BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 Säsong 22

U21 Säsong 22

Set priority
Show messages by
From: rufferto

This Post:
00
231782.45 in reply to 231782.44
Date: 1/18/2013 11:49:36 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Nice, båda våra inside starters får viktiga pops. Om vi kör inside isolation går nog bollen till Pettersson dock. Iofs en intressant tanke, då Danskarna har sin ordinarie PF skadad och Pettersson kommer vara rätt jobbig för dem i matchupen :)

This Post:
00
231782.46 in reply to 231782.45
Date: 1/21/2013 2:34:00 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Danmark U21 - Sverige U21: 70-83
(22158)

Då var kvalspelet över för juniorlandslaget.
Vi avslutade med seger mot lillebror Danmark med 13 poäng. Vår stjärncenter Öhrquist hamnade tidigt i foulproblem men backupen Åkesson, som spelat stabilt hela säsongen steppade upp och blev faktiskt matchens mesta poänggörare med fina 18p och 13 returer och 7/13 FG. Övriga forwards lägger till 17 poäng vardera, så en ganska balanserad LI score. Segern var aldrig direkt hotad även om Danskarna vann 4:e quartern när vi luftade bänken lite på slutet. Vi presterar hyfsade betyg, undantaget rebounding där vi ligger lågt vilket till stor del beror på att våra Power Forwards är mera scorers än defensiva.

Börjar bli dags att sammanfatta säsongen men jag skickar iväg detta nu så inte datorn hänger sig :)

This Post:
11
231782.47 in reply to 231782.46
Date: 1/21/2013 2:52:26 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
...säsongssammanfattningen då.

Vi slutar på 4 segrar och 3 förluster i detta kval. Vi vinner mot de nationer vi på papperet har chans att slå, och vi gör det dessutom på ett övertygande sätt där 13p är minsta segermarginal. Ser man efterklokt på saken så hade vi troligen slagit världsettan (nåja, innan kvalet var de väl världsettor iaf..) Serbien i den första matchen OM vi hade satsat hårdare. Men den coach som går ut och satsar för att vinna första matchen i kvalet mot ett sånt lag... ja... den coachen hade haft nerver av stål och varit en hjälte :)

Som det nu blev så ser tabellen ut ungefär som väntat. Vi hamnar (om jag räknat rätt) på 4:e plats på samma poäng men sämre målskillnad än Serbien, med två segrar upp till Spanien som får spela A-slutspel (är inte helt på det klara med hur de här turneringen ser ut men jag tror det är ett slags A-slutspel iaf). Två segrar låter kanske litet? Det är det inte. Vi är väldigt långt ifrån att kunna konkurrera med de riktiga topplagen. För närvarande håller vi till i Buzzerbeaters U21 mellanskikt. Troligen har vi dock tagit kliv framåt denna säsongen.

Under säsongen så har vi mest spelat inside taktiker (4 av 7 matcher) pga hur laget har sett ut, vi har helt enkelt saknat bredden på bra skyttar utifrån vilket jag hoppas på att det ska bli lite ändring nästa säsong. Nästa säsong ja, den ser lovande ut. Inte mindre än 5 spelare får hänga med laget in i säsong 23. Och det är inga bänknötare, fyra av dem har spelat i princip varje match. Dock ser det tunnare ut bakom dem, men vi kommer kunna ställa en riktigt fin starting 5 på banan nästa säsong. Som coach kommer jag dock sakna en spelare som vår SF (C) Martinsson. Han var verkligen udda byggd, och har blandat och gett lite grann men överlag har han producerat massor av assist och även en hel del poäng. Någon sådan spelare har vi inte i kikaren för nästa säsong såvitt jag ser.

Bra jobb alla coacher som gett bra träning och hållit våra gubbar i form, vilket gäller de allra flesta. Nya segrar säsong 23! :)

/Coach Rufferto

Edit: Vi slutar 3:a i gruppen.

Last edited by rufferto at 1/23/2013 3:01:41 PM

This Post:
22
231782.48 in reply to 231782.47
Date: 2/22/2013 6:44:50 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
..Skriver en liten update ändå, tävlingssäsongen är som sagt över och efter det träningsmatchas det en massa för att höja/sänka rankingen. Vi har mött och slagit Vitryssland, Israel, Holland och senast Skottarna. Vi förlorade senast på julafton i fjol, så ett visst mått av hybris verkar börjar smyga sig in i truppen och formdippar är nu vanliga på fredagar ;)
20 åringarna har tagit över startrollerna, och det har funkat ok. Vill ge dem mesta möjliga experience inför nästa säsong.

Närmast väntar två matcher mot Finlands U21. Deras manager var ute i väldigt god tid och började scouta, vilket har gett att de har entutiasm 1. Vi är såklart sportsliga och gör samma sak, ut med formsvaga spelare, ner med entusiasmen och så ska vi se om vi kan klubba finnarna två gånger ändå.

Mejla gärna spelartips även om det inte är er egen spelare!

/Coach Rufferto