ik twijfel of er 1 klare oplossing is voor je lage merchandising, ik denk dat het een hoop factoren samen is.
een lage fanbasis bvb kan ook oorzaak zijn. hoe krjig je die? door vele seizoenen laag in je reeks te spelen (maar ik dacht niet dat dit bij jouw het geval was...)
wat ik wel gemerkt heb als ik naar II zakte is dat echt een gigantische hap uit mijn fanbasis was gebeten, dus misschien is het feit dat je nu NET gezakt bent wel een oorzaak die help lager te zitten dan de rest.
PR man level, en waarschijnlijk de tijd dat je ploeg dat level al heeft, heeft zeker invloed op merchandising.
eigen drafts zoals gezegd.
sterspeler(s), waarbij mogelijk het beter is om 1 ster te hebben, en de rest ondermaats, dan allemaal gemiddelde spelers.
sterren zijn de mannen die in de reeks in de top 10 staan, waarschijnlijk hoe hoger hoe beter. een mvp hebben zal je dus waarschijnlijk ook wel meer merchandising opleveren.
Je zal terecht opmerken dat ik toch er niet voor zorg dat ik mannen in die lijst heb... klopt, omdat ik geloof in een evenwichtige ploeg, en wedstrjiden winnen brengt volgens mij steeds een pak meer op aan geld van tickets, dan merchandising omdat je 1 ster hebt, maar door weinig balans in je ploeg meer wedstrijden verliest en dus minder tickets verkoopt. bovendien is voor merchandising je rangschikking ook van invloed...
misschien is er nog 1 of meerdere factoren die ook meetellen, en waar jouw ploeg bijzonder slecht scoort, zonder dat iemand doorheeft wat het nu net is... Helaas kennen we de formules niet, anders konden we mooi zien waar het probleem precies lag.
Persoonlijk zou ik echter van die merchandising niet zozeer wakker liggen. OK het helpt, maar volgens mij is dit zeker niet de belangrijkste inkomst voor je ploeg. Tickets zijn VEEL belangrijker, en of je nu 20k minder aan merchandising hebt per week, dan je concurrent, dat gaat je echt niet tegenhouden om beter te worden dan hem, zeker niet met de verscheidenheid aan spelers op de TL, en hun lonen. De kunst is om de goeie eruit te halen.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.