BuzzerBeater Forums

BB Suomi > National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu

National Team Debate Thread / Vaalikeskustelu (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: possu

This Post:
00
169192.48 in reply to 169192.47
Date: 1/13/2011 2:00:04 PM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Arvostan pelikuntoa erittäin paljon. esimerkiksi omilla pojillani oli finaaleissa paria poikkeusta lukuun ottamatta pätevä pelikunto ihan harjoittelun takia.

Jos taidoiltaan parempi kaveri on kelvollisessa kunnossa ja hieman huonompi vahvassa kumpaa peluuttaisit?

Tämän kysymyksen voin kiertää ja kaukaa poliittisella sanalla "katsotaan minkälaiset taidot pelaajilla on ja taktiikasta riippuen" mutta enpä tee niin. Yleisesti peluutan tietenkin vahvassa kunnossa olevaa, ellei taidot sano jotain ihan muuta taktiikasta riippuen. Eli oletetaan pelaavamme joukkuetta vastaan jolla on varma ulkohyökkäys kovuus ja käytettävissä on ulkopuollustus pätevä vahvalla kunnolla ja ulkopuollustus sensaatiomainen kelvollisella kunnolla, niin kyllä käyttäisin sensaatiomaisella olevaa. En ole matikkanero, tilastonikkari tai ole lasku apua takana niin en osaa laskea asiaa kumpi on vahvempi, mutta olettamuksella ja kokemuksella sanoisin, että se kelvollisella kunnolla olevan pistäisin aloitukseen ja pätevällä kakkoiseksi, muuttujaksi lasketaan tietenkin kestävyys ja muut taidot, mutta tässä esimerkki.

Olen valmis antamaan potkuja vaikka ykkösnyrkki Garylle jos hänen pelikuntonsa on monta viikkoa kehotuksista huolimatta kelvollisessa ja muilla on vahva/pätevä. Tai en ehkä potkuja peli-innon laskemisen takia, laittaisin vain reserviin.

-possu-

This Post:
00
169192.49 in reply to 169192.37
Date: 1/13/2011 2:47:38 PM
Overall Posts Rated:
2626
Miten kommentoisitte viime otteitanne omilla kerhoillanne sarjoissa? Mielestäni kahdella ehdokkaalla hyvät kaudet takana ja yhdellä aikamoinen pettymys..? Voitte kommentoida myös muita ehdokkaita.

Edit: ettei nyt ymmärretä mua väärin, mielestäni Henellä hieno kausi, Oldtimerilta iso saavutus päästä 4:n joukkoon, mutta miten possu &co päästivät Jokimaan nousemaan..??


Omalta osalta kausi oli varsin kaksi jakoinen. Keskityin pitkälti yhden pelaajan treenamiseen ja siinä samalla piti ostaa pari täyte miestä, että selvisi jotenkin viikon peleistä. Mielestäni kolmassija olisi ollut täysin saavutettavissa, mutta materiaalin kapeus ja muutama virhe taktiikassa toivat mukanaan tuon neljännen sijan.
Jo kauden alussa tein tietoisen valinnan, että ainoa tavoite oli päästä mukaan pudotuspeleihin sekä treenata takakenttää, mutta noususta oli turha haaveilla kun "moneystars" oli naapuri lohkossa.

From: oldtimer

This Post:
00
169192.50 in reply to 169192.39
Date: 1/13/2011 2:55:14 PM
Overall Posts Rated:
2626

Mitä tarkoitat scouttaus kanavilla?

Kaikkihan nyt parhaan miehistön saa kasaan, mutta mitä selvität pelaajien taustoista? Onko edellisillä omistajilla (esim.) väliä? Vai mitä tässä tarkoitat?


Kanavat ovat erittäin hyviä keskusteluyhteyksiä muutamien bb-aktiivien kanssa eri sarjatasoilta ja ehkäpä sitä minulla on vielä joitakin vanhoja yhteyksiäkin jäljellä aiemmilta U21-kausilta jäljellä, eli en usko verkostojeni kadonneen minnekkään.

Kaikki saa parhaan miehistön kasaan, no tässä asiassa voinen olla hieman eri mieltä, mutta eikös tämä ole juuri näiden vaalin perimmäinen idea, että haetaan pelinjohtajaksi kaveri, joka saa ne parhaat miehet omiin taktiikoihin valituksi.

Edellisillä omistajilla ei ole mitään merkitystä, jos vain pelaaja on joukkueeseen sopiva ja seurajoukkueen peluutus ja treeni tulevat maajoukkueen tarpeita.

-Oldtimer-

From: oldtimer

This Post:
00
169192.51 in reply to 169192.42
Date: 1/13/2011 3:14:25 PM
Overall Posts Rated:
2626
Miten Suomelle saataisiin jatkossa enemmän potentiaalisia ja etenkin kovia pelaajia maajoukkueeseen?


