BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Pelipaikkasysteemi

Pelipaikkasysteemi

Set priority
Show messages by
From: hene10

This Post:
00
182793.5 in reply to 182793.3
Date: 4/25/2011 7:33:34 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22152215
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Kuinka vapaat kädet pelipaikkavastaavaksi valittaessa saisi? Toki U-21 edun mukaan pääpaino PF paikan treenauksessa tietenkin on ID,IS, RB taidoissa, mutta kun nämä ei ole vielä valmiita U-21 ikäisenä niin ottaako hene/suomen nt manageri sen jälkeen ohjat? Vai voiko itse jatkaa treeniohjeistusta U-21 jälkeenkin?

Jos treenaat pelaajan sen jälkeen Maajoukkueen tarpeisiin sopivaksi, ni ei mulla oo mitään vastaan että jatkaisit treenaamista. Ainakin teikäläisen tiedän tekevän hyvää työtä.

This Post:
00
182793.6 in reply to 182793.5
Date: 4/25/2011 7:39:53 AM
Overall Posts Rated:
182182
Eikö juuri PF ole esimerkki siitä että ehkä pitäisi uhrata U21-ura oikean maajoukkueuran eteen; eli kannattaisi nuorena treenata hitaammat ulkotaidot ja sitten vetää ne sisätaidot..?

Last edited by D. Mirosavljevic at 4/25/2011 7:40:04 AM

!zazhigai!
This Post:
00
182793.7 in reply to 182793.6
Date: 4/25/2011 7:49:01 AM
II.1
Overall Posts Rated:
22152215
Second Team:
Moltas Matsson Academy
No toki tollanenki vois tulla kysymykseen, mut enemmän mun mielestä vielä vaikuttaa noi spesialistit...no, eipä noita nyt kuitenkaan niin paljon per ikäluokka tuu menemään ohi U21 että se menestykseen vaikuttaisi...

From: possu
This Post:
11
182793.8 in reply to 182793.7
Date: 4/25/2011 7:16:57 PM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Noniin, nyt pieni avautuminen mikä on tämän homman nimi kokonaisuudessaan kun on jotenkin saanut scoutattua pelaajia ja alkaa näkyä mitä suomessa on tällä hetkellä tarjota.

Elikkä Pelipaikkasysteemi koitetaan saada pysyväksi pidemmäksi aikaa. Joka kauden alussa käydään ihmisten avulla jokainen sarja läpi uusien hyvien pelaajien toivossa. Näiden pelaajien tiedot lähetetään eteenpäin pelipaikkavastaaville ja he rupeavat jakamaan treeni ohjelmistoa U-21 valmentajan toiveiden mukaisesti, mutta heillä on aika vapaat kädet.

Edellis kauden 18-vuotiaat katsotaan läpi, vaikka heitä on pidetty silmällä koko ajan ja huonoimmat tiputetaan armotta pois. Kaikilla 18 vuotiailla jotka ovat ohjauksessa ei ole varmaa pääsyä joukkueisiin. Mietitään, että 8 kautta eteenpäin, tämän hetkiset ohjauksessa olevat pelaajat ovat 26 vuotiaita ja juuri "sopivan" ikäisiä MJ käyttöön. Eli tämä olisi pitkä ajan projekti, eikä ihan yksi päiväinen.

Viiden kauden päästä nykyiset 18v pelaajat ovat 22 vuotiaita, jolloin U-21 managerilla ei tule olemaan osaa eikä arpaa, vaan silloin toivon MJ-managerin olisi myös hyvä lähteä tähän toimintaan mukaan 100% käyttäen, tällöin meillä olisi helposti tiedot tallella monelta kaudelta jokaisesta pelaajasta ja niitä voi lähteä treenaamaan.

Tätä projektia haluaisin pitää yllä vaikka kuinka monta kautta, vaikka jossain vaiheessa joku muu haluaisi U-21 joukkueen valmentajaksi tai jotain muuta tapahtuu.

possu

From: ietu

This Post:
00
182793.9 in reply to 182793.1
Date: 4/27/2011 3:20:31 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
iha pakko kyllä kysästä possulta että kuinka sinä valitsit nämä vastaavat ? otitko sinä heihin yhteyttä vai he sinuun?

Ja nyt ihan mielenkiinnosta kysäisisin että millä tavalla lepiz88 ja yamakasi jakavat nuo isot pelaajat, kuka olisi mahdollisesti potentiaalinen PF ja kuka sitten C ? ainakin itse näkisin niin että noista 18v jannuista on aika vaikea lähteä sanomaan kumpi on kumpaa

Onko henellä millainen osa tässä pelipaikkavastaava-jutussa, vai onko hänet jätetty ns. kokonaan ulos toiminnasta, kun häntä ei mainita missään tuossa tiimin "esittelyssä" ?

Muutama päivä on jo takana, kuinka on lähtenyt käyntiin, olisi kiva saada possulta ja vaikkapa kaikilta tiimin jäseniltä jonkinlaista kommenttia.

