Fick mitt andraval. Var väl det jag förväntat mig också. Synd på Jump Shot, Inside defense och på längden på spelaren men tveklöst en ovanligt bra draft. Hade inte köpt en sån spelare men överväger starkt att träna spelaren. Med bättre inside defense hade han varit ett väldigt fint SF prospekt.
Blir intressant se skills på Wellingtons PG. Även han lite väl låg egentligen som guard. Mitt förstaval måste tveklöst DiBlåe plockat. Ser intressant ut men allstar lite dålig potential. Estudiantes måste ha lagt lite krut på scouting trots allt för hans förstaval hade 4286 lön och star potential. Tror det var min tredjerankade spelare. Fattys som jag däremot trodde hade lagt pengar på scouting fick bara skit så där måste jag haft fel. Telefonplan som valde först fick en till synes väldigt fin 19-årig spelare dock med så taskig potential (starter) att han varit ointressant att träna trots allt. Skellefteå verkar fått mitt fjärdeval. Spelare med jobbigt många atrocious så tror han blir svårsåld
(20948755). ECC fick 4233 lön med star potential. Insidespelare som jag tvivlar på att ECC kommer träna. Spångakillarna fick en rätt trevlig power forward om det inte varit för den usla potentialen. Sku88an som valde sist fick faktiskt två potentiellt skapliga spelare. Lite väl långa dock som guard och även lite för låg potential för att locka till träning.
Min slutsats är att Wellington och DiBlåes spelare är potentiellt rätt bra men att det i övrigt endast är min och Estudiantes spelare kan vara värda att träna medan övriga knappast har någon ljusare framtid. Kändes som en rätt ok draft för SBBL men är ju rätt uppenbart att man har små chanser att få något bra om man inte väljer bland de 6-7 första lagen.
Spelaren som jag överväger att träna är den nedan:
Dan Blomstedt (20948749)
Point Guard
Weekly salary: $ 3 508
Role: draws a paycheck
(BuzzerBeta)
DMI: 0
Height: 6'6" / 198 cm
Potential: perennial allstar
Game Shape: respectable
Jump Shot: pitiful Jump Range: respectable
Outside Def.: average Handling: mediocre