Även om jag håller med om mycket skulle jag trots allt ge rekommendationen att leta spelare med högre potential. Inte så att man ska betala flera miljoner bara för att få mvp kanske, men allstar finns det massor med spelare och de kostar inte så mycket extra.
Jag har capat 3 spelare själv iaf:
SF Starter 15k
C Star 30k
C Allstar 43k
De angivna lönerna är deras nuvarande, samtliga har tränats minst en halv säsong till efter att de capat.
Grejen är att det är sjukt irriterande när spelaren når capet och du har jobbat så mycket på honom. Det är också så att även ett nytt lag, kan mycket väl vara ett ganska bra lag efter 3 säsonger och då vill man kanske ha utrymmet att fortsätta istället för att ställa om träningen och sänka sin kvalitet igen.
Som det är nu blir alla lag bättre hela tiden också (och så har det varit sedan jag startade) så det som är en starter idag kommer kanske vara en backup om ett par säsonger.
Vidare så kan du när du själv känner dig klar med spelaren, få ut mycket mer pengar om det finns utrymme kvar i hans potential.
Så ingen hets efter potential, men jag skulle lätt titta en gång till om jag inte kan hitta någon med lite högre även om det kostar någon krona till.
Vidare känns det nästan bekräftat att lön och potential hänger otroligt starkt ihop, så:
C,PF - behöver högst potential
PG, SG - lite mindre viktigt med potentialen
SF - här har nog potentialen begränsad roll om du tänker göra en riktig sf, för då tar det så lång tid att träna.
/Mannen