BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 Vaaliväittelyt / National Team Debate

U21 Vaaliväittelyt / National Team Debate (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
44403.49 in reply to 44403.48
Date: 8/17/2008 8:49:55 AM
Pehmeät Tyttö Norsut
III.7
Overall Posts Rated:
405405
Päivän parhaat naurut tuosta listasta sain. Kiitokset siitä kaikille jotka ovat hairahtuneet lil-mj.tä äänestämään.

Kiinostaisikin nyt tietää että millä eväillä lil-mj aikoo tässä taistossa pärjätä?

Tuohon kysymykseen että saako pelaaja edustaa U21joukkuetta jos hän pelaa ensi viikolla aikuisten joukkueessa, niin mielestäni saa. Kunhan hänet vain siirretään joukkueesta toiseen. Pitäisi toimia myös toiseen suuntaan, mutta kesken kauden pelaajien erottaminen mj.stä syö todella rankalla kädellä joukkueen peli-intoa ja vaikuttaa näin ollen negatiivisesti peliesityksiin.

This Post:
00
44403.50 in reply to 44403.49
Date: 8/17/2008 10:10:54 AM
Overall Posts Rated:
1313
Kiinostaisikin nyt tietää että millä eväillä lil-mj aikoo tässä taistossa pärjätä?

Minusta näyttäisi, että lil-mj:n takana toimii nukkuvien puolue ja ainakin viime vaaleissa nukkuvien puolue sai suuren kannatuksen ;)

This Post:
00
44403.51 in reply to 44403.49
Date: 8/17/2008 4:00:08 PM
Overall Posts Rated:
2323
Itse asiassa koko kentän painostus (prässi) voiskin olla nyt hyvä kokeilla miten toimii tuollaiseen tasaiseen tai ennalta arvaamattomattomaan hyökkäykseen. Vaatii pelaajilta (ainakin PG, SG ja SF) hyvää kestävyyttä!

Last edited by Bunter at 8/17/2008 4:06:01 PM

This Post:
00
44403.52 in reply to 44403.51
Date: 8/18/2008 2:27:11 AM
Overall Posts Rated:
2626
Ajattelin laittaa nyt muutaman rivin taas vaihteeksi tännekin. Muut ehdokkaat tuntuvat rakentelevan omia kannatus puitaan, mutta itse ajattelin pysytellä täällä "yleisfoorumissa", niin ei tarvitse hyppiä keskusteluryhmästä toiseen, no mutta asiaan. Laitankin tässä muutaman kysymyksen muille ehdokkaille; miten aiotte hankkia joukkueenne kokoon (yksin, yhteistyössä suuriäänisimpien kanssa, yhteistyössä NaiCoun tai muiden kivojen kavereiden kanssa) ja varsinkin kysymys joka koskettaa joukkueen kehittämistä, miten te saatte sen hoidettua.
En tiedä onko muilla ehdokkailla tietoa miten pelaajien taitotasoa saadaan ylös ja vastaamaan MJ:n vaatimuksia. Hieman minulla on käynyt mielessä, ettei teillä taida olla aivan tiedossa ongelmat jotka tulevat vastaan lupaavien pelaajien kehittämisessä ja varsinkin silloin kun pelaaja on ns. passiivisen managerin johtamassa liigajoukkueessa. Tiedän kokemuksesta, että joukosta löytyy monia aktiivisia managereita, jotka haluavat kehittää pelaajiaan myös MJ:n tarpeisiin, mutta ikävä kyllä joukosta löytyy myös niitä jotka eivät välitä muusta kuin siitä, että saa oman pelaajansa sisään ja jättää sitten tuon kehittämisen sille tielleen. Tästä päästäänkin sitten itse asiaan, eli minulle mahdollisena U21 valmentajana on eriarvoisen tärkeätä saada joukkueeseen pelaajia joiden omat liigajoukkueet managereineen ovat valmiita kehittämään pelaajiaan yhteistyössä MJ valmentajan kanssa. On kerrottu, että yhteistyö muutamien BB-aktiivien kanssa on tärkeätä, totta, mutta tärkeämpää on saada luotua toimiva yhteistyö joukkueeseen valittavien pelaajien omien joukkueiden managereihin, koska se on ainoa tapa, jolla pelaajat saadaan kehittymään eteenpäin, ei ole mitään hyötyä ottaa joukkueeseen lupaavaa ulkopelaajaa joukkueesta joka keskittyy vain sisähyökkäykseen ja -puolustukseen tai päin vastoin.
No tässä nyt muille ehdokkaille hieman purtavaa ja toivottavasti tämä antaa joitakin vastauksia myös äänestäjille, jotka vielä empivät oikeaa ehdokastaan. Tiedän, että minulla on muutamia pikku "juttuja" takataskussa perintönä parin kauden mittaisesta pestistä MJ:n peräsimessä, joita muilla ehdokkailla ei ole.
Toivotan onnea kaikille vastaehdokkaille ja toivon että voisitte hieman valaista miten aiotte huomioida esiin tuomiani ongelmia.

