BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] U21 Landholdsnyheder

[NT] U21 Landholdsnyheder (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
64474.42 in reply to 64474.41
Date: 12/28/2009 4:55:18 PM
Overall Posts Rated:
77
Sæson 11

Med kun to skemalagte kampe på nuværende tidspunkt, så ser sæson 11 ud til at blive i træningskampenes tegn.

Første kamp er mod Bolivia - en kamp som skal vindes. I anden kamp kommer U21 landsholdsspillerne ud for noget af en opgave, da vi her skal møde mægtige Spanien.

Sæson 10 gik ellers som forventet. Det blev til nederlag til de senere finalister Frankrig og Israel og senere også til Kroatien og Georgien. De sidste tre kampe blev vundet over lavere rangeret hold, så konklusionen er simpel. Vi tabte til de hold som var bedre end os og vandt over de andre.

Nu håber jeg bare på at fremtiden for det danske U21 landshold tegner lys, for der er tendens til at der arbejdes mere med danske talenter end tidligere, men der er stadig lang vej før vi kan kvalificere os til en slutrunde.

This Post:
00
64474.43 in reply to 64474.1
Date: 1/19/2010 3:24:35 AM
Overall Posts Rated:
77
Placeringskampe

Jeg vil starte med at undskylde mine manglende indlæg den sidste tid, men har haft lidt travlt i RL.

Sæsonens højdepunkt havde naturligvis været deltagelse i VM for U21 landshold, men skal jeg være realistisk, så ville vores eneste chance for deltagelse på nuværende tidspunkt være, hvis vi deltog i den afrikanske kvalifikationsturnering. Vi har simpelthen ikke et godt nok hold - endnu.

I stedet for VM spiller U21 landsholdet placeringskampe denne sæson.

1. kamp var mod Bolivien som igen kun stillede med én spiller (til GM: jeg fatter ikke, hvordan en sådan manager kan få lov til at fortsætte, når han aldrig sætter hold!!?).

2. kamp blev mod mægtige Spanien - landet med flest aktive BB managers, og det viste sig også at det var en for stor mundfuld. Vi tabte.

3. kamp var mod Saudi Arabien, som klart blev besejret. Her spillede Kenneth Rosenø en ganske glimrende kamp, som så mange andre. Kenneth var bl.a. 5-5 fra trepointslinien.

4. kamp var mod Armenien. Også en kamp som let blev vundet.

5. kamp er mod Malta. Her forventes også en sejr, hvilket også gøres i
6., 7. og 8. kamp mod henholdsvis Puerto Rico, Skotland og Island.

Det som jeg synes er foruroligende er spillernes manglende evne til at score på straffe!! I de tre hidtil spillede kampe har vi skudt 25-58, hvilket svarer til 43 %. Det er dårligere end Shaq, da han var dårligst til at skyde straffe, og det siger ikke så lidt!! I sammenligning, så skød vi 44% fra 3p, hvis Spanienskampen ikke medtages...

Derfor opfordrer jeg de managers, som har en eller flere spillere på U21 landsholdet også at tænke på at der er noget, der hedder straffe og kondition.

Det er fint at have en spiller med høje skills, men hvad hjælper det, hvis spillerne ikke kan holde niveauet mere end et par minutter. Straffekast er undervurderet i mine øjne, da det er utrolig lette point at hente, og som hold kunne vi have haft 5-10 point mere pr. kamp, hvis spillerne scorede på deres straffe.
Det er mange point, og vil vi som nation op og spille med, hvor der er rigtigt sjovt (læs slutrunde), så skal vi have disse 5-10 point ekstra med.

Landsholdets største problem er klart small forward positionen. Alle positioner har haft spiller ratings på over 10, men lige SF, kan kun mønstre en spiller rating på 7-8. Vores kære landstræner (for det rigtige landshold) har antydet at han begynder at omskole en af sine trainees til denne position, men er der nogen derude, som har en god SF'er, så hører jeg gerne.

Nu håber jeg på en skadesfri U21 landsholdstrup, så vi kan vinde de sidste fire placeringskampe, da det måske vil gøre kvalifikationen til næste slutrunde lettere.

From: schouw

This Post:
00
64474.44 in reply to 64474.43
Date: 1/19/2010 9:29:13 AM
Horsens Kasuars
DBL
Overall Posts Rated:
12231223
Tak for en fin gennemgang af, hvad der sker på, og omkring, U21 holdet.

Jeg er en af dem, der træner en U21 landsholdsspiller, og må da indrømme, at min spiller, Emil Schlosser, er på alle måder RÆDSOM til straffekast. Til trods for det, sænker han i gennemsnit i indeværende sæson imponerende 68,2%, hvorimod han i sidste sæson ikke kom på andet end 32,0%. Sidste sæson giver nok et mere retvisende billede af hans evner :-)

Men, jeg tænker altid, når tanken falder på straffe, at det kan vi dælme ordne, når han kommer over den gyldne træningsalder, da jeg synes, at det koster alt for meget på hans mainskills - og spørgsmålet er vel også, om det ikke vil koste mere i manglende 2 & 3 points scoringer at han ikke træner mainskill, end straffekastene vil kunne "indtjene", hvis man favoriserer denne træning i et par uger?

Dog vil jeg da gerne imødekomme enten straffe eller stamina træning i begrænset omfang, men der har jeg så brug for at vide, hvilket niveau der anses for at være tilstrækkeligt for både stamina og straffe, samt hvad der ville være ønskeligt at de kom op på, så det måske kunne puttes ind i træningen, hvis der var skader m.v. der gjorde, at man alligevel skulle omlægge træningen.