No, kysymyksen esittäjä tietää aivan yhtähyvin kuin minäkin ongelman. Ongelman ydin on pitkälti siinä, että niin U21-joukkueella kuin maajoukkueellakin on omat päämääränsä ja ne eivät aina kohtaa toisiaan, joten U21-joukkuen hakee ja kehittää pelaajia omiin tarpeisiin ei maajoukkueen tarpeisiin.
Yhteistyötä on historiassa kokeiltu jollain tasolla, mutta yksistään se ei riitä. Jostain pitäisi myös löytyä joukkueita joilla on varaa pitää "Garyn" palkkatason pelaajia rosterissa.

No, tuossa nyt alkuun hieman ajatuksia...

-Oldtimer-

From: zafman

This Post:
00
169192.52 in reply to 169192.51
Date: 1/13/2011 4:12:23 PM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Tiedän hyvin ongelman ja siksi kysyinkin onko ehdokkailla ideoita miten tuohon pystyisi puuttumaan.

Nykyisellään noita palkkahirmuja pystyy sm-tason joukkue pystyy pitämään sen yhden-kaksi pelaajaa jotka ottaa sen 400-500k palkkaa näin halutessaan, mutta pärjäämiseen se ei auta kun loppujoukkueelle ~10 pelaajaa jäisi sitten ehkäpä sellainen 300-400k. Saa nähdä mihin svääreihin asti saan Pertun viriteltyä, suunnitelmissa on sellainen 300-400k palkkainen SG.

From: hene10

This Post:
00
169192.53 in reply to 169192.42
Date: 1/13/2011 4:28:21 PM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Voi olla että meni vähän ymmärtäminen väärin tälläkin puolella.

Toisaalta kahdessa kaudessa voi hyvinkin saada vanhempikin pelaaja sen realististesti 10-16 nostoa, joten kyllä sillä jo aika paljon vaikutetaan minkälainen pelaaja on ja kaudessa se 6-10 nostoa on ihan realistinen oman kokemuksen pohjalta. Joten kyllä väitän että aika paljon olet saanut muokattua pelaajia kuten halusit. Siihen taisi se aikaisemmin unohtamani Sirkeisenkin pointti mulla olla, että työ miehen kanssa oli alkanut jo minun ollessa managerina ja sen jälkeen taitoja miehelle on treenattu toki lisää ja hyvää työtä hänen managerinsa on tehnyt koko ajan. Sen mitä miehen taidoista näin myyntitilanteessa ja mitä minulla on kirjattuna seurantaan, niin kyllä siinä on yksi esimerkki siitä miten olet siitä itse hionut sinulle sopivaa pelaajaa, joskin itse olisin hieman erilain painottanut.

Ja tuo kommentti 22->24 tai sitten 22->26v ymmärrän täysin ja olen siinä samaa mieltä. Tuota pitäisi vielä enemmän pyrkiä jopa pudottamaan siihen että 20-> olisi maajoukkumanagerilla jo vaikutusta miehen treeniin, josta päästään tuohon U21-Nt yhteistyön syventymiseen, jota toivoisin näkeväni. Se miten tuon ratkaisee on sitten ihan nykyisen U21 ja tulevan maajoukkuemanagerin vastuulla, vai ratkaiseeko tuota ongelmaa mitenkään.

Ainakin minun yrittämäni pelipaikkavastaava-systeemi ei alkanut toimimaan, joten josta voisinkin esittää kysymyksen kaikille ehdokkaille: Miten Suomelle saataisiin jatkossa enemmän potentiaalisia ja etenkin kovia pelaajia maajoukkueeseen?



Noniin, siinähän oli paljon asiaa. Mutta oli siinä myös kohtia joista olen hiukan eri mieltä. Kun tämmönen noviisimanageri hyppää MJ:n peräsimeen, ni ei siinä ihan seuraavana aamuna olla jaettu kaikille pelaajielle tarkkoja treeniohjeita, joten ei voi sanoa että ollu 2 kautta aikaa valitsemiaan taitoja pelaajille haalia. Ja onhan tässä sekin, ku ei voi ite valita, kenen pelaajan managerit ottavat vihjeet/toiveet kuuleviin korviinsa ja alkavat niitä toteuttamaan. Joten kokeneille ja parhaille pelaajille 10 nostoa kaudessa on ihan utopiaa. Sirkeinen tässä poikkeus, josta tosiaan sain muokata pelaajan lähes täysin tahtoni mukaan. Mutta kaikki managerit eivät olekkaan sitten ihan yhtä helppoja halutunlaisen yhteistyön kannalta, niinkun varmaan hyvin tiedätkin. Joten väitän edelleen, että 2 kautta on liian lyhyt aika tuomita oma toimintamallini huonommaksi kun sinun kehittelemä "pelipaikkavastaavat"-systeemi. Ja loppujen lopuksi en usko että siitä olisi enemmän hyötyä maajoukkueelle, mitä nykyisestä systeemistä on, ainakaan jos olen itse puikoissa. Koska kaikki tarvittava info on lähtenyt etteenpäin, vaikka hoidankin hommaa "vain" 2 apurin kanssa. Ja tuskin löytyy sellaista henkilöä, jonka mielestä Maajoukkue oli parempi 2 kautta sitten aloittaessani, kun mitä se nyt on. Epäaktiivisemman managerin apuna toi pelipaikkavastaavat-homma voikin toimia, mutta itselleni en koe siitä olevan mitään ratkaisevaa apua.

