Laitetaas tänne samantapainen viesti, kun tuli laitettua ainakaan foorumeille:
Ise olen selvitellyt vastustajan taktiikan arvailujen vaikutuksia. Itse lasken arvosanoja useasti ja omat kaavat peli-innon, kotiedun, eri taktiikoiden tuomat bonukset/minukset ja pelikunnon vaikutukset ovat aika tarkkaan jo tiedossa.
Olen yrittänyt saada selville noita kaavoja ja näillä tiedolla näyttäisi, että taktiikasta(sisä/ulko/tasapainoinen) saa noin 6% edun oikein arvatessaan . 1 asteen virhe (veikkaus sisä --> normaali on oikea) on noin 4% miinusta, 2 asteen virhe (täysin metsään esim. ulko = sisä) noin 8% miinusta.
Nopeuden suhteen omien tulkintojen ja otosten perusteella sanoisin oikeasta saavan noin 4% plussaa ja väärästä 3%/6% miinusta riippuen kuinka pahasti menee mönkään. Siis olen huomannut, että miinus täysin väärästä on suurempi kuin plussa oikeasta eli ennustaminen ei ole järkevää, jos käytännössä vastustaja käyttää vain sisä ja ulko taktiikkaa satunnaisesti sekaisin. Jos taas vastustaja käyttää esim sisä/normaali taktiikkaa, niin silloin ennustaminen pitkällä aikavälillä on järkevää (1. asteen virhe näyttäisi olevan pienempi kuin oikein arvatusta veikkauksesta saama hyöty.)
Eli Coden tapauksessa kannattaisi veikata sisäfokus ja normaali nopeus, jos vastustaja pelaa todenäköisemmin sisältä. Jos vastustaja hyökkää sisältä, niin plussaa kertyy noin 3% (+6%-3%). Jos vastustaja hyökkää isolationilla, niin tulos on 0% (+4%-4%). Eli kannattaa veikata fokus mielummin oikein, jos on pakko valita. Toisaalta jos vastustaja yllättää ulkoa, niin silloin tulee tuolla tavalla enemmän miinusta arvosanoihin, koska fokus menisi täysin metsään.
Olikohan tarpeeksi sekainen viesti
.
Last edited by Lazze at 7/12/2015 6:52:51 AM