Jag minns att jag kollade in på deras betyg en av BBB-veckorna och blev imponerad hur sjukt bra betyg dom hade på alla matcherna. Förmodligen mötte dom någon motståndare som kunde haft hyfsade betyg och då tog dom det säkra före det osäkra. Om dom mötte något sämre lag så passade dom på att vila, men annars körde dom på för fullt (och hade kapacitet till det).Sen är det inte givet att dom vinner i år, utan 1N har defitivt en rimlig chans
Kollade visserligen bara matchen mot Jokehim Maniacs nu men det känns ju som en av de tuffare motståndaren, visst gör han fina betyg men ingen omöjlighet att slå det där för ett topplag i div II. Men nu går jag nog lite ur spår, bissy är såklart svåra att möta i vilket fall och det spelar ingen stor roll i cupdiskussionen.
Med en vettig seedning så hade inte så många Pro A-lag mer eller mindre struntat i cupen. Man kan se att de flesta verkar resonera att "så länge jag har en hyfsad lottning så satsar jag, men så fort jag åker på ett annat Pro A-lag så kan jag lika gärna skita i det, eftersom jag ändå är beroende av lotten för att det ska vara värt mödan/risken". Så gjorde jag och hade jag inte åkt på Bissy i tisdags så hade jag lika gärna kunnat hamna i semifinal. Det känns lite så där tycker jag...
Seedning är såklart bra för klubbar i toppen, de får enklare matcher... samtidigt så tycker iaf jag lite av charmen med cupen är att man kan få möta vem som helst och att man inte måste vara topp8 i Sve för att ha kunna gå långt.
Visserligen kan det se bra ut på pappret för mig att jag tagit mig till semi, men jag vet ju hur det gick till (och hur det fortfarande kan gå till) så jag sätter väldigt lite prestige i den semin. :)
Sätter du ngn prestige på cupseger? Cupsemi om du slagit ut 3 PRO-lag innan?
Det känns som om det är lite vad man gör det till... tycker inte heller att prestigen är särskilt hög i cupen, men ser ändå inte anledningen till att spela med skräplag/lägga sig bara för att man råkar få en tuff motståndare :|
Det är trots allt roligare att spela cup är träningsmatch... iaf för mig, kan inte se varför man inte alls bryr sig om cupen ur den synvinkeln, spelglädje!
Last edited by sku88an at 10/30/2009 7:31:08 PM