SF:n voi rakentaa monella tapaa riippuen muista pelaajistasi.
Painotus voi olla ulkohyökkäys taidoissa mikäli taktiikka on hyökätä ulkoa. Jos taktiikka on hyökätä lähempää koria, korostuu SF:n sisähyökkäystaidot. Sama sitten koskee puolustusta, eli jos vastustajalla on "perinteinen" takamies SF:nä sinun SF:llä pitää olla ulkopuolusta. Jos vastusta yrittääkin pelata SF:n tontilla vähän monitaitoisemmalla PF:llä lähempää koria, tarvitsekin sisäpuolustustaitoja enemmän SF:llesi.
Näin ollen SF:lle ei ole mitään yleiskaavaa millainen hänen pitäisi olla. Tuskin kukaan saa treenattua sellaista että kaikki sekä sisä- että ulko ja hyökkäys+puolustus taidot olisivat riittävät.
Joka tapauksessa molemmat pelaajat kaipaavat "vähän" ulkotaitoja, sen jälkeen itse treenaisin myös SG:lle lähiheittoa. Tuohon menee varmaan kausi-pari, jonka jälkeen voit katsoa jatkaako molemmat muihin sisätaitotreeneihin. Joustava siirtyminen SF:n sisätaitoihin taitaa tulla levypallo treenin kautta (aina kahdelle pelipaikalle treenattava).
Kuten moni on todennut, kunnollisen SF:n joutuu itse treenaamaan - niitä ei juuri markkinoilta löydy vapaana. SG:tä löytyy, joten minulle valinta olisi ainakin helppo