M.h.t. træning, så vil jeg da gerne, som skrevet i en anden? tråd, gerne forsøge mig ud i træning af SF'ere. Da jeg jo har Emil, vil det jo være fint, at kunne starte op i næste sæson, og træne en SF'er i IS, ID og Rebounding i næste sæson, for derefter at skifte over til relevant træning. Det kræver dog, at der er nogen at træne på, så hvordan kan vi lige sikre, at der er/bliver det?

Tak for det fine arbejde du lægger i U21 landsholdet - det er dejligt med den entusiasme du lægger for dagen, so keep up the good work :-)

/schouw

This Post:
00
64474.45 in reply to 64474.44
Date: 2/8/2010 3:44:55 PM
Overall Posts Rated:
77
Lucky Fan

Efter skuffelsen mod Puerto Rico kan U21 landsholdet igen glæde sig over en sejr efter dagens kamp mod Skotland.

Kampen mod Puerto Rico skulle hurtigst muligt glemmes, da holdet ikke levede op til deres potentiale. Her tager jeg naturligvis min del af skylden, da jeg nok skal til at kigge mere på spillernes GS end deres kunnen.

Kampen mod Skotland vindes på en meget billig baggrund. Det er imponerende, at et land som Skotland, kun kan stille med tre navngivne spillere, og når én af dem så bliver skadet kommer der en Lucky Fan på banen. Dette medførte en storsejr med mere end dobbelt så mange point som skotterne.
Forhåbentlig betyder det en bedre seedning når "slutspillet" begynder om et par uger. Det kunne jo være sjovt at komme en runde længere.

This Post:
00
64474.46 in reply to 64474.45
Date: 2/20/2010 2:09:24 AM
Overall Posts Rated:
77
En landstræner informerer

I Trøsteturneringens første runde skal U21 landsholdet op mod de 10. seedede Tyrkiske landshold. Kort fortalt om Tyrkiet - det er et rigtigt godt landshold, som vi vil få det mere end svært imod.

Det kan meget vel blive sæsonens sidste betydende kamp for U21 landsholdet og samtidigt min sidste betydende kamp i spidsen for U21 landsholdet, men håber naturligvis på at vi kan komme længere i turneringen.

Jeg stopper ikke som landstræner fordi det ikke er sjovt, udfordrende, manglende motivation eller i skuffelse over den relativ lille danske talentmasse, for det er nemlig sjovt og udfordrende at være U21 landstræner.
Samtidigt har de managers som jeg har været i kontakt med, været yderst lydhøre over for de forslag til udvikling af deres talenter, jeg er kommet med. Det skal i have tak for!
Årsagen er at jeg har fået tilbudt et yderst spændende og krævende job IRL, så jeg forventer ikke at have tilstrækkelig tid til rådighed så jeg kan yde en optimal indsats for U21 landsholdet. Derfor stiller jeg ikke op igen som U21 landstræner.

This Post:
00
64474.47 in reply to 64474.46
Date: 2/22/2010 10:44:51 AM
Overall Posts Rated:
77
Tyrkiet

Med Jacob Fuglsig ude af dagens kamp grundet en skade, svinder håbet om en sejr markant. Derfor satses der både i forsvaret og angrebet for at vi skal have en chance for at besejre Tyrkiet. På den anden side kan det også gå frygteligt galt...

Er meget klogere om et "par timer"...

This Post:
00
64474.48 in reply to 64474.47
Date: 3/20/2010 2:43:48 AM
Overall Posts Rated:
77
Nye spillere til U21 landsholdet

Er der nogen, som mener, at de har en eller flere spillere, der efter deres vurdering er gode nok til at komme på U21 landsholdet næste sæson, så vil jeg gerne informeres om dette.

Finder jeg dem gode nok, så vil de blive kaldt op til mandagens landskamp mod Sverige. Dette gøres for at lette overgangen for den kommende U21 landstræner, for der er en del spillere som falder for aldersgrænsen.

This Post:
00
64474.49 in reply to 64474.48
Date: 3/20/2010 11:42:46 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Stiller du ikke op igen?

This Post:
00
64474.50 in reply to 64474.49
Date: 3/21/2010 4:15:24 AM
Overall Posts Rated:
77
Nej, jeg stiller desværre ikke op igen til valget som U21 landstræner. Grunden skal findes i et jobskifte som kræver en større arbejdsindsats og indebærer en del rejseaktivitet. Derfor forventer jeg at der vil være nogle situationer, hvor jeg ikke kan yde den indsats som jeg gerne vil, hvis jeg skal være U21 landstræner.

Derfor stiller jeg ikke op igen, men vil naturligvis gerne hjælpe i det omfang som tiden tillader.

This Post:
00
64474.51 in reply to 64474.50
Date: 3/21/2010 7:10:45 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Ok, jamen tak for indsatsen. Så må vi se om der er nogen der træder til og kandiderer. Der er jo desværre ikke så stor aktivitet omkring vores respektive landshold.

From: Pirates
This Post:
00
64474.52 in reply to 64474.51
Date: 3/21/2010 8:28:27 AM
Overall Posts Rated:
3535
Jeg synes det er ærgerligt, at vores U21 træner stopper. Men respekt for, at livet udenfor BB, trods alt, er vigtigere :-)

Jeg håber der vil være interesse omkring jobbet som U21 træner. Jeg har gået og overvejet det og er ikke helt kommet til en konklusion endnu. Det kommer nok først senere.

Begge vores landstrænere gør det rigtig, rigtig godt. Desværre, som vi før har været inde på, så er materialet til U21 landsholdet ikke særlig godt, men der ser ud til at være stor interesse omkring talent projektet, så det lover rigtig godt for fremtiden. :-)

Advertisement