BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 9

Säsong 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
93151.426 in reply to 93151.420
Date: 7/17/2009 11:10:44 AM
Liverpool Knicks
II.1
Overall Posts Rated:
66
Jo jag tycker att CT kostar lite för mycket, de borde göra det lite mindre bestraffning så att det kan förekomma någon gång ibland...

Kanske det... Personligen räknar jag kallt med att klara ev kval (om jag ens når det) men det var en kul grej (eller dum som någon uttryckte det) men eftersom jag känner att jag inte kan vinna uppflyttning med det här laget så spelar det inte så stor roll för mig personligen även om andra kanske tycker att det missgynnar deras lag eller gynnar andra.

Det är ju faktiskt inte mitt problem. Men som du skriver så tar ju den stora effekten bort lite att man kan överraska med val av nivå.

This Post:
00
93151.427 in reply to 93151.426
Date: 7/17/2009 12:20:19 PM
Overall Posts Rated:
2929
Heh, gynnar/missgynnar andra lag... "någons" text var absolut inget som skrevs för att jag tycker illa om att folk satsar mot topplag som tex moi. Men vill man komma så högt som möjligt i serien är det knappast rätt väg att gå.

Sen om man inte bryr sig jättemkt om serieplacering eller ser att man ändå lär spela kvar i serien nästa säs eller av ngn annan anledning så är det såklart kul för spelglädjen att spöa upp kaxiga topplag emellanåt :)

Jaja, jag hoppas iaf att du inte tog illa upp, var inte min mening alls!

This Post:
00
93151.428 in reply to 93151.421
Date: 7/17/2009 12:40:53 PM
Overall Posts Rated:
7575
Förra säsongen åkte ni båda ur cupen pga det

"Spångakillarna put more into this game than Oxhill Shufflers."

Vet inte om jag håller med dig där. PROA på bortaplan är alltid svåra matcher och med tanke på hur jag struglade i serien förra säsongen så kan man nog säga att jag tog ut tillräckligt i cuppen. Att köra alla seriematcher med TIE var däremot idiotiskt men ville testa och var inte riktigt beredd på att serien blir så mycket bättre säsong för säsong, känns verkligen som jag bara står och stampar... Hoppas lite riktig insideträning nästa säsong ska göra oss mer slagkraftiga igen men tar väl två säsonger eller något innan det slår igenom...

Tycker man ska använda normal rätt mycket men CT suger ju fett. ligger jag på 10 i ent och CTar så tar det flera veckor innan jag e tillbaka på banan igen. Ligger man lägre från början och vet att det är två omöjliga/väldigt lätta matcher efter kan det vara värt det, men jag skulle definitivt tveka innan jag drog den...

Skulle jag vara kvar långt i cuppen och se att alla PRO-lag var utslagna så hade det kanske kunnat vara värt det. Framför allt om det var serie konkurrenter som stod för motståndet...

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
93151.429 in reply to 93151.428
Date: 7/17/2009 1:55:28 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Fick revansch för cupförlusten men vet inte om du hade bästa manskapet. Testade insideanfall och fick faktiskt bättre betyg än jag förväntat mig då mina insidespelare är svaga offensivt.

This Post:
00
93151.430 in reply to 93151.427
Date: 7/17/2009 4:44:17 PM
Liverpool Knicks
II.1
Overall Posts Rated:
66
Det är lugnt... Är mest irriterad för att jag inte får rätt balans i laget. De spelare jag skulle behöva få in för detta missar jag på i bidding och mina drafts har inte haft kvalitet nog.

This Post:
00
93151.431 in reply to 93151.428
Date: 7/17/2009 5:50:26 PM
Overall Posts Rated:
3434

Jo men jag vill bestämt minnas att du inte drog crunch i den matchen. Eller som du själv sa det när vi snackade inför matchen" Crunch är inte att tänka på".

