BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 9

Säsong 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
93151.418 in reply to 93151.417
Date: 7/16/2009 7:22:52 PM
Liverpool Knicks
II.1
Overall Posts Rated:
66
Nöjd med säsongen? Nja... OK, var en kul grej mest men att spela CT mot Björx för att han inte skulle bli för kaxig var kanske inte det bästa jag kunde gjort.

;-D

Har bara gått ner efter det.

:-(

From: Rolwes

This Post:
00
93151.419 in reply to 93151.392
Date: 7/16/2009 8:34:46 PM
Overall Posts Rated:
33
Sammanställning omg 7:

Pro A mot II

I bissy - Fornudden BK II.4
I Badbreath Boys - mosquitoes II.4
I Hoop Hoop Hooray - Manglers II.3
II.2 face bk - Team karamizake I

II möten

II.4 Spångakillarna - Torp IK II.4
II.4 KFUM A-Torp - Red Star Uppsala II.1
II.3 The Silver Seekers - GBG Air II.4

II mot III

II.1 NHL - Abacus III.2

Lycka till nu!

Tack och hej från mig Rolwes Ägare Fornudden BK

This Post:
00
93151.420 in reply to 93151.418
Date: 7/17/2009 1:28:27 AM
Overall Posts Rated:
7575
Jo jag tycker att CT kostar lite för mycket, de borde göra det lite mindre bestraffning så att det kan förekomma någon gång ibland...

/Mannen
This Post:
00
93151.421 in reply to 93151.419
Date: 7/17/2009 4:27:25 AM
Overall Posts Rated:
3434
Riktigt trist sorti ur cupen för Slamdunkers, kan förstå att den svider.
Nu när vi endå är inne på ämnet CT. Folk sköter sina lag hur dom vill men jag kan tycka att framför allt Slamdunkers men även Spånga ibland är lite för rädda att tappa enthusiasm. Förra säsongen åkte ni båda ur cupen pga det och även i år hade Slamdunkers klarat sig kvar om dom bara vågat satsa lite.
Visst det tar några matcher att återhämta sig helt men redan efter 2 seriematcher så är man tillbaka på 8 enthusiasm och det räcker till att slå samtliga lag i serien, med TDL. Iaf för Slamdunkers.
Hade varit kul att höra hur ni resonerar runt CT, Normal och TDL.

From: sku88an

This Post:
00
93151.422 in reply to 93151.415
Date: 7/17/2009 4:43:52 AM
Overall Posts Rated:
2929
Haha jo man får ju se det positiva som finns. Dock lite svårt att göra så några timmar efter matchens slut :)

This Post:
00
93151.423 in reply to 93151.421
Date: 7/17/2009 4:57:05 AM
Overall Posts Rated:
2929
Du menar att jag med en CT i förra säs cup skulle tagit mig vidare? Har svårt att se det, han hade ett lite för starkt lag. Men visst, CT hade säkert gjort det en jämnare match... men segerchansen hade trots det inte varit alltför stor.
1N slog mig på i stort sett varenda betyg och dessutom coachade jag fel... inte lätt att vinna då.

I gårdagens cupmatch hade jag säkerligen vunnit med en normal, iaf 9,5/10 ggr.
Men som betygen ser ut tycker jag att jag ska vinna matchen iaf 8/10... och då tyckte jag det var bättre att maxa enten för att kunna köra en CT i en tuff cupmatch framöver... och till att slippa Normal:aa/CT:a i en halvtuff cupmatch.
Typ: ju högre ent desto färre ggr behöver man normala och därmed högre ent så man slipper normala... ja du ser hur det går runt :)

Jag är därmed lite tveksam till påståendet att vi skulle hållt oss kvar om vi bara satsat lite... klart vi kan spela normal i alla cupmatcher (eller dom som jag "bara" är stor favorit i och inte jättefavorit) men då får jag svårare att vinna de matcher som är riktigt tuffa. Visst att vi kanske snubblar på vägen till de stora matcherna, men jag kommer hellre dit med chans att vinna än att vara glad bara för att jag är där.

From: Jokehim

This Post:
00
93151.424 in reply to 93151.423
Date: 7/17/2009 7:30:01 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Han syftade helt klart på gårdagens förlust.

Insett att man inte får gå till överdrift med entusiasmen. Känner att jag själv gjort det tidigare säsonger. Om man kör TDL sista två veckorna i samtliga matcher så har man troligen exakt lika bra entusiasm som om man gör det sista fem veckorna. Jag känner att jag tidigare säsonger tappat matcher när jag varit för angelägen om att ha en bra stämning.

