BuzzerBeater Forums

Apua - Suomi > Vasta-alkajien kysymyksiä

Vasta-alkajien kysymyksiä

Set priority
Show messages by
This Post:
00
16306.517 in reply to 16306.516
Date: 3/5/2010 11:12:58 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
kerääkö taktiikkakokemukset kokemusta? Jos, mistä näkee?
Eivät kerää. Kaikki taktiikat on tasa-arvoisia keskenään käytti niitä tai ei.

Pleijareissa "täysi höyry" päällä koko ajan. Kannattaako ohessa vetää pelikuntoa? Pelaajille kertyy kuitenkin isoja minuutteja.
Ihantelliset peliminuutit muistaakseni on 58-70 haarukassa, mutta 48-80 olen itse huomannut olevan ihan ok haitari, jossa kunnot ei vaihtele. Hierova lääkäri auttaa myös pelikuntoon jonkin verran, mutta tosiaan on tärkeintä pitää minuutit aisoissa niin ei tarvitse pelikuntoon "hukata" treeniä.

Run and gun -taktiikka. Jos samantasoinen vastustaja vetää sitä, kannattaako itekkin (vahva ulkohyökkäys) vai tyytyä hidastempoisempaan?
Tuosta Lazze jossain laittoi tarkemmin ja sieltä poimin tuollaiseen omaan tekstitiedostoon tällaisen pätkän "Esim. Aja korille taktiikassa valmentaja ohjeistaapelaajat heittämään 30% heittopaikoista. Paremmalla arvosanalla saavutat tämän todennäköisuuden helposti, mutta et pääse helposti 40-50% heittopaikkoihin. Korin edessä valmentaja ohjeistaa pelaajat heittämään 40% heittopaikoista. Paremmalla arvosanalla saavutat tämän tödennäköisuuden suht helposti ja pääset melko helposti jopa 50 % heittopaikkoihin. Aja korille on fiksu altavastaajana ja korin edessä silloin, kun olet ennakkosuosikki. Tässä huomaa eron. Ei pidä käyttää korin edessä taktiikkaa, kun hyökkäys on huono eikä aja korille, kun hyökkäyksesi jyrää.

From: joukki
This Post:
00
16306.518 in reply to 16306.517
Date: 3/8/2010 8:19:07 AM
Overall Posts Rated:
00
Vaikuttaako maajoukkueessa pelatut minuutit pelaajan harjoitukseen?

This Post:
00
16306.519 in reply to 16306.518
Date: 3/8/2010 8:36:15 AM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Ei vaikuta mitenkään.

This Post:
00
16306.520 in reply to 16306.519
Date: 3/22/2010 4:01:07 PM
Overall Posts Rated:
1313
Nyt sellainen pieni "ongelma", että drafti sujui niin hyvin että meni pasmat aivan sekaisin. Toisaalta joukkueesta löytyisi tällainen juuri 19 täyttävä sg lupaus:

Hyppyheitto: pätevä Kaukoheitot: vaikuttava
Ulkopuolustus: vaikuttava Pallonkäsittely: vahva
Kuljettaminen: vahva Syöttäminen: kelvollinen ↑
Lähiheitot: olematon Sisäpuolustus: välttävä
Levypallot: kohtalainen Torjuminen: välttävä
Kestävyys: kelvollinen Vapaaheitot: välttävä

Kokemus: olematon

Ja toisaalta draftista saapui kaikkien aikojen mahdollisuus treenata itselleen kunnon sf (ja kunnon sf:t ovat tunnetusti kiven takana). Ja sf:ää treenaamalla koko muukin joukkue saisi tasaisemmin treeniä. Minulle sf paikka on hakusessa niin joku voisi kertoa kuinka potentiaalinen kaveri tämä on sf paikalla verrattuna ylempään sg:hen:

Hyppyheitto: hyvä Kaukoheitot: kelvollinen
Ulkopuolustus: kelvollinen Pallonkäsittely: hyvä
Kuljettaminen: avuton Syöttäminen: hyvä
Lähiheitot: kohtalainen Sisäpuolustus: hyvä
Levypallot: kohtalainen Torjuminen: kelvollinen
Kestävyys: välttävä Vapaaheitot: välttävä

Kokemus: avuton

Aluksi on ihan mahdollista treenata molempia ulkotreenillä mutta jossain vaiheessa sf kaipaisi sisätreeniäkin jos siitä kunnon sf:n haluaa. Ja sen verran kunnianhimoinen olen, että haluan treenata joka kunnolla tai sitten en ollenkaan. Löytyykö teiltä ehdotuksia "ahdinkooni" (varmasti moni muukin haluaisi paikalleni päästä kylläkin :D)? Kummassa miehessä näette kovemman potentiaalin?