Tosta täysin samaa mieltä, että MJ-managerin olisi hvyä saada näppinsä peliin jo 20-vuotiaisiin pelaajiin, joilla korkeahko potentiaali, eli käyttöä voi olla tulevaisuudessa myös Maajoukkueessa. Aikanaan kun olin ehdolla U21-vaaleissa, kantavana teemananihan oli "luovuttaa" kaikki korkean potentiaalin omaavat huippulahjakkuudet alusta (eli 18-vuotiaasta) asti MJ-Managerin ohjeistettuun treeniin. Tässä voisi olla edelleen yksi ratkaisu Maajoukkueen menestyksen parantamiseen.

Toi viimeinen kappale vastasikin sitten sinun kahteen viimeiseen kysymykseen.

From: zafman

This Post:
00
169192.54 in reply to 169192.53
Date: 1/13/2011 4:39:14 PM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Epäaktiivisemman managerin apuna toi pelipaikkavastaavat-homma voikin toimia, mutta itselleni en koe siitä olevan mitään ratkaisevaa apua.

Tosta täysin samaa mieltä, että MJ-managerin olisi hvyä saada näppinsä peliin jo 20-vuotiaisiin pelaajiin, joilla korkeahko potentiaali, eli käyttöä voi olla tulevaisuudessa myös Maajoukkueessa. Aikanaan kun olin ehdolla U21-vaaleissa, kantavana teemananihan oli "luovuttaa" kaikki korkean potentiaalin omaavat huippulahjakkuudet alusta (eli 18-vuotiaasta) asti MJ-Managerin ohjeistettuun treeniin. Tässä voisi olla edelleen yksi ratkaisu Maajoukkueen menestyksen parantamiseen.
Tuota jatkuvuutta ja maajoukkueen parantamista varten sen pelipaikkavastaava jutun perustin, koska managerit vaihtuvat maajoukkueiden peräsimessä. Ideana oli että siellä on se ryhmä ja sen järjestö taustalla, jolla on se aikaisempien managerien kokemus ja näkemys siitä minne oli maajoukkuetta viemässä, jolloin uusi puikkoihin astuvalla managerilla olisi useamman kauden ideat ja kehittymiset suoraan näkyvissä. Tietysti jokainen uusi maajoukkuemanageri saa tehdä miten parhaaksi näkee, mutta väitän että sillä ei pitkällä aika välillä saavuteta tulosta. Omasta mielestäni kukaan managereista joka Suomen bb-historiassa on ollut jomman kumman maajoukkueen peräsimessä eivät ole olleet epäaktiivisia.

Edit: niin tuohon voisi lisätä vielä yhden mukaellun lausahduksen joka pätee maajoukkuemanageriin: Sillä sinun on valtakunta
ja voima ja kunnia iankaikkisesti tai niin kauan kuin maajoukkuemanagerin pestiä kestää. ;)

Last edited by zafman at 1/13/2011 4:42:49 PM

From: hene10

This Post:
00
169192.55 in reply to 169192.50
Date: 1/13/2011 4:43:47 PM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Kanavat ovat erittäin hyviä keskusteluyhteyksiä muutamien bb-aktiivien kanssa eri sarjatasoilta ja ehkäpä sitä minulla on vielä joitakin vanhoja yhteyksiäkin jäljellä aiemmilta U21-kausilta jäljellä, eli en usko verkostojeni kadonneen minnekkään.

Kaikki saa parhaan miehistön kasaan, no tässä asiassa voinen olla hieman eri mieltä, mutta eikös tämä ole juuri näiden vaalin perimmäinen idea, että haetaan pelinjohtajaksi kaveri, joka saa ne parhaat miehet omiin taktiikoihin valituksi.

Edellisillä omistajilla ei ole mitään merkitystä, jos vain pelaaja on joukkueeseen sopiva ja seurajoukkueen peluutus ja treeni tulevat maajoukkueen tarpeita.

