vinst med nån poäng eller två så hade istället Joke kommit femma. Det hade varit en intressant twist.
Oxhill bröt nu sin negativa trend i matcher mot Maniacs. Och jag gissar att man blir farliga i slutspelet.
Skulle faktiskt nästan vilja påstå att Oxhill kan köra normal i matchen mot Wellington, medan ECC knappast vågar göra om samma misstag som förra året då man åkte ur med en normal. Man kan knappast räkna med att ha flyt på slutet i en eventuell jämn match mot Joke heller. Den turen har man redan använt i serien.....
Vi väntar fortfarande med spänning på att se om 1N loggar in innan kvalmatchen. Eller är det till och med så att han blir bot imorgon om han inte loggat in?
Sitter redan nu å filar lite på nästa säsongs plan. Som jag ser det så är det 4 rätt givna uppflyttningslag från Div II. Vattjom, Ca$hdunker$, Di Blåe och Ardbeg. Där ser ju Slamdunkers och Vattjom helt klart starkare ut och det blir stor skillnad i säsongstaktik beroende på vilka lag osm hamnar på vilken halva.
Det är fortfarande aktuellt att tanka nästa säsong, men samtidigt har vi en del pengar i kassan och dyker det upp nån riktigt fin spelare på mellandagsrean så kommer vi absolut inte tveka att slå till.