Dock är man i lite extra behov av stämning så länge man är kvar i cupen så att man ska ha en möjlighet när man möter lite starkare lag. Gjorde själv en missbedömning som trodde det skulle räcka med normal mot Spångakillarna. Hade kört Crunch om jag vetat att det var skillnaden mellan avancemang och förlust. Med crunch hade jag sabbat stor del av min stämning och riskerat åka i nästa match och/eller tappat min ligamatch mot hyggliga (väldigt bra för att vara andra säsongen av BB) Helsingborg Windmills. Men är en svår balansgång att avgöra vad som behövs för att vinna.

Väldigt viktigt ha bra stämning till slutspelet men får inte bli som för mig senaste säsongerna att man slutar 3:a eller 4:a i serien och tvingas vinna bortamatcher för att ta sig vidare. Bättre sluta först och inte ha perfekt stämning inför slutspelet.

From: sku88an

This Post:
00
93151.425 in reply to 93151.424
Date: 7/17/2009 9:04:40 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jo mkt av det du säger är sant... men för egen del har jag knappast haft problem med att förlora pga för dålig satsning. Jag har senaste 2 säsongerna förlorat 3 matcher... en CT, en normal och gårdagens TIE. Klart man kan öka sannolikheten för att vinna men i 2 av de 3 matcherna borde jag vunnit men hade otur.

Men antar att du inte riktar hela ditt inlägg mot mig, bra skrivet i övrigt och en hel del tänkvärda saker du nämner.

Fast skulle iofs säga att jag tycker folk är för slösaktiga men enten i denna serie, framförallt att de satsar i helt fel matcher. Prio 1 borde ju egentligen vara att komma så högt i serien som möjligt, inte att slå bästa laget.
Om 6:an CT:ar för en chans att slå lag 1 eller 2 och därigenom riskerar förlust i matchen därpå mot lag 4, 5 eller 7 är det ju en väldigt dum CT. Visst kul att slå topplaget, men det kan innebära reglering i kval alt missat slutspel.

This Post:
00
93151.426 in reply to 93151.420
Date: 7/17/2009 11:10:44 AM
Liverpool Knicks
II.1
Overall Posts Rated:
66
Jo jag tycker att CT kostar lite för mycket, de borde göra det lite mindre bestraffning så att det kan förekomma någon gång ibland...

Kanske det... Personligen räknar jag kallt med att klara ev kval (om jag ens når det) men det var en kul grej (eller dum som någon uttryckte det) men eftersom jag känner att jag inte kan vinna uppflyttning med det här laget så spelar det inte så stor roll för mig personligen även om andra kanske tycker att det missgynnar deras lag eller gynnar andra.

Det är ju faktiskt inte mitt problem. Men som du skriver så tar ju den stora effekten bort lite att man kan överraska med val av nivå.

This Post:
00
93151.427 in reply to 93151.426
Date: 7/17/2009 12:20:19 PM
Overall Posts Rated:
2929
Heh, gynnar/missgynnar andra lag... "någons" text var absolut inget som skrevs för att jag tycker illa om att folk satsar mot topplag som tex moi. Men vill man komma så högt som möjligt i serien är det knappast rätt väg att gå.

Sen om man inte bryr sig jättemkt om serieplacering eller ser att man ändå lär spela kvar i serien nästa säs eller av ngn annan anledning så är det såklart kul för spelglädjen att spöa upp kaxiga topplag emellanåt :)

Jaja, jag hoppas iaf att du inte tog illa upp, var inte min mening alls!

This Post:
00
93151.428 in reply to 93151.421
Date: 7/17/2009 12:40:53 PM
Overall Posts Rated:
7575
Förra säsongen åkte ni båda ur cupen pga det

"Spångakillarna put more into this game than Oxhill Shufflers."

Vet inte om jag håller med dig där. PROA på bortaplan är alltid svåra matcher och med tanke på hur jag struglade i serien förra säsongen så kan man nog säga att jag tog ut tillräckligt i cuppen. Att köra alla seriematcher med TIE var däremot idiotiskt men ville testa och var inte riktigt beredd på att serien blir så mycket bättre säsong för säsong, känns verkligen som jag bara står och stampar... Hoppas lite riktig insideträning nästa säsong ska göra oss mer slagkraftiga igen men tar väl två säsonger eller något innan det slår igenom...

Tycker man ska använda normal rätt mycket men CT suger ju fett. ligger jag på 10 i ent och CTar så tar det flera veckor innan jag e tillbaka på banan igen. Ligger man lägre från början och vet att det är två omöjliga/väldigt lätta matcher efter kan det vara värt det, men jag skulle definitivt tveka innan jag drog den...

Skulle jag vara kvar långt i cuppen och se att alla PRO-lag var utslagna så hade det kanske kunnat vara värt det. Framför allt om det var serie konkurrenter som stod för motståndet...

/Mannen
Advertisement