Har tyckt i typ 40 säsonger att det hade varit bra mycket bättre med två division II, fyra division III, åtta division IV osv i svenska BB. Även om man skulle behöva öppna division dyra vilket förstås är en utopi nu så är fyra säsonger från start till SBBL för få säsonger för att kunna bygga upp laget och konkurrera där. Om man skulle sikta på fler divisioner så tål det dock att fundera över hur inkomstskillnaderna skulle hanteras. Mitt Utopialag har rejäla problem med ekonomin trots att jag "endast" spelar i tredje ligan. Tvingas släppa mina egentränade spelare lite väl tidigt för att inte få för höga löner.
Att "bara" ha två division II serier är med andra ord något jag stödjer till 100%. Nya lag som startar nu skulle ha det roligare om de spelade i trean istället för att behöva ta sig an hopplöst bra lag likt mitt är just nu för ett nytt lag. De flesta tycker det är roligt när man börjar med något nytt att vinna frekvent istället för det motsatta men framför allt få många lag som i alla fall inte är mycket bättre. Går dock att klara sig relativt väl även som nytt lag i division II skulle jag förvänta mig då man mot inaktiva lag har stora fördelar och finns ju dessvärre rätt många inaktiva lag skulle jag tro i tvåan.