Ik vond het inderdaad als beginner fijn om nog iets relaxter te trainen. Ik deed dat ook met 5 trainees, waardoor ik snel mijn PG, SG back-up PG en back-up SG beter zag worden. Met potential wat tot all-star gaat hoeft 2 positie training ook niet een heel groot probleem te zijn. En je trainees zijn met lager potentieel ook goedkoper.
Of het financieel voordelig is weet ik niet. Dus misschien zou 2 trainees op 1 positie ook goed werken.
Wat ik wel vooral fijn vond als beginner was om in mijn opstellingen spelers nog niet geforceerd 48 minuten te laten spelen en dan elke wedstrijd een ander laten spelen met die geforceerde 48 minuten. 48 minuten forceren is niet heel moeilijk maar het haalt voor mij toch wat plezier uit mijn opstelling aangezien ik het leuker vind om mijn beste spelers met een goede backup te laten spelen, in plaats van mijn beste speler in 1 wedstrijd forceren en dan de tweede wedstrijd een slechtere speler op die positie 48 minuten te dwingen.
Zolang je het bij 2 trainees houdt kan je zonder forceren ook 2 toppers optimaal trainen. En dan een 3e die normaal een andere positie backupt nog een paar trainingsminuutjes mee laten pakken in de scrimmage.
Moraal:.....weet ik niet precies
Crunchy! If you eat fast enough