BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] Landholdsnyheder

[NT] Landholdsnyheder (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
16502.49 in reply to 16502.48
Date: 6/23/2008 3:56:16 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Hej med jer. Så blev det til et nederlag i dagens kamp. Det var mildt sagt forventet, men i det er der noget positivt. Jeg havde regnet med et stort nederlag og en nær ydmygelse. For holdet er ikke, som tideligere nævnt, så godt som jeg regnede med (hvis man måler os med de bedste nationer) Men der blev vist gode takter og det er klart at vi har nogle gode skydegale guards i truppen. Men andre hold har idag nogle c spillere der er en hel del bedre end vores. Det er jo naturligt eftersom vi er et par sæsoner efter de andre. Men da vi faktisk spillede godt med i kampen idag ser jeg lyst på det. Der skal nok komme noget fornuftigt ud af det hele. Næste kamp taber vi desværre nok. Der kan ikke være så meget tvivl. Spanien er i verdenstoppen og det blir en taktisk kamp for at mindske nederlaget. (Man kan håbe på en overraskelse) men chancen må ligge på omkring 0,5-1,0%

Men i skal have tak for jeres tålmodighed og opbakning omkring holdet.

This Post:
00
16502.50 in reply to 16502.49
Date: 7/28/2008 8:20:56 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Hejsa. Her lidt nyt fra landsholdet.
Jeg skal på ferie i 5 uger nu. Det er ikke optimalt op til playoffs og mht. min landsholdstjans. Jeg har søgt om at få dispensation til at Korop Pirates kan overtage imens jeg er væk da han er hjælpetræner. Ellers kan jeg ikke love at jeg vil være nok online til at vide om der bliver arrangeret venskabskampe for landsholdet. Hvis det sker er der ikke meget at gøre ved det. Vi er ikke i turnering pt. og derfor vil det ikke have nogen skadelig virkning. Holdet vil bare ligge stille. Men jeg vil gøre hvad jeg kan for det løber rundt. Skulle det glippe i en kamp eller 2 må i undskylde, men jeg håber i forstår. Jeg ser frem til at se de nye spillere der presser på til holdet når jeg kommer hjem. Ingen tvivl om at der er større udskiftninger på vej da langt fra alle de nuværende spillere får den påkrævede træning. Ærgeligt med den glippede kval. Men holdet var bare pt. ikke bedre. Men det er fortsat spændende at rive i og der er en god fremtid for det danske landshold. Nu håber jeg bare mit eget hold overlever 1. runde i playoffs mod Jambo. Når kampen spilles er jeg i 10.000 meters højde på vej 1 måned til Los Thailand. God sommer og held og lykke i playoffs (Ikke til Jambo og Warriors selvfølgelig ;-)

This Post:
00
16502.51 in reply to 16502.50
Date: 7/28/2008 8:50:08 AM
Overall Posts Rated:
11
Jeg synes ikke du skal tænke så meget på det, da spillet og landsholdet ikke er så "stort" i nu og derfor betyder det ikke så meget.. Det er jo også kun et spil!

Synes dog det er rart at du informere om det.. Hav en rigtig god ferie og nyd det nu!!

This Post:
00
16502.52 in reply to 16502.50
Date: 7/28/2008 9:31:44 AM
Overall Posts Rated:
1010
Måske er du mester når du logger på igen :-)

Mon ikke vi overlever eventuelt manglende træningskampe.

God tur :-)

Message deleted
This Post:
00
16502.54 in reply to 16502.52
Date: 9/1/2008 4:02:33 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Hey alle sammen. Så er jeg tilbage fra ferie og igen klar til at gi den 110% for landsholdet. Som i sikkert har set har det været svært at finde nye talenter til holdet. Men det er blevet til et par enkelte forstærkninger. Det er dog stadigvæk PG og PF problemer. Så hvis i kender en som kender en, så skriv bare. Indtil da, så vil jeg opfordre jer til at træne de spillere i har på holdet. Ellers sælg dem så de kan fortsætte deres udvikling.

