Snap ik. Aan het begin is het ook erg veel wat je over je heen gestort krijgt. Kort een reactie op je vragen:
hoe werkt crosstraining
Staat volgens mij in de handleiding. Een klein deel van de training wordt niet besteed aan de te trainen skill maar aan een random andere skill. Je kan dit deel vergroten met inzet van een gym/sportzaal, zie ook
(299939.1)- Wat is het meest slim om in je arena te investeren, wanneer en hoeveel wil je per keer uitbouwen.
zo snel mogelijk je geld investeren in stadion. Dat wordt een belangrijke inkomstenbron in de toekomst. Voor verhouding kijk bij de ervaren teams. Ikzelf zit op 12,5k - 8k - 500 - 50. Veel teams zitten op een wat lager aantal zitplaatsen (5k).
- De meerwaarde van PR- manager/dokter en andere secundaire staff
(dit is een vb wat ik zelf al uitgebreid heb gevonden in engelse topics).
Je bedoelt denk ik deze
(299939.1) Inderdaad waardevol topic
- Hoe bepaal je de mate van investering in scouting en waar basseer je je pickorder op?
ik investeer 20k per week. Tactieken zijn divers hoe te scouten. Als je als 1e mag kiezen en je zoekt een trainee dan vind ik het de moeite om veel te investeren om de skills te weten te komen en dan bij de hoogste TSP de potentie te weten te komen (bij voorkeur mvp of hoger). Is wel een kostbare strategie met risico dat er niks nuttigs in de draft zit.
Verder zijn de 19-jarigen nu beter geworden dan voorheen en daardoor soms ook goed om deze te kiezen. De waarde van de verschillende "ballen" voor inschatting skills en potentie heb ik zo even niet. Daar is overigens ook het nodige over geschreven op het forum. Potentie vind ik zelf het belangrijkste (5 ballen potentie is minimaal een mvp)