BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Maajoukkue

Maajoukkue (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
5324.447 in reply to 5324.445
Date: 8/10/2010 3:00:24 PM
Overall Posts Rated:
9393
Häikiön treenaajana voin kertoa, että ne taidot nousevat aika nopeasti yhden paikan treenissä ja Niko häviää oikeastaan sisätaidoissa enään torjumisessa, josta tuo alhainen palkka kauden alussa johtuu. Lisätietoja voin lähettää postiin jos haluat :)

This Post:
00
5324.448 in reply to 5324.447
Date: 8/10/2010 3:02:58 PM
Overall Posts Rated:
182182
Kiitos vastauksesta, mutta mitä tämä nyt minulle kuuluu...aina pitää työntyä vain joka paikkaan...
:) Onnea sen treenaamiseen, varmasti hieno pelaaja! Joku voisi ostaa Suomeen sen Siirankin.

Edit: torjumisesta muuten, mielestäni aliarvostettu taito, samoin kuten kestävyyskin. itse nautin siitä IRL niin paljon etten tässäkään huoli isoja miehiä ilman torjumistaitoja joukkueeseeni..:) ja: treenaan sitä. vaikeaa arvioida sen hyötyä tietysti vaikka näkee tilastoja blokkauksista, mutta 5 blokkia ottelussa voi olla 10p.

Last edited by D. Mirosavljevic at 8/10/2010 3:07:11 PM

!zazhigai!
This Post:
00
5324.449 in reply to 5324.448
Date: 8/10/2010 3:14:22 PM
Overall Posts Rated:
9393
Joo toivotaan, että joku suomalainen joukkue pelastaa Siiran takaisin Suomeen :)

Itse en torjumista ole treenannut, mutta olen pyrkinyt ostamaan treenattavat joilla torjuminen on alkuunsa jo vähintään hyvä. Sivutaitona se kumminkin nousee samalla kun treenaa muita sisätaitoja.

This Post:
00
5324.450 in reply to 5324.449
Date: 8/10/2010 3:15:42 PM
Overall Posts Rated:
182182
Sivutaitona se kumminkin nousee samalla kun treenaa muita sisätaitoja.

minusta se muuten nousee tosi vähän siinä sivussa.

!zazhigai!
This Post:
00
5324.451 in reply to 5324.450
Date: 8/10/2010 3:19:36 PM
Overall Posts Rated:
9393
Joo kyllähän se hitaammin nousee, kerran kaudessa ehkäpä. Hildenillä on nyt kahtena kautena tullut yhteensä 2 nousua ja tällä kaudella tulee 3.

This Post:
00
5324.452 in reply to 5324.448
Date: 8/10/2010 3:26:16 PM
Kaksi Tornia
SM-Koris
Overall Posts Rated:
386386
Itse juuri eilen selasin foorumia englanniksi torjumisen merkityksestä pitkillä miehillä. Aika kaksjakoiset mielipiteet siitä siellä.

Varmasti auttaa joukkuetta jos torjuminen hyvällä tasolla. Vastapuolena se 10 pinnaa vaan maksaa sit jonkun verran palkassa, etenkin jos aletaan puhumaan 100k ja enemmän palkkaa nauttivista senttereistä. Juuri tämä palkannousu monilla esteenä torjumisen vähempään treenaamiseen.

Mulla niin vähän kokemusta pitkien miesten treenistä, etten osaa muodostaa vielä sen kummempaa mielipidettä asiasta. Mutta joku kokeneempi vois esittää näkemyksiään tuolla harjoitteluosiossa sit enemmin.

Last edited by Yamakasi at 8/10/2010 3:29:37 PM

This Post:
00
5324.453 in reply to 5324.452
Date: 8/10/2010 5:22:23 PM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Mitä,mitä mitä!
Entisen Mj-koutsit itkevät täällä silmät punaisina Häikiön takia..tai puolesta,mikä kiire Häikiöllä on maajoukkueeseen? Mitään todisteita ei ole siitä että kokemus nousisi maajoukkueessa nopeammin kun muilla ja Häikiön paikka maajoukkueessahan on vain ajan kysymys.
Mielestäni jos Siira on edes tason Häikiötä parempi on sen paikka maajoukkueessa,tunnen N.Häikiön treenaajan ja uskon vahvasti että treeni jatkuu vaikka tällä kaudella paikkaa ei vielä tulisikaan ja sen verran kauan tuo Leipiz on noita isoja poikia treenannut ettei homma ainakaan treenin laatuun kuse.

