Du menar att jag med en CT i förra säs cup skulle tagit mig vidare? Har svårt att se det, han hade ett lite för starkt lag. Men visst, CT hade säkert gjort det en jämnare match... men segerchansen hade trots det inte varit alltför stor.
1N slog mig på i stort sett varenda betyg och dessutom coachade jag fel... inte lätt att vinna då.
I gårdagens cupmatch hade jag säkerligen vunnit med en normal, iaf 9,5/10 ggr.
Men som betygen ser ut tycker jag att jag ska vinna matchen iaf 8/10... och då tyckte jag det var bättre att maxa enten för att kunna köra en CT i en tuff cupmatch framöver... och till att slippa Normal:aa/CT:a i en halvtuff cupmatch.
Typ: ju högre ent desto färre ggr behöver man normala och därmed högre ent så man slipper normala... ja du ser hur det går runt :)
Jag är därmed lite tveksam till påståendet att vi skulle hållt oss kvar om vi bara satsat lite... klart vi kan spela normal i alla cupmatcher (eller dom som jag "bara" är stor favorit i och inte jättefavorit) men då får jag svårare att vinna de matcher som är riktigt tuffa. Visst att vi kanske snubblar på vägen till de stora matcherna, men jag kommer hellre dit med chans att vinna än att vara glad bara för att jag är där.