BuzzerBeater Forums

BB Suomi > National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu

National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: hene10

This Post:
00
169192.41 in reply to 169192.40
Date: 1/13/2011 7:23:18 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Se, minkälaisia pelaajia on nykymaajoukkueen käytössä, on lähinnä edellisten managereiden ja "organisaatioiden" aikaansaamaa. Eikä se nykymaajoukkuekkaan mikään surkea ole todellakaan, mutta se voisi myös olla parempi.
Maajoukkue on aina sen managerinsa näköinen ja pelaajat siellä myös sitä myöden. Käytettävä materiaali ja tieto pelistä on silloin ollut aivan eri tasolla, kuin nykyisellään. Kyllä Nt-peräsimessä tuli postia itse laiteltua aika lailla ja nykyisin tuon bb-postin käyttö on minimaalista. Se että nyt vasta aletaan hivuttautumaan lähemmäs tuota maajoukkuetasojen kärkeä johtuu monesta asiasta ja yksi on se että aletaan saamaan se 3 kauden "kokemusetu" pikku hiljaa kiinni.


Et ehkä ymmärtänyt täysin mitä tarkoitin? Kahdessa kaudessa ei kerkeä muokkaamaan joukkueesta "oman näköistä" koska siinä ajassa ei kerkä älyttömän montaa nostoa pelaaja hankkia, ja täten ei pelaajista saa kunnolla toivotunlaisia. Joten kyllä nämä nykypelaajat varsinkin vanhempi kaarti on muiden managereiden "muokkaamia", ei minun. Itse olen kerinnyt vasta vähän hienosäätää pelaajia... En yhtään pelaajaa rakentaa alusta (esim. 21-vuotiaasta, kun U21-ura ohi) "loppuun" tai "valmiiksi" asti.

From: zafman

This Post:
00
169192.42 in reply to 169192.41
Date: 1/13/2011 7:45:40 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Voi olla että meni vähän ymmärtäminen väärin tälläkin puolella.

Toisaalta kahdessa kaudessa voi hyvinkin saada vanhempikin pelaaja sen realististesti 10-16 nostoa, joten kyllä sillä jo aika paljon vaikutetaan minkälainen pelaaja on ja kaudessa se 6-10 nostoa on ihan realistinen oman kokemuksen pohjalta. Joten kyllä väitän että aika paljon olet saanut muokattua pelaajia kuten halusit. Siihen taisi se aikaisemmin unohtamani Sirkeisenkin pointti mulla olla, että työ miehen kanssa oli alkanut jo minun ollessa managerina ja sen jälkeen taitoja miehelle on treenattu toki lisää ja hyvää työtä hänen managerinsa on tehnyt koko ajan. Sen mitä miehen taidoista näin myyntitilanteessa ja mitä minulla on kirjattuna seurantaan, niin kyllä siinä on yksi esimerkki siitä miten olet siitä itse hionut sinulle sopivaa pelaajaa, joskin itse olisin hieman erilain painottanut.

Ja tuo kommentti 22->24 tai sitten 22->26v ymmärrän täysin ja olen siinä samaa mieltä. Tuota pitäisi vielä enemmän pyrkiä jopa pudottamaan siihen että 20-> olisi maajoukkumanagerilla jo vaikutusta miehen treeniin, josta päästään tuohon U21-Nt yhteistyön syventymiseen, jota toivoisin näkeväni. Se miten tuon ratkaisee on sitten ihan nykyisen U21 ja tulevan maajoukkuemanagerin vastuulla, vai ratkaiseeko tuota ongelmaa mitenkään.

Ainakin minun yrittämäni pelipaikkavastaava-systeemi ei alkanut toimimaan, joten josta voisinkin esittää kysymyksen kaikille ehdokkaille: Miten Suomelle saataisiin jatkossa enemmän potentiaalisia ja etenkin kovia pelaajia maajoukkueeseen?




This Post:
00
169192.43 in reply to 169192.37
Date: 1/13/2011 9:25:21 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Mirolle ensinmäinen vastaus, miten "päästin" Jokimaan nousemaan... Noo pistäisin jopa randomin piikkiin viimeisen ottelun, en ymmärrä loppupeleissä miten tässä näin kävi, oliko heillä aivan loistava peli-into? Itse menin 8 joten uskoisin, että heillä ei kovinkaan paljon isompaa ollut. Jos tiedät syyn (muun kuin heidän ulkohyökkäyksen) niin kerro ihmeessä, olen pelkkänä korvana. Välierissä olisi pitänyt rentoilla, mutta en uskaltanut riskeerata finaalipaikkaa joten normilla menin.