Toki kritiikki on aina paikallaan,mutta ihmeellistä itkemistä miehiltä joille maajoukkueen asiat ei kuulu,muuten kun kannustamisen osalta.
Itse ole ainakin nauttinut "uusista tuulista" missä uskalletaan pelatakkin eikä vaan yritellä vältellä nöyryyttäviä tappioita suur mailta.

Joten koitetaanhan puhaltaa yhteen hiileen ja viedä Suomi jakoon ja kohti tervävintä kärkeä!!

From: hene10

This Post:
00
5324.454 in reply to 5324.446
Date: 8/10/2010 6:06:33 PM
Ensinnäkin, kun kyse todellakin oli näistä 3 pelistä (toki enemmänkin toivotaan tulevan) niin mun mielestä on vähän turhaa spekuloida sillä, kuinka sitoutunut Siiran manageri on hänen pitämiseensä. Puhutaan kuitenkin kolmesta viikosta, joten pitkäjänteisyydelle voidaan näyttää tässä kohtaa vaikka hanuria. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, Siiran päätehtävä oli nimenomaan auttaa tässä erittäin tärkeässä Saksa-pelissä, minkä mielestäni hoiti ihan kunnialla, vai?

Siiran puolesta puhi siis myös pelikunto, koska halusin tähän peliin mielummin pätevässä kun vahvassa kunnossa olevan pelaajan. Tämäkin asia korostui, koska päätähtäin oli nimenomaan Saksa-pelissä. Myös kokemus on Siiran puolella, ja heittojen torjunnassa edellä erittäin paljon kuten on jo mainittu, peräti 7 tasoa, jolle kuitenkin annan painoarvoa. Hypäriä myös Siiralla 2 tasoa enemmän. Vapaaheitotkin ovat tärkeitä, varsinkin sentterille joka on useimmiten korille rynnivässä joukkueessa mukana, ja Siira 6 pykälää edellä. Eikä 2 lisätasoa kestävyyttäkään haitaksi ole, joskaan sillä ei ollut kyllä tässä kohtaa juurikaan merkitystä. Ja se lähiheitto, pykälä vaan edellä, mutta kuitenkin.

Häikiö, toki tulevaisuuden pelimies (no on jo tietty hyvä pelaaja, ei siinä mitään), mutta en nähnyt hänelle käyttöä, kun Siirakin oli joukkueeseen poimittavissa. Häikiön valitit ovat Siiraan nähden lähinnä korkeammassa ulkopuolustuksessa (jolle ei nyt ollut hirveesti käyttöä, kun ei se sentterillä muutenkaan ratkaisevasti vaikuta, varsinkaan kun puhutaan tasoista kelvollinen tai alle) ja syöttämisessä. Ja syöttämistä en pidä sentterillä sisätaktiikoissa niin suuressa arvossa kun ulkotaktiikoissa, koska sisätaktiikoissa sentterin työ on lähinnä pistää palloa pussiin, toisin kun ulkotaktiikoissa, joissa esim. levypallon poimittuaan voidaan jakaa palloa edelleen viivan taakse, tai yleensäkkin niille pelaajille, joiden on lähinnä tarkoitus ottaa raktaisuja hyökkäyspäässä. Juu, myös kuljettamista löytyy hitusen, mutta aika vähäpätöstä tässä kohtaa.

Ja Häikiön teenaajan kanssa on aika selvät sävelet kaverin suhteen, joten tuskin hänen treeni tähän loppuu, sen takia että Siira tuli nyt valituksi maajoukkueeseen, eikä Niko.