Nu og her kan det oplyses at vi har spillet imod Norge i sidste uge og Slovenien her til aften. Hvad kampene går ud på er en finurlig ting. Det vides ikke med sikkerhed. Vi vandt over Norge efter en lige kamp igennem 3 quaters. Så fik den gas i 4. quarter hvor vi trak fra og hev en flot sejr i land. (norge nr. 52) (DK 39)

Her til aften spillede vi så imod Slovenien (Nr. 27) som blev tromlet ned af et velspillende dansk hold. Vi scorede minimum 34 point i hvert quater og havde en rigtig god offensiv dag.
Der bliver så vidt jeg kan forstå spillet om hvilket land som skal afholde den næste kontinentale slutrunde...... Skummelt, men gode kampe med et spændingsmoment fremfor træningskampe.

Til slut vil jeg bare sige at det ser spændende ud med vores nye U21 nt. Det vil klart gøre det lettere at finde spillere til landsholdet fremover. Så jeg ser frem til samarbejdet med den nye træner. Tillykke med valget.

This Post:
00
16502.55 in reply to 16502.54
Date: 10/6/2008 6:00:30 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Hej danske managers. Så har vi her en lille opdatering fra landsholdslejeren.

Dagens kamp idag var på forhånd vurderet til at blive en af det lette. Det må man sige holdt stik. Hele holdet tog det roligt og det gik ganske udemærket. Der var ingen overraskelser, men kampen havde da et højdepunkt. Det var Tejs Vedel som med 18 rebounds på 22 minutter gjorde en god figur og havde en rating på 14,5. Han er i en god fremgang og får en masse værdifuld træning.

Som i måske ved er vi igang med en turnering "BuzzerBeater Consolation Tournament". Vinderen får æren at afholde næste kontinent slutrunde. Pt. ser det flot ud. Vi har samlet set vundet 11 ud af 13 kampe. Det er jo flot i sig selv. Det første af de to nederlag var med 3 point i 2x overtid. Det andet var i den forrige kamp imod Serbien. Den var ret svær men vi slap med hæderen i behold. Nu skal vi slutte turneringen med den sidste kamp på mandag imod Al Jazir. En yderst overkommelig modstander. Så sæsonen har været en succes samlet set.

Det eneste jeg som manager for holdet kan klage over er at spillerne modtager for lidt træning og der er en for stor del af spillerne som slet ikke får træningen. Så vi må håbe de kommende sæsoner får lidt mere fokus på spillerne og deres træning.

Jeg regner med genopstille som NT træner efter denne sæson, som det ser ud nu. Så jeg håber vi får sluttet af stærkt.

This Post:
00
16502.56 in reply to 16502.55
Date: 10/14/2008 7:19:56 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Så afsluttede vi den indeværende turnering og det blev efter min mening en succes. Vi fik 7 sejre og 1 nederlag. Vi endte på en delt 3 plads hvis man ser på antal kampe vundet og tabte. Vi havnede dog samlet set på en 9. plads pga scoringsforskel. Hvad der venter nu er venskabskampe og der vil vi se lidt på skæve opstillinger og eksperimenter. Jeg håber at næste sæson byder på fremgang, især træningsmæssigt og jeg håber at aktiviteten omkring holdet vil være mere omfattende. Så forhåbenlig vil der komme en bedre fødekæde til holdet også i form af at vi nu har et U21 hold. Det bliver spændende.