Seuraava zafmannille, miten kehittäisin potenttiaalisia suomalaisia pelaajia? Tässäpä kova pähkinä purtavaksi, ensinmäisenä foorumeilla kyselisin yleisesti onko treenaajia, scouttaajia ja pelipaikkavastaavia? (no shit sherlock) Scouttaisimme yhdessä taas draftit, joukkueet ja siirtolistat, kun potenttiaallisia pelaajia löytyisi pelipaikka vastaavat ottaisivat yhteyttä minkälainen valmentaja heillä on ja pyytäisimme hankkimaan mahdollisimman hyvän mitä talous tilanne kestää, jos he haluavat kehittää pelaajaa maajoukkue käyttöön, jos ei niin pyrkisimme ohjaamaan heidät sellaisen managerin alaisuuteen joka olisi kiinnostunut treenaamaan.

Tässä tietenkin pitäisi olla mukana U-21 valmentaja, MJ-valmentaja, 4-5 pelipaikka vastaavaa, scoutteja mahdollisimman paljon ja tietenkin tärkeimmät treenarit jokaiselle pelaajalle, heille pitäisi saada yhdenpaikan treeniä.

Pelaajat tehtäisiin ensinmäisenä U-21 joukkueelle, sen jälkeen heitä seurataan ja ohjeistetaan MJ:iin käyttöön. Itse voisin sitoutua tähän hommaan vaalien jälkeen tekemään duunia tämän asian yhteydessä.

-possu-

This Post:
00
169192.44 in reply to 169192.43
Date: 1/13/2011 9:43:13 AM
Overall Posts Rated:
182182
Possulle; joo no teitte joukkueista kai parasta työtä, mielestäni vain sarjassanne oli useita parempia joukkueita kuin lopullinen nousija. Yhteisvastuu..:-)

Yleensä minä en voisi kuvitella olevani mj-kuvioissa mukana ilman sitä zafmanin käynnistämää pelipaikkavastaavasysteemiä jossa itsekin olin mukana, harmittaa ettei hene sitä jatkanut. Haasteena siinä vain on se kun toinen pomoista vaihtuu koko ajan.

!zazhigai!
This Post:
00
169192.45 in reply to 169192.44
Date: 1/13/2011 10:34:23 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Kyllä omastakin mielestäni oli parempia joukkueita lohkossa, mutta minkä sille mahtaa? Meni miten meni, jatketaan eteenpäin.

Olisitko kiinnostunut treeniin ohjaamisesta edelleen jos tälläinen saadaan uudestaan pyöräytettyä käyntiin?

This Post:
00
169192.46 in reply to 169192.45
Date: 1/13/2011 12:23:47 PM
Overall Posts Rated:
182182
Tällä hetkellä ei itselläni riitä voimia hoitamaan tämmöistä itseäni tyydyttävällä tasolla. Tämä lienee haaste pelipaikkavastaavajärjestelmässä, että on tarpeeksi päteviä ja innokkaita henkilöitä.

!zazhigai!
From: possu

This Post:
00
169192.48 in reply to 169192.47
Date: 1/13/2011 2:00:04 PM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Arvostan pelikuntoa erittäin paljon. esimerkiksi omilla pojillani oli finaaleissa paria poikkeusta lukuun ottamatta pätevä pelikunto ihan harjoittelun takia.

Jos taidoiltaan parempi kaveri on kelvollisessa kunnossa ja hieman huonompi vahvassa kumpaa peluuttaisit?

Tämän kysymyksen voin kiertää ja kaukaa poliittisella sanalla "katsotaan minkälaiset taidot pelaajilla on ja taktiikasta riippuen" mutta enpä tee niin. Yleisesti peluutan tietenkin vahvassa kunnossa olevaa, ellei taidot sano jotain ihan muuta taktiikasta riippuen. Eli oletetaan pelaavamme joukkuetta vastaan jolla on varma ulkohyökkäys kovuus ja käytettävissä on ulkopuollustus pätevä vahvalla kunnolla ja ulkopuollustus sensaatiomainen kelvollisella kunnolla, niin kyllä käyttäisin sensaatiomaisella olevaa. En ole matikkanero, tilastonikkari tai ole lasku apua takana niin en osaa laskea asiaa kumpi on vahvempi, mutta olettamuksella ja kokemuksella sanoisin, että se kelvollisella kunnolla olevan pistäisin aloitukseen ja pätevällä kakkoiseksi, muuttujaksi lasketaan tietenkin kestävyys ja muut taidot, mutta tässä esimerkki.