Odotankin nyt Teiltä (Zafman, Naicou ja Naicoun kaverit) vastinetta tähän, ja selontekoa että missä meni vikaan?

Ymmärtäisin ehkä hieman paremmin tämän kaiken ripityksen jos Saksa-peli oltais hävitty, tai Siira ollut surkea. Peli meni mielestäni kuitenkin ihan hyvin, ja Siira oli mainio.

This Post:
00
5324.455 in reply to 5324.453
Date: 8/11/2010 2:15:29 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Toki kritiikki on aina paikallaan,mutta ihmeellistä itkemistä miehiltä joille maajoukkueen asiat ei kuulu,muuten kun kannustamisen osalta.
Itse ole ainakin nauttinut "uusista tuulista" missä uskalletaan pelatakkin eikä vaan yritellä vältellä nöyryyttäviä tappioita suur mailta.
Olen kyllä hieman eri mieltä siitä kenelle maajoukkueen asiat kuuluvat. Ne kuuluvat kaikille Suomalaisille managereille, koska me olemme tuon maajoukkueen managerin äänestäneet. Uusia tuulia joo ja parhaimmilla miehillä mitä koskaan on käytettävissä ollut, joten ei menneisyyttä voi verrata nykyisyyteen.

Last edited by zafman at 8/11/2010 2:20:33 AM

From: zafman

This Post:
00
5324.456 in reply to 5324.454
Date: 8/11/2010 2:31:51 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Ja jos ihan tarkkoja ollaan, Siiran päätehtävä oli nimenomaan auttaa tässä erittäin tärkeässä Saksa-pelissä, minkä mielestäni hoiti ihan kunnialla, vai?

Ymmärtäisin ehkä hieman paremmin tämän kaiken ripityksen jos Saksa-peli oltais hävitty, tai Siira ollut surkea. Peli meni mielestäni kuitenkin ihan hyvin, ja Siira oli mainio.
Jos mies valitaan joukkueeseen vain tämän yhden pelin takia tai sitten näiden kolmen jäljellä olevan pelin takia niin ok. Pitkällä aikavälillä hänellä en itse näe hänelle käyttöä nt:ssä jollei ala saamaan treeniä. Muistelin vaan että olisit itse jossain noista aputaidottomista senttereistä jotain sanonut, mutta sekoittanen sinut sitten johonkin toiseen. 3 viikossa Häikiö ottaa noston kaksi joten sille itse lasken painoarvoa myös jos valinta olisi minun. Valinnat on nyt sinun ja me voimme niitä vaan kritisoida ja ihmetellä.

From: ietu

This Post:
00
5324.457 in reply to 5324.454
Date: 8/11/2010 2:44:08 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Odotankin nyt Teiltä (Zafman, Naicou ja Naicoun kaverit) vastinetta tähän, ja selontekoa että missä meni vikaan?

Itse ainakin arvostan sitä että miestä treenataan suomessa, hänellä on suomalainen manageri, joka treenaa miestä eteenpäin. kuitenkin jos mietitään että kuinka pitkään Häikiö mahtaa pysyä II-divarin joukkueessa, niin luulisin että ei pitkään, joten tuo paikka olisi ollut periaatteessa pieni palkinto siitä että miestä ollaan treenattu pitkään ja hartaasti. kuitenkin se olisi tuonut ainakin sen pienen bonuksen fanituotteissa, joka olisi täten auttanut manageria ehkä pitämään miestä joukkueessa hieman pidemmän aikaa -->ja sitä kautta hän saa lisää treeniä.

Kuitenkin suomessa, suomalaisilla managereilla ei ole kovinkaan paljoa näitä hyviä pelaajia, joita voidaan ns. jättää ulkopuolelle kehittymään, etenkin isoissa miehissä koska palkka kuitenkin tulee jossain välissä vastaan. tämän jälkeen ollaan taas siinä tilanteessa että mies on tuolla siirtolistalla koko ajan ja pahimmassa tapauksessa menee ulkomaiselle managerille joka ei tajua yhtään hänen peluutuksestaan.

Advertisement