BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Samarbete mellan spelare

Samarbete mellan spelare

Set priority
Show messages by
This Post:
00
91831.44 in reply to 91831.43
Date: 6/24/2009 2:34:12 PM
Overall Posts Rated:
2929
För min del var det ett kul sätt att spela BB på... att kunna slå många lag trots att alla spelare kom från det egna laget.

Dock gjorde min semifinalförlust förra säs att jag tröttnade en del på BB, vilket ledde till att jag ändå ville skaffa mig lite bättre spelare inside för att på riktigt kunna konkurrera. Men jag spelar inte BB för att bli bäst eller för att optimera laget till 100%, jag spelar för att ha skoj och beslutar mig därför efter vad jag tycker skulle ge mig bäst spelglädje.
Och det är riktigt kul att se ens egna talanger dominera/vinna matcher åt laget :)

Önskar jag någon gång får någon stjärna man kan träna upp, men vinner man verkligen på det i längden?

Nej knappast, inte med de transferregler som BB har just nu, synd att de inte promotar egna spelare mer genom tex moderklubbspengar (för det har de väl inte?)
Jag "slösade" en säsong på en egen draftee bara för att få med honom i U21, det var kul att se honom bli bättre o bättre för att till slut debutera i U21... kan inte jämföra men lär vara en betydligt härligare känsla än att träna in en annans draftee.
Tyvärr gjorde beslutet inför säs-starten att jag sålde honom, ville inte att han skulle sluta tränas.

Blev lite egocentrerad text, men kände för att skriva och jag har faktiskt ingen aning om varför andra spelare satsar hemvävt :)

This Post:
00
91831.45 in reply to 91831.43
Date: 6/24/2009 2:49:27 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tror det är en kombination av:
1) Svårt att hitta riktigt bra drafts för bra pris. De som får riktigt bra behåller dem i regel och de som säljer tar rejält betalt för dem.
2) Överhuvudtaget svårt hitta rätt spelare på transfern så av lathet köper man aldrig någon utan behåller det man redan har.
3) Man orkar inte bry sig om träning så köper inga spelare överhuvudtaget. Jag kör många managerspel där jag inte köper spelare utan behåller det usla jag fick från början och satsar fullt på egna juniorer.

Kan dock tycka det märkligt att man inte när man bestämt vad man ska träna köper något vad som helst som komplement. Även ett dåligt köp är långt bättre än att träna 23+ spelare med 4k i lön. Jag köpte in spelare med 6th man potential som är riktigt bra nu då jag inte hade råd med dyra spelare. Mycket enklare transfermarknad i Hattrick men då är ju också Hattrick otroligt stelt i jämförelse med BB.

This Post:
00
91831.46 in reply to 91831.44
Date: 6/24/2009 2:52:24 PM
Overall Posts Rated:
11
Egocentrerad text är bara bra, då förstår jag hur du tänker istället för hur du tror folk tänker i allmänhet. Och visst är du viktigare än folk i allmänhet? ;)

Jag gillar att vinna matcher, vilka spelare jag har spelar mindre roll så länge dom är optimerade, så jag antar att vår syn på vad som ger spelglädje är annorlunda. :p
Helst vill jag vinna alla matcher och aldrig tappa poäng, blir frustrerad varje gång laget släpper till poäng eller missar ett skott. Min erfarenhet från andra spel är att folk sällan satsar så hemvävt som det är i BB, men jag har troligtvis kollat in alldeles för få lag för att veta hur det ligger till. :)

This Post:
00
91831.47 in reply to 91831.1
Date: 6/27/2009 10:53:06 AM
Overall Posts Rated:
11
Hur mycket hjälper de förmågor som spelare inte använder sig så mycket av? T ex OD för PF, PA och HA för forwards och center, ID och IS för guards och så vidare.

This Post:
00
91831.48 in reply to 91831.1
Date: 7/14/2009 1:00:29 PM
Overall Posts Rated:
11
Någon som vet varför det är så extremt ojämnt i vissa skeden av matcherna? Mot chinas landslag förra omgången tokdominerade han första quartern, i andra och tredje var det jämnt. Sen i sista dominerade jag något extremt (finns vissa förklaringar till det, två foulade ut sig och en skadade sig, men ändå). Idag är det lite samma grej, jämnt i första men i andra har jag gjort ett riktigt ryck. Jag är bättre än motståndaren idag.

Det bara blir så ibland, eller hur är det?

This Post:
00
91831.49 in reply to 91831.48
Date: 7/15/2009 3:02:20 AM
Overall Posts Rated:
7575
Det finns flera saker som kan spela in, som du säger foul, kondition mm.
Men vad det verkligen beror på vet jag inte, är nog en hel del slump också..

/Mannen