Olen valmis antamaan potkuja vaikka ykkösnyrkki Garylle jos hänen pelikuntonsa on monta viikkoa kehotuksista huolimatta kelvollisessa ja muilla on vahva/pätevä. Tai en ehkä potkuja peli-innon laskemisen takia, laittaisin vain reserviin.

-possu-

This Post:
00
169192.49 in reply to 169192.37
Date: 1/13/2011 2:47:38 PM
Overall Posts Rated:
2626
Miten kommentoisitte viime otteitanne omilla kerhoillanne sarjoissa? Mielestäni kahdella ehdokkaalla hyvät kaudet takana ja yhdellä aikamoinen pettymys..? Voitte kommentoida myös muita ehdokkaita.

Edit: ettei nyt ymmärretä mua väärin, mielestäni Henellä hieno kausi, Oldtimerilta iso saavutus päästä 4:n joukkoon, mutta miten possu &co päästivät Jokimaan nousemaan..??


Omalta osalta kausi oli varsin kaksi jakoinen. Keskityin pitkälti yhden pelaajan treenamiseen ja siinä samalla piti ostaa pari täyte miestä, että selvisi jotenkin viikon peleistä. Mielestäni kolmassija olisi ollut täysin saavutettavissa, mutta materiaalin kapeus ja muutama virhe taktiikassa toivat mukanaan tuon neljännen sijan.
Jo kauden alussa tein tietoisen valinnan, että ainoa tavoite oli päästä mukaan pudotuspeleihin sekä treenata takakenttää, mutta noususta oli turha haaveilla kun "moneystars" oli naapuri lohkossa.

From: oldtimer

This Post:
00
169192.50 in reply to 169192.39
Date: 1/13/2011 2:55:14 PM
Overall Posts Rated:
2626

Mitä tarkoitat scouttaus kanavilla?

Kaikkihan nyt parhaan miehistön saa kasaan, mutta mitä selvität pelaajien taustoista? Onko edellisillä omistajilla (esim.) väliä? Vai mitä tässä tarkoitat?


Kanavat ovat erittäin hyviä keskusteluyhteyksiä muutamien bb-aktiivien kanssa eri sarjatasoilta ja ehkäpä sitä minulla on vielä joitakin vanhoja yhteyksiäkin jäljellä aiemmilta U21-kausilta jäljellä, eli en usko verkostojeni kadonneen minnekkään.

Kaikki saa parhaan miehistön kasaan, no tässä asiassa voinen olla hieman eri mieltä, mutta eikös tämä ole juuri näiden vaalin perimmäinen idea, että haetaan pelinjohtajaksi kaveri, joka saa ne parhaat miehet omiin taktiikoihin valituksi.

Edellisillä omistajilla ei ole mitään merkitystä, jos vain pelaaja on joukkueeseen sopiva ja seurajoukkueen peluutus ja treeni tulevat maajoukkueen tarpeita.

-Oldtimer-

From: oldtimer

This Post:
00
169192.51 in reply to 169192.42
Date: 1/13/2011 3:14:25 PM
Overall Posts Rated:
2626
Miten Suomelle saataisiin jatkossa enemmän potentiaalisia ja etenkin kovia pelaajia maajoukkueeseen?


No, kysymyksen esittäjä tietää aivan yhtähyvin kuin minäkin ongelman. Ongelman ydin on pitkälti siinä, että niin U21-joukkueella kuin maajoukkueellakin on omat päämääränsä ja ne eivät aina kohtaa toisiaan, joten U21-joukkuen hakee ja kehittää pelaajia omiin tarpeisiin ei maajoukkueen tarpeisiin.
Yhteistyötä on historiassa kokeiltu jollain tasolla, mutta yksistään se ei riitä. Jostain pitäisi myös löytyä joukkueita joilla on varaa pitää "Garyn" palkkatason pelaajia rosterissa.

No, tuossa nyt alkuun hieman ajatuksia...

-Oldtimer-

Advertisement