Edit: Ja kuinka tärkeänä näette tuon kuljettamisen sf:llä?

Last edited by Harrowed at 3/22/2010 4:05:14 PM

From: ietu

This Post:
00
16306.521 in reply to 16306.520
Date: 3/22/2010 4:14:05 PM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
no siis jos puhut nyt rajalasta sekä pöykiöstä, niin silloin itse tekisin niin että treenaisin ainakin vielä rajalaa pari kautta ja sitten katsoisin tilannetta uudestaan, samalla tuo pöykiö saa hyvää treeniä ja myy vaikka rajala sitten pois ja osta sisälle treenattava? tai sitte laita minulle postia paljolla myyt rajalan pois ;)

Edit: joo, onha se kuljettaminen iha ok olla, mutta aika paljon ollaan kiistelty siitä että kuinka tärkeä taito se edes on, oma mielipide on että kyllä sitä saa olla vähän ja hieman enemmän

Last edited by ietu at 3/22/2010 4:16:48 PM

From: Harrowed

This Post:
00
16306.523 in reply to 16306.522
Date: 3/23/2010 4:29:15 AM
Overall Posts Rated:
1313
Alan vähitellen olla selvillä mitä teen...Varmaan lähden tuota sf:ää treenaamaan todenteolla, vaikkei se helpota vaikuta sillä sf:n treenaus aika hidasta. Kiitoksia avusta "vasta-alkajalle" ja kommenttia pelaajista saa vielä sanoa, koska päätös ei ole vielä lukkoon lyöty.

U21 valmentajaehdokkaatkin esimerkiksi voivat näyttää kokemustaan antamalla aiheesta mielipiteensä ;)

Last edited by Harrowed at 3/23/2010 4:30:24 AM

From: hene10

This Post:
00
16306.524 in reply to 16306.523
Date: 3/23/2010 4:38:46 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22202220
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Molemmat SF-treeniin.

From: Harrowed

This Post:
00
16306.525 in reply to 16306.524
Date: 3/23/2010 4:42:47 AM
Overall Posts Rated:
1313
Molemmat SF-treeniin.

No sieltäpäs tuli villi idea :D Tuo kaipaisi jo vähän enemmän perusteluja taakseen. Onhan tuolla sg:n alullakin hiukan sisätaitoja mutta sf vaikuttaa mielestäni aika villitä kortilta?

From: ietu

This Post:
00
16306.526 in reply to 16306.525
Date: 3/23/2010 4:48:28 AM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
en nyt muista että millainen tuo vanha treenattavasi on, jos hänellä on joku kelvollinen/kohtalainen lähiheitto niin surutta pistä vaikkapa hänelle sitten lähiheitot sitte pätevä-vaikuttava tasolle, luulisin että hintaa tulee aikalailla lisää kun myyt hänet.

This Post:
00
16306.527 in reply to 16306.525
Date: 3/23/2010 5:47:38 AM
Overall Posts Rated:
986986
SF:n voi rakentaa monella tapaa riippuen muista pelaajistasi.

Painotus voi olla ulkohyökkäys taidoissa mikäli taktiikka on hyökätä ulkoa. Jos taktiikka on hyökätä lähempää koria, korostuu SF:n sisähyökkäystaidot. Sama sitten koskee puolustusta, eli jos vastustajalla on "perinteinen" takamies SF:nä sinun SF:llä pitää olla ulkopuolusta. Jos vastusta yrittääkin pelata SF:n tontilla vähän monitaitoisemmalla PF:llä lähempää koria, tarvitsekin sisäpuolustustaitoja enemmän SF:llesi.

Näin ollen SF:lle ei ole mitään yleiskaavaa millainen hänen pitäisi olla. Tuskin kukaan saa treenattua sellaista että kaikki sekä sisä- että ulko ja hyökkäys+puolustus taidot olisivat riittävät.

Joka tapauksessa molemmat pelaajat kaipaavat "vähän" ulkotaitoja, sen jälkeen itse treenaisin myös SG:lle lähiheittoa. Tuohon menee varmaan kausi-pari, jonka jälkeen voit katsoa jatkaako molemmat muihin sisätaitotreeneihin. Joustava siirtyminen SF:n sisätaitoihin taitaa tulla levypallo treenin kautta (aina kahdelle pelipaikalle treenattava).

Kuten moni on todennut, kunnollisen SF:n joutuu itse treenaamaan - niitä ei juuri markkinoilta löydy vapaana. SG:tä löytyy, joten minulle valinta olisi ainakin helppo

Advertisement