-Oldtimer-

This Post:
00
44403.53 in reply to 44403.52
Date: 8/18/2008 3:03:44 AM
Overall Posts Rated:
22
Luonnollisesti olisi järkevää, että maajoukkueeseesn valittuja pelaajia treenattaisiin seurajoukkueessa maajoukkueen tarpeisiin. Toivottavasti näin käykin. En ymmärrä miten voisit saada sen paremmin yhteyden seurajoukkueisiin kuin me muut ellet valitse koko joukkuetta omasta seurajoukkueestasi.

This Post:
00
44403.54 in reply to 44403.46
Date: 8/18/2008 4:13:10 AM
Overall Posts Rated:
22
Bunter - II-divisioona, mestaruus III-divisioonassa (ja IV-divisioonassa)
jarkjoke - SM-Koris, mestaruus II-divisioonassa, 2 Suomen Cupin mestaruutta, 1 välieräpaikka Cupissa, 2 ottelua BB:n Parhaissa
lil-mj - IV-divisioona (1 välieräpaikka)oldtimer - SM-Koris (1 välieräpaikka), kerran 16 joukossa Cupissa, valmentanut maajoukkuetta
Pleksi - SM-Koris (1 finaalipaikka, kova runkosarjamenestys)

Otetaanpas nyt hyvät äänestäjät järki käteen ja aletaan oikeasti vertailemaan ehdokkaita. Wally-oop onkin tehnyt laadukasta työtä keräämällä suurimmat managerien saavutukset. Sanokaapa pystyykö yksikään manageri uhkaamaan jarkjoken ylivoimaa pokaaleissa. NaiCou pystyi siihen edellisvaaleissa ja voitti ansaitusti vaalit, mutta entä nyt? Pleksi on huikea runkosarjajoukkue mutta missä meriitit, oldtimerilla on hyvää kokemusta maajoukkuekoutsilla mutta miksei sarjassa/cupissa ole mitään näyttöjä? Bunter ja lil-mj ei ole edes verrattavissa edellisiin. Eli jos maajoukkueelta halutaan menestystä, miksei manageriks valittaisi miestä joka on saavuttanut gloriaa jo seurajoukkueessa. Pelaajien kasvattaminen ja scouttaaminen voi olla muilla paremmin hansikkaassa, mutta siihen toivoisin rinnalle aktiivista rinkiä raportoimaan lahjakkuuksista!

Kommentoikaa arvoisat lukijat!

This Post:
00
44403.55 in reply to 44403.53
Date: 8/18/2008 4:48:17 AM
Overall Posts Rated:
2626
Enhän minä mielestäni missään vaiheessa sanonut, että saisin paremmin yhteyksiä luotua kuin te muut, aiemmissa keskustelussa ei vain kukaan ollut aiemmin tuonut esille näitä seurajoukkueiden managereita, on vaan puhuttu "BB-aktiiveista" yleisesti. Viittauksesi joukkueen kokoamiseen minulla ei ikävä kyllä ole yhtään MJ vaatimuksia täyttävää pelaajaa, jota voisi edes ajatella ko. tehtäviin. Minulle ei ole mitään tarvetta saada pelaajiani mukaan maajoukkue rinkiin vaikka olisihan se tietysti ihan mukavaa, mutta on helpompi pitää itsensä puolueettomana kun siellä ei ole omia mukana.
Aiempiin kausiini omalla joukkueella vaikuttanee osaltaan surkea jako alku vaiheessa ja sen muokkaaminen voittavaksi joukkueeksi vaatii aika paljon töitä ja aikaa (kaikkea kun ei voi harjoitella joka viikko, on vaan koetettava hakea aina eniten ongelmia tuottava osa-alue ja lähteä sitä parantamaan).
Joka tapauksessa kävi vaaleissa kuinka tahansa, olen ilman muuta halukas olemaan mukana jollain tasolla joko itse luotsina tai sitten vain taustavaikuttajana. Mielestäni meidän pitää saada jalkeille menestyvä joukkue, kuka sitä sitten johtaakin.

-Oldtimer-

This Post:
00
44403.56 in reply to 44403.55
Date: 8/18/2008 4:56:35 AM
Overall Posts Rated:
22
Tiedän, että minulla on muutamia pikku "juttuja" takataskussa perintönä parin kauden mittaisesta pestistä MJ:n peräsimessä, joita muilla ehdokkailla ei ole.


no kerropa nyt sitten niistä "pikkujutuistas".

This Post:
00
44403.57 in reply to 44403.56
Date: 8/18/2008 5:59:00 AM
Overall Posts Rated:
2626
No sittenpä asiat tulevat julki, kun joku valitaan pestiin. En kai minä nyt vastustajille ainakaan tässä vaiheessa anna omia aseitani ja vahvuuksiani.
Oli se sitten kuka tahansa joka pestin saa, niin kyllä minä hänelle kerron omat kokemukset ja huomiot joita sain oppia tuossa jonkin aikaa toimiessani maajoukkueen peräsimessä. Nykyinen MJ valmentaja NaiCou on kyllä tietoinen näistä huomioon otettavista asioista ja ehkäpä sinäkin jonkin ajan kuluttua jos pestin tulet saamaan. Ei minulla ole mitään aikomusta jättää tietotaitoa käyttämättä ja antamatta eteenpäin tarpeen niin vaatiessa, mutta kaikki aikanaan.

