Åtskilliga exempel på höga belopp pga potential. Tidigare två säsonger har jag fått rätt bra första draft. Första säsongen fick jag perennial allstar och sålde för 125000 nästan direkt. Andra säsongen fick jag MVP potential och fick sålt för 400000. Var en center och en power forward och de hade ungefär samma lön. Den billigare hade faktiskt högre lön men till egenskaper var det rätt jämlika faktiskt. Men fick ändå mer än dubbla beloppet.
Kan alltså löna sig att drafta spelare med 5 i potential även om det är låg lön och rentav 19 år gammal. För egen del behöver jag inte bekymra mig om det dock då jag inte har en enda spelare med 5 i potential i min draft och 4 i potential ger inga större belopp som jag nyss nämnde. Sålde för övrigt en spelare med star potential och väldigt lik i kapacitet med Perennial allstar spelaren för $1000 samtidigt. Alla dessa tre hade jag tveklöst tränat om jag inte haft outside träning. Får väl denna säsong lägga samtliga PF och C längst ner i högen för att slippa sälja direkt till småsummor