Hyggelig å høre det kommer mer bra fra Vallerud, du har en god historikk med å levere solid materiale til landslagene
For øyeblikket ser det slik ut om jeg tar for meg de som skal kjempe om plasser på U21 de neste par sesongene;
PG/SG: Her er det ganske mange som kjemper om en plass i skrivende stund. Erfaringsmessig forsvinner det nok endel av disse dessverre, da lag blir inaktive og/eller at spillere ikke blir satsa på. Men det ordner seg alltid på et vis så vi får et slags luksusproblem når troppene skal tas ut
SF: Noen av våre yngste guarder har brukbare skills all-over, så her kan vi nok også få fram noe bra med tida.
PF/C: Fortsatt endel manko på de som jobber mest under kørja. Hver sesong har vi 3-5 svært så lovende U21-spillere å velge i mtp uttak, men det er langt mellom båtene fra de 4-5 beste og ned til la oss si nr 8-10. Avhengig her at de største talentene blir tatt godt vare på, noe de også blir.
Så vil jeg også nevne at det heldigvis kommer flere positive overraskelser når talentene oppdateres på slutten av sesongen (tenker da på de utenfor U21). Spillere som kanskje har noe lavere potensial enn de aller største talentene, har plutselig økt 15+ skills iløpet av en sesong, slikt settes pris på
Så for å svare direkte på spm ditt, vi har flere lovende blant våre yngste, la oss håpe de unngår skader og blir trent bra. Den tynneste delen er nok fortsatt PF/C, men jeg har fått noen tilbakemeldinger på at spillere i de posisjonene blir trent, så det blir spennende å se framover