-Oldtimer-

This Post:
00
44403.58 in reply to 44403.52
Date: 8/18/2008 8:22:05 AM
Overall Posts Rated:
106106
En tiedä onko muilla ehdokkailla tietoa miten pelaajien taitotasoa saadaan ylös ja vastaamaan MJ:n vaatimuksia. Hieman minulla on käynyt mielessä, ettei teillä taida olla aivan tiedossa ongelmat jotka tulevat vastaan lupaavien pelaajien kehittämisessä ja varsinkin silloin kun pelaaja on ns. passiivisen managerin johtamassa liigajoukkueessa. Tiedän kokemuksesta, että joukosta löytyy monia aktiivisia managereita, jotka haluavat kehittää pelaajiaan myös MJ:n tarpeisiin, mutta ikävä kyllä joukosta löytyy myös niitä jotka eivät välitä muusta kuin siitä, että saa oman pelaajansa sisään ja jättää sitten tuon kehittämisen sille tielleen. Tästä päästäänkin sitten itse asiaan, eli minulle mahdollisena U21 valmentajana on eriarvoisen tärkeätä saada joukkueeseen pelaajia joiden omat liigajoukkueet managereineen ovat valmiita kehittämään pelaajiaan yhteistyössä MJ valmentajan kanssa. On kerrottu, että yhteistyö muutamien BB-aktiivien kanssa on tärkeätä, totta, mutta tärkeämpää on saada luotua toimiva yhteistyö joukkueeseen valittavien pelaajien omien joukkueiden managereihin, koska se on ainoa tapa, jolla pelaajat saadaan kehittymään eteenpäin, ei ole mitään hyötyä ottaa joukkueeseen lupaavaa ulkopelaajaa joukkueesta joka keskittyy vain sisähyökkäykseen ja -puolustukseen tai päin vastoin.

Aliarvioitko muita ehdokkaita?

Vaikka tekstissäsi on ihan oikea pointti (treenaamattomat pelaajat ei kuulu joukkueeseen), niin ei sen tajuamiseen tarvitse mikään ruudinkeksijä olla.

Tekstin lopusta saa käsityksen, että sinulla on useampikin noita juttuja, joilla Suomelle saadaan paremmat pelaajat. Voisit ainakin jonkun yhden noista paljastaa, niin saisi vähän käsitystä, että kannattaako niiden takia ääntä vaihtaa sulle.


KAIKILLE EHDOKKAILLE:

Osaatko sanoa yhtään, millainen ikäjakauma joukkueessa tulee olemaan? Uhraatko joukkueen nuoremmille pelaajille (18-19), pelataanko heti alusta asti enemmän menestyksen ehdoilla (pääosin 21-v.) vai otetaanko sekoitus näitä? Jos sekoitellaan, niin millaisessa suhteessa?

Pelien voittaminen vai kovimpien tulevaisuuden tähtien löytäminen?

This Post:
00
44403.59 in reply to 44403.58
Date: 8/18/2008 9:34:24 AM
Overall Posts Rated:
2626
En missään nimessä aliarvio ketään. Mielestäni jatkokierroksella on lisäkseni ainakin kaksi erittäin varteenotettavaa ehdokasta (jarkjoke ja pleksi) ja en todellakaan ole pettynyt jos jompikumpi heistä tulee valituksi. Se mitä mahdollisesti minulla on kokemuksia ja opittua tuolta historiasta jää nyt kuitenkin minun tietooni kunnes uusi valmentaja on valittu ja kuka ikinä se onkin tulen kyllä tukemaan valittua henkilöä ja antamaan hänelle myös omat kokemukseni käyttöön.

Ikäjakauma joukkueessa, jos minä pääsen sitä valitsemaan, on ilman muuta paras sekoitus, eli ei se ikä itsessään vaikuta vaan mahdollisuudet saada joukkue menestymään. Se millaisessa ikä suhteessa pelaajat tulisivat olemaan riippuu täysin saatavilla olevista pelaajista. Jos kaikki parhaat ja joukkueen pelitapaan soveltuvat ovat iältään 19-v niin sitten joukkueessa ei ole kuin 19-v pelaajia, mielestäni on aika arveluttavaa alkaa nyt kertomaan joukkueen ikärakennetta, kun joukkue on vielä kasaamatta.
Uskoisin, että eri valmentaja ehdokkailla on hieman erilainen peli filosofia ja painotukset ovat varmaankin hieman toisistaan poikkeavat, itse olen hieman ulkohyökkäystä ja tiukkaa sisäpuolustusta kannattava, mutta tietenkin se lopullinen strategia tehdään vastustajan ja oman joukkueen vahvuuksien mukaan.

-Oldtimer-

Last edited by oldtimer at 8/18/2008 9:35:03 AM

Advertisement