BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslaget

Landslaget

Set priority
Show messages by
From: LA-Foetus

This Post:
00
165555.481 in reply to 165555.480
Date: 6/18/2012 3:24:41 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Ha Manon, du har 1000 forum-bollar! Så jämnt kan vi inte ha det... +1

Mossling är ju sjukt effektiv. Det kvittar om motståndarna har PF med +200k eller 300k i lön. Mossling puttar lätt i 30p med bra % och river ner +10 rebber. Sedan att han brukar ha en 3-4 foul i första halvlek och ändå brukar kunna slutföra matcherna gör det ännu galnare. Idag startade han lite trögt men om jag räknade rätt missade han 1 skott om vi räknar från en bit in i 2a q. (edit: jag räknade fel, men orkar inte formulera om mig, han var kort och gott bra) Dessutom skadar han argentinas PF, får den andre utfoulad och har bra % på straffkasten. Behöver jag nämna att Mossling är min favoritspelare i BB?! =)

Last edited by LA-Foetus at 6/18/2012 3:29:33 PM

From: Dr. Mike

This Post:
00
165555.483 in reply to 165555.477
Date: 6/19/2012 4:05:20 AM
Overall Posts Rated:
2828
Ehh, en match som jag missat...bortrest på konferens...

Men du räds visst inte med orden, riktigt otrevlig må jag säga. Hur som hellst, vinnst. Kanske borde låta bli att "sköta" uppställningen oftare ;). Skämt åsido, detta är den enda matchen jag missat att ställa in och då vill jag inte ha en idiot som dig Rosen att vara snabb som fan att påpeka detta utan att först ta reda på orsaken. Dra åt hel..v!

'Till er andra, Go Sverige!!

From: Rosen

This Post:
00
165555.484 in reply to 165555.482
Date: 6/19/2012 4:22:03 AM
Overall Posts Rated:
7373
Jag har försökt köpa Mossling ett par ggr när jag råkat ha för mycket pengar i kassan å varit ute efter en insidespelare.

Han borde ju inte vara så bra som han är egentligen... Men det är väl rutinen som lyser igenom.

När jag körde Dan Andersson på Center å Mossling på PF å båda hade 9 i GS, då var vi inte lätta att stoppa

From: sku88an

This Post:
00
165555.485 in reply to 165555.477
Date: 6/20/2012 7:59:51 AM
Overall Posts Rated:
2929
Hann inte titta in eller?

Tråkigt att du inte är inne å sköter landslaget.

Du har 3 centrar med högsta GS å ingen av dem spelar i dagens match.

På SG kör du en spelare med respectabel och en med average GS, trots att vi den här veckan har bättre GS än någonsin.

Du spelar alla spelare som har respectabel eller sämre i GS, men bänkar de bästa spelarna trots bra form.

Skämmes ta mig fan!

Valsnacket börjar tidigt i år! Jag antar att du kandiderar till nästa val och detta är ett försök att skrämma bort alla som ev skulle kunna ha tänkt sig att ställa upp?

This Post:
22
165555.486 in reply to 165555.485
Date: 6/20/2012 10:45:27 AM
Overall Posts Rated:
7373
Det är inga jättehöga krav jag har direkt, Gå in en gång i veckan och kolla formen på spelarna å se till att de med bra form spelar, och de med dålig form inte spelar.

Vet inte om det är så mycket att bli rädd för. För jag antar att du tyckte det var jättesynd om Mike som blev kritiserad för att han inte sköter en uppgift som han frivilligt tagit på sig, till och med bett om att få ta hand om?

From: sku88an

This Post:
00
165555.487 in reply to 165555.486
Date: 6/20/2012 6:58:37 PM
Overall Posts Rated:
2929
Jag tycker man kan uttrycka sig betydligt trevligare ja, det är inte direkt så att vi har överflöd i folk som övh orkar bry sig om vårt LL.

From: Jokehim

This Post:
00
165555.488 in reply to 165555.487
Date: 6/21/2012 2:34:55 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Håller med sku88an. Tycker det går till överdrift. Hade vi haft en lista med kandidater som kandiderade så hade det varit rimligt med hård kritik för ett misstag. Vi har i princip aldrig haft mer än en kandidat till U21 eller seniorlandslaget och det är mest en tillfällighet att vi inte helt stått utan kandidat. Tycker att det är bra att Mike valt att ställa upp så att vi överhuvudtaget hade en kandidat av hög klass. Annars hade alternativet varit en manager med noll rutin som dessutom lär missat ta ut lag betydligt oftare. Efter Pajjan blev avstängd fick vi just en sån manager och den managern han lägga ner med BB under sin period och hade noll aktivitet redan före det.

Men är inte första gången Rosen provocerat rejält. Har råkat ut för mer än en känga själv också men det är rätt länge sedan nu.

This Post:
00
165555.489 in reply to 165555.487
Date: 6/21/2012 3:15:05 AM
Overall Posts Rated:
7373
Av det jag skrev så var allt bara rakt av konstaterande av hur dåligt uppställt laget var, utom sista raden "Skämmes ta mig fan". Det är ett citat från nån lapp-gubbe i nån av de första säsongerna av Robinson... och oavsett om man visste det eller inte så känner jag fortfarande att man måste vara rätt känslig för att börja grina av det.

Men hade det jag skrev varit ok om jag inte skrev "Skämmes ta mig fan" på slutet?

Egentligen tycker jag att det är för dåligt med kommunikation från landslagscoachen, jag tycker de flesta laguttagningar och taktikval är dåliga, å jag tycker Enten används dumt många ggr.. Sånt har jag dock inte gnällt om.. för såna saker får man ta när vi har så få coacher som kandiderar till att bli förbundskapten.

Men har man tagit på sig ett uppdrag så är mitt minimumkrav att man 1 gång i veckan ser till att man åtminstone tagit ut formtoppade spelare å plockat bort spelare som rasat i form...Det behöver jag inte ta reda på varför det skett. Jag är helt enkelt inte intresserad av varför man inte hade tillgång till internet i 2 min..

Så till skillnad från Skussan, Joke å Mike, så tycker jag inte vi MÅSTE vara tacksamma att vi har Mike. Ni andra får dock gärna fortsätta vara tacksamma.

Advertisement