Finns inget rätt o fel här. Jag förstår precis hur du resonerade med en lite halvtaskig serieposition. Jag säger bara att jag tror du hade haft den matchen i din hand om du hade valt att satsa. Jag tror även att Slamdunkers hade hade haft goda chanser till seger i sin match förra säsongen efter en urladdning med 12 i enth och crunch. Denna säsong hade han med säkerhet gått vidare om han satsat lite mer.
Men jag håller med, han borde ha vunnit den matchen oavsett. Jävla osis och jag lider med dig. Jag vet hur det känns att förlora matcher man borde vunnit.

Det var absolut inte menat som någon kritik till hur ni sköter era lag. Jag är väl medveten om att både Spånga och Slamdunkers har bättre pålästa och erfarna coacher bakom sig mot vad jag själv är.
Det kanske blir lite lättare val när man vet att man kommer gå till slutspel och där förlora mot Slamdunkers (eller?).
Jag kan inte göra så fruktansvärt mycket åt det om jag inte skall säga upp mig från jobbet och börja daytrada som en galning.
Cupen däremot! Där känner jag att jag kan kan slå i princip vilket lag som helst med solen i nacken en crunch i ena näven och en liten skopa underskattning i den andra. Kommer ju aldrig gå hela vägen då det blir för tät matchning mellan de tuffa matcherna i slutet men kvatsfinal varje säsong ser jag som rimligt.

This Post:
00
93151.432 in reply to 93151.431
Date: 7/17/2009 6:07:15 PM
Overall Posts Rated:
7575

Jo men jag vill bestämt minnas att du inte drog crunch i den matchen. Eller som du själv sa det när vi snackade inför matchen" Crunch är inte att tänka på".

Du har då aldeles för bra minne för dit eget bästa, men som du säger så drog jag självklart inte CT där, men jag tycker fortfarande inte att det var fel beslut.
CT är för dyrt, hade jag vunnit den hade jag torskat nästa... Jag slog ut ett PROA lag den säsongen (har jag för mig) och hade även kunnat slå Oxhill, som du säger med CT eller lite tur. Problemet är att man inte vet vilket lag de kommer med. De flesta PROA kan ställa upp ett lag som jag inte slår med CT mot TIE framförallt på bortaplan. Så den säkra vägen är att våga lite med chans att vinna mycket, så ser jag på det... men finns väl inget rätt eller fel som du säger, de är ju just de här avvägningarna mot andra managers beslut som gör det här så himla roligt....

/Mannen
From: Mannen

This Post:
00
93151.433 in reply to 93151.429
Date: 7/17/2009 6:15:34 PM
Overall Posts Rated:
7575
Ja det där var någon standardinställning... absolut inte dålig, troligen bättre PG och SG men sämre _sF, PF och C. Jag sa ju att du skulle vinna om du körde LI

/Mannen
This Post:
00
93151.434 in reply to 93151.433
Date: 7/18/2009 4:38:42 PM
Overall Posts Rated:
7575
Lite ledsen blir man när man kommer hem och ser att ordersidan från matchen fortfarande är upppe... måste missat trycka på skicka ordern innan jag drog i morse... Aja blev rätt spelare iaf om än på fel platser....

/Mannen

This Post:
00
93151.435 in reply to 93151.195
Date: 7/18/2009 4:57:32 PM
Overall Posts Rated:
7575

Drog fö in rekordpeng idag på hemmamatchen, 299 761 dollares fick vi in, kanske kan vi spränga 300k-vallen i seriefinalen?

Vad fick du idag?

/Mannen
From: sku88an

This Post:
00
93151.436 in reply to 93151.435
Date: 7/18/2009 5:46:00 PM
Overall Posts Rated:
2929
$ 320 690

Lite surt att slutspelet är i slutet av aug, svårt att veta vilka priser man ska ställa in. Det kommer väl oftast mer folk till slutspelet o man kan ta lite mer betalt, men då kanske man skrämmer bort lite publik under seriespelet.

Advertisement