Juu kestävyys tippuu koko ajan tasaisesti, ei vaan näy tossa mun laittamissa Pohjanpirkan statseissa kun treenattiin koko ajan, eli nousut DMI:ssä oli suurempia kuin tiputukset kestävyyden kautta.
Taisin ekassa viestissä sanoa, että pysyy ihan samana DMI. Ei nyt ihan samana, mutta muutokset niin pieniä, etten edelleenkään näe alatasoja mahdolliseksi. Baggersinkin kolme pätevää viikkoa osuu noin 20k sisään DMI:ssä, niin aika naurettava yhteensattuma olisi, kun puhutaan kuitenkin useamman miljoonan kokoluokan luvuista. Vertaa tuota vaikka vahvan pelikunnon alatasoihin: Pohjanpirkalla on tuossa haarukka ainakin 1,5 miljoonaa, kun on tällä hetkellä vahvassa pelikunnossa 1,6 miljoonaisena, ja tuossa aiemmin laittamassani listassa puolestaan löytyy 3,1 miljoonainen vahva pelikunto. Jos pätevässä olis samalla tavalla alatasot kuin vahvassa, niin silloin Pohjanpirkan pätevä olisi tällä hetkellä karkeasti jotain välillä 3,3-5 miljoonaa? Ja ei oo kyllä mitään 5-miljoonaista DMI:tä näkymässä. Itse asiassa ei oo ikinä käyty ees yli 3,4 miljoonassa. Todella huonoa tuuriako? :D
Noi pienet muutokset voi johtua myös kokemuksen noususta, luulisin että sekin otetaan tuossa DMI:n laskennassa huomioon. Ja samalla tavalla kuin kaikki muutkin taidot, niin se kasvaa koko ajan vähän pelien mukaan, vaikkei näkyviä nostoja tulisikaan.
Vaikka DMI:stä usein tuolla globalilla vitsaillaankin että tulee sanoista "deliberately meaningless index" (eipä tiiä vaikka tarkoittaiskin :D), niin ite ainakin oon käyttäny juuri noitten pelikunnon alatasojen arviointiin ties kuinka kauan. Etenkin kun jätkät pyörii hyvässä-vahvassa niin antaa aika hyvän käsityksen siitä, että onko todellinen iskukyky lähempänä hyvää, vahvaa vai pätevää. Monista vastustajien avainmiehistäkin on olemassa jonkunlainen perstuntuma siitä, että miltä DMI on näyttänyt pätevässä. Esim. Miamin Carvajal on näennäisesti vahvassa pelikunnossa, mutta käytännössä pätevässä (jotain 8,8-8,9), kun kattoo DMI:tä. Ja ihan miehekkään 20,5 arvosanan se tossa lauantaina nakuttikin alotuksen minuuteilla, ei mikään perus-vahva suoritus.