This Post:
00
16502.57 in reply to 16502.56
Date: 10/21/2008 5:25:22 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Så er landstræneren tilbage med breaking news. Landsholdet blev hasteindkaldt til samling søndag efter deres klubkampe var veloverstået. Vi skulle efter planen spille imod Nigeria i en træningskamp. Men en dramatisk meddelelse fra BB-Mark afslørede at den turnering vi deltog i nu pludselig var tilbage på sporet og skulle afgøres i en knock-out format. Så vi blev kastet for løverne og skulle i aftenens kamp møde Uruguay i en vind eller forsvind kamp. Det var en sværd nød at knække og de er Pt. nr. 18 på verdensranglisten. De spiller oftest run and gun. Men jeg havde et huntch om at de ville prøve med look inside i aftenens kamp. Så jeg satsede hele butikken og spillede med et monste forsvar inside. Vi spillede faktisk med 3 C spillere i en 2-3 zone så vi fik maksimalt udnyttet forsvaret inside. Så måtte de 2 guards stå for scoringerne med et run and gun angreb. Hvis mit sats var forkert ville vi blive løbet over ende af deres guards. Så det var med stor spænding jeg indtog bænken for at se kampen.

De stillede op med Man to man og look inside. Så det var lige i øjet med den taktik jeg havde sat. Vi var helt klart underdogs, men med nogle heroiske indsatser, bl.a. 45point fra L. mønsted fik vi efter en sidsyg hektisk afslutning aligevel overtid. Vi havde ellers lukket og slukket med 14 sekunder tilbage. Men de kom igen med hele arsenalet og fik udlignet til sidst. I overtiden var vi med 1 minut tilbage bagud med 4, men vi kom op og fik udlignet til sidst. Med 14 sekunder tilbage og en lige stilling fik de 3 straffe men missede helt sindsygt de 2 af dem. Så var scenen sat til endnu en dramatisk afslutning. Med nogle dumme fejl af dem fik vi hurtigt 4 straffe og var oppe med 3. De havde et sidste skud som de missede og triumfen var i hus. Vi gjorde det umulige og slog et bedre hold på taktikken. Det var bare helt kanon og helt klart den suverænt bedste sejr jeg har fået som landstræner. Det var fedt at satse alt på sin mavefornemmelse og så se det blive en stor succes. Nu skal vi møde en af de andre knockout vindere. Det bliver nok noget nær umuligt at komme videre. Men jeg vil gøre mit til at vi finder den rigtige taktik og overrasker igen. Jeg kan varmt anbefale at gense kampen. Især de sidste minutter af regulær spilletid og overtiden.

This Post:
00
16502.58 in reply to 16502.57
Date: 12/16/2008 7:24:35 AM
Overall Posts Rated:
12901290
Pool E Team W L PF PA %
1 Israel 3 0 329 198 1.000
2 Danmark 3 0 347 243 1.000
3 Portugal 3 0 361 273 1.000
4 Ceska Rep. 2 1 353 331 0.667
5 Magyarország 1 2 379 383 0.333
6 België 0 3 283 342 0.000
7 Cymru 0 3 235 363 0.000
8 Moldova 0 3 148 302 0.000

Hejsa alle sammen. Det her er stillingen i det indledende gruppespil om europamesterskabet. Med en sindsyg neglebider fik vi hevet en flot sejr hjem igår aftes imod Magyarország som jeg havde tippet en 55/45 fordel til inden kampen. Det danske landshold er plaget af dårlig form og manglende træning. Så vi måtte stille så stort som muligt da guard situationen er patetisk mht. form. Vi havde en dejlig komfortabel føring på vej ind i det 4. Q. Men der gik gummiben i den og vi slap med forskrækkelsen og hev en 2 points sejr hjem. Det er de 2 bedste hold som går videre fra gruppen og jeg vil vurdere vores chancer for at slutte blandt de 2 bedste som 40% da vi mangler at spille imod de bedste hold endnu. Skal vi gå videre skal formen på spillerne forbedres og taktikken skal være helt perfekt.

Til dem som går og gemmer på uopdaget talent til landsholdet kan de oplyses at der fortsat er 2 ledige pladser til dygtige spillere.

Message deleted
Advertisement