To: ietu
This Post:
00
182793.10 in reply to 182793.9
Date: 4/27/2011 3:33:34 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Totta kai saa kysästä ja ilokseni vastaan, että tuloksiin olen (henkilökohtaisesti) tyytyväinen. :) Taitaapi nyt olla kaikille 18v pelaajille jotka ovat ringissä lähetetty viestiä. (varma en ole) kun eilen lähetin viimeisen viestin tuonne pelipaikkavastaavalle jossa oli pelaaja listat. :)

Pelipaikkavastaavista pari otti minuun yhteyttä, minä otin pariin. :) Kyselin tuttuja managereita pelistä mukaan ja tässä tulos. :)

PF ja C jaottelen alkuun minä. Kerään kaikkien pelaajien tiedot, laitan heidät listaan (nopeuttaakseni prosessia katson vain luontevan pelipaikan ellei joku hyppää silmille) Lähetän sitten tiedot meilissä, notepadina pojille ja he rupeavat lähettämään viestejä managereille. Tällä hetkellä vain 18v. Voi olla, että lepiz ja yamakasi ovat vielä vaihtaneet tietoja. Mutta jos ovat ei sillä niin suurta merkitystä ole.

Moni voi miettiä, eikö meidän pikku 20v jannu voi päästä tähän kun tuolta tulee nuo 18v supertykit? Olenko ottanut heihin ollenkaan yhteyttä, olen. Jokaiseen 20v jannuun jonka olen bongannut, joka on ilmoitettu/löydetty niin ollaan lähetetty postia. 19v vielä tulossa jahka niitä löytyy (huimat 2 ovat listoilla). :D

Hene on hiljainen yhteistyökumppani, hän on antanut minulle vapaat kädet joita aijon käyttää hänen kanssaan. Eli MVP/HoF pelaajat ovat alkuun minun "alaisuudessa", mutta 20-21 vuotiaana niitä ruvetaan miettimään MJ valmentajan eli nykyään henen kanssa.

Kiitos, että kysyit. :) Kerron aina ilomielin näitä juttuja. :)

This Post:
00
182793.11 in reply to 182793.10
Date: 4/27/2011 4:00:12 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
ja nähtävästi sinä myös jaottelet nuo SF pelaajat justme:lle?

This Post:
00
182793.12 in reply to 182793.11
Date: 4/27/2011 4:18:05 AM
munkki possut
II.1
Overall Posts Rated:
210210
Juuri niin, vaihtoja kumminkin tehdään kaikkien toimesta. :)

From: Yamakasi

This Post:
11
182793.13 in reply to 182793.9
Date: 4/27/2011 4:21:10 AM
Kaksi Tornia
II.2
Overall Posts Rated:
386386
iha pakko kyllä kysästä possulta että kuinka sinä valitsit nämä vastaavat ? otitko sinä heihin yhteyttä vai he sinuun?

possu otti minuun yhteyttä, mutta olin jo samaan aikaan ajatellut lähteväni mukaan projektiin. Otin tehtävän vastaan U21 etua ajatellen sekä myös suurena haasteena itselleni. Aktiivinen ote työhön, omien ajatusten ja treeniohjeistuksen avulla haluan nähdä saanko Suomen alasarjamanagereita entistä enemmän innostettua pitkäjänteiseen treeniin. Ja jos positiivista muutosta ei ole havaittavissa kahden kolmen kauden päästä niin ei se ole ainakaan yrittämisestä jäänyt kiinni.

Ja nyt ihan mielenkiinnosta kysäisisin että millä tavalla lepiz88 ja yamakasi jakavat nuo isot pelaajat, kuka olisi mahdollisesti potentiaalinen PF ja kuka sitten C ? ainakin itse näkisin niin että noista 18v jannuista on aika vaikea lähteä sanomaan kumpi on kumpaa :D

Totta on että taitojakaumat eivät paljoakaan poikkea PF/C tonteilla. Niinkuin possu tuossa totesikin jo niin alkuun jaottelu on tapahtunut puhtaasti tämänhetkisen pelipaikan mukaan. possulta tuli myös viestiä siitä että jos haluan niin voin kääntää jonkun pelipaikan parhaaksi katsomallani tavalla. Muutama tällainen pelaaja löytyy seurattavien listalta, mutta odotan vielä vastauksia heidän managereiltaan. Tarkempi treeniohjeistus näiden kohdalla vasta sitten. Lepizin kanssa ei ole vielä keskusteltu asiasta.

Yleisesti voin omasta puolestani sanoa, että alku on lähtenyt hyvin käyntiin. Jo kaksi päivää vaalien jälkeen sain kaikista seurattavista kattavan pelaajalistan kaikkine taitoineen. Seurannassani on yhteensä 27 pelaajaa, ja kaikille jotka eivät ole siirtolistalla lähetin jo yleisen kannustus/treeniohjeistuksen. Lisäksi ehdotukset/toiveet erikoismiesten treenaamisesta on myös laitettu jo menemään. Haluan ohjeistaa näin laajasti, koska haluan uskoa että treenin onnistuessa U21 joukkueeseen voi nousta myös hieman heikomman potentiaalin pelaajat. Tosin juuri torniosaston pelipaikoilla se potentiaalikatto tulee hieman aikaisemmin vastaan verrattaessa muihin pelipaikkoihin.

From: hene10

This Post:
00
182793.14 in reply to 182793.13
Date: 4/27/2011 5:01:19 AM
II.1
Overall Posts Rated:
22152215
Second Team:
Moltas Matsson Academy
& Possu & Lepiz 88:

Ehkä noita tän hetksiä PF/C -pelaajia kannattais jaotella jatkoa ajatellen siten, että pisimmistä tehdään vaan senttereitä ja vähän lyhkäsemmistä sitten PF, että hypäri ja muutkin ulkotaidot tarttuu tarvittaessa paremmin. Alle 2 metrisistä vois kaavailla jopa pikkulaitureita?

This Post:
11
182793.15 in reply to 182793.14
Date: 4/27/2011 5:04:46 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
ja eiköhä noiki riipu noin 90% noista lähtötaidoista kumpaa kannattas alkaa miettimään.

Advertisement