Nonni nyt puhut asiaa. Eikun mukaan aloittelemaan jefua. Suomessa kyseinen harrastus on marginaali laji, että kaiken kokoisille löytyy aivan varmasti pelipaikka. Jos ei nopeus riitä WR tontille taikka peliäly QB:ksi niin onhan aina olemassa puolustus. Sieltä voisi kuvitella jonkun pelipaikan istuvan sinullekkin! =)
Joo siis tota, itse olen tällä hetkellä jefu miehiä. Taustoiltani kuitenkin koriksen pelaaja ja siksi pelailenkin tätä BB:tä. Kaverit saivat aikanaan houkuteltua minut jefu treeneihin ja niille teille sitten jäin. Tätä enne minulle oli kertynyt noin 10 vuotta koriksen peluuta. Vaihto kannatti, sillä heti ekana vuonna pääsin pelaamaan nuoriso maajoukkueeseen. Pelipaikkana oli tuolloin WR. Sitä ennen kuitenkin olin kokeillut LB:tä, kokoni puolesta olin liian pieni sinne, mutta liikkuvuus kentällä olisi suosinut sitä pelipaikkaa. WR:nä en ollut koskaan nopeimmasta päästä, mutta koriksessa tullut pallosilmä auttoi saamaan palloja kiinni. Tämä olikin vahvuuteni WR tontilla. Kuitenkin nopeutta treenaamalla sain toisenkin vahvuuden. Lajin vaihdoksesta saakka olen ollut tyytyväinen, että jätin koriksen taakse ja siirryin viheriölle. Mustelmilta ja pieniltä vaurioilta ei harkoissa ja peleissä välty, mutta hauskaa se on!
Eli aivan varmasti suomessa nopeutesi ja kokosi puolesta sinulle löytyisi pelipaikka. Onko kutsumuksesi hyökkäykseen vai puolustukseen sitä en osaa sanoa, mutta pelipaikan voin sinulle taata. Kannattaa hakeutua lähimmän joukkueen harjoituksiin kun koriskausi jää tauolle. Joukkueet ottavat aivan varmasti uudet pelaajat vastaan avosylein, sillä pelaajia on liian vähän kuin liian paljon. Terve tuloa mukaan, jos kiinnostus heräsi! :D
Viheriöillä nähdään :D