-Oldtimer-



Juu juu. Kyllä täältä löytyy ihan samanlaiset kanavat, jos tollasta niillä tarkotat.

Siis kyllähän kaikki saa parhaan mahdollisen miehistön kasaan, sulla on vapaus valita ihan kuka tahansa pelaaja jolla on suomen lippu, joten sillon paras miehistö on helppo kasata, ja edelleen väitän kaikkien kasaavan parhaan miehistön. Ja kun kasaa parhaan miehistön eli 18 pelaajaa, alkaa sellanen rosteri taipua melkeen taktiikkaan ku taktiikkaan, oli "omat taktiikat" sitten mitä tahansa.

From: hene10
This Post:
11
169192.56 in reply to 169192.55
Date: 1/13/2011 4:55:30 PM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Tässä kysymystä molemmille vastaehdokkailleni, Possulle ja Oldille:

Molempien menestys seurajoukkuetasolla on laskevan suuntainen, ja "menestyksestä" on jo aikaa. Molemmat ovat pelanneet peliä jo kauan, mutta molemmat ovat matalammalla divisioonatasolla nyt, kun mitä on parhaimmillaan ollut. Possut aloittaneet kaudella 4, ja pelaa tällä hetkellä 3 divaria. Ja juuri loppuneella kaudella nousu jäi selvähköstä suosikkiasemasta huolimatta jälleen haaveeksi.Ei oikeen vakuuta.

Handicaps taasen ollut joskus jopa SM-Koriksessa, mutta kaudella 13 lähellä putoamista 3 divisioonaan.

Onko mielenkiintonne peliä kohtaan kenties hiipuva, vai mistä laskusuhdanteet johtuvat? Onko teillä OIKEASTI intoa ja aikaa johtaa Maajoukkuetta, jolla pitäisi jo hieman ehkä menestyäkkin?

Onko pistää mitään näyttöjä tiskiin taktisesta osaamisestanne (ottelulinkkiä tms.) ?

Mitä tekisit maajoukkueessa paremmin kun allekirjoittanut? (älä vastaa että aloittaisit pelipaikkavastaavat-systeemin uudelleen, sillä siitä ei olisi ainakaan merkittävää etua tapaan, jolla ite olen homman hoitanut)


Näihin kysymyksiin toivon todella kilpakumppaneilta vastausta!


From: zafman

This Post:
22
169192.57 in reply to 169192.56
Date: 1/13/2011 5:09:30 PM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Anna konkreettisia toimia miten parantaisit maajoukkueen tulevaisuuden toimintaa?
Aktivoisit suomalaisia managereita?
Pitäisit huolen että pelaajan kehitys ei lopu, kun sinun pesti loppuu?


Haistan tässä vaan nyt sellaista, että haluat hoitaa homman itse ja maajoukkueen pitempiaikainen kehitys tyssää sitten siihen kun sinun oma maajoukkue managerin pesti katkeaa. Kyllä se homma toimii ja pelittää itse hoidettuna sen aikaa, kun sitä saa tehdä, oma huoli onkin tuossa jatkumossa mikä pitäisi luoda. Tein kanssa ekalla pestillä noin ja ihan ok se meni, toisella kaudella koitin avartaa hommaa, jotta seuraava manageri ei putoa tyhjälle(tiesin jo että 4 kautta tässä vaiheessa riitti).

Sitten kysyt muilta että mitä tekisit maajoukkueessa paremmin kuin allekirjoittanut. No mitä sinä tekisit paremmin kuin edellisellä kaudella, jos jatko tulisi? Kyllä niitä töppejä sieltä sinultakin löytyy taktisesti, kuten on sitten voittojakin.

Itsellä alkaa kyllä ääni lipsumaan jonnekin muualle kuin sinun jatkolle. Toivoisin että muutkin hiljaiset managerit joita näitä lukevat, koittaisivat miettiä sitä isompaa kuvaa eikä vaan seuraavaa 2 tulevaa kautta.

This Post:
11
169192.58 in reply to 169192.56
Date: 1/13/2011 5:19:00 PM
Overall Posts Rated:
182182
hep hep nyt täytyy ihmetellä, koska ppv:n työ ei ole noin helppo jos se systeemi toimii täysillä. Eli väität hene että te 2-3(?) henkilöä hoidatte hyvin jatkuvan innostavan yhteydenpidon joka ikäluokan joka pelipaikan joka n.10 parhaan pelaajan managereihin..?? Jos lasketaan 18-26-vuotiaat, määrä olisi n.450 manageria/ kontaktia/ rupattelua kaikenlaisesta, viikkotasolla...

!zazhigai!
Advertisement