Det finns säkert massor av sätt att spela det spelet men jag tror att den enda chansen att hålla intresset kvar någon längre tid är att gå in för att ha kul. Visst går det att räkna på varje krona och millimeter (och det gör jag också för det är ju askul) men ibland måste man kanske släppa lite på det rationella och anammma andra värden. Dels för att det inte behöver vara dåligt men framförallt för att det är mycket roligare.
Det håller jag helt med om och jag vrider och vänder definitivt inte på varje krona, utan tvärtom så fokuserar jag på det som är kul. eftersom cupen i nuvarande läge inte är roligare en privatcupen med Mange och Jacob så har jag mao ingen anledning alls att satsa onödigt krut på den.
Däremot har jag full förståelse för att det finns dom som tycker att cupen är rolig, även om jag har väldigt svårt att se vad dom som uppskattar lotterimomentet ser för fördel med det...
Jag tycker mao att det blir lite vad man gör det till och just nu är det många som nedvärderar cupen vilket jag tycker är synd. Jag tror dock att fler och fler kommer få upp ögonen för cupen och satsa mer där, men jag kan ju ha helt fel.
Möjligen marginellt, men jag tror faktiskt det krävs ett seriösare upplägg för att fler ska engagera sig. Om man jämför med serien så skulle man ju kunna införa samma typ av lottning där; inför varje omgång lottar man vilket lag man ska möta och har man tur åker man på ett bottenlag varje omgång, men har man otur åker man på Bissy, (ett aktivt) HHH, eller 1N varje omgång. ett visst tävlingsmoment kommer så klart att finnas kvar, men charmen med serien skulle i det läget försvinna i stort sett helt för mig och det är så det är med cupen idag.
Ja, ja, nog sagt om det. Jag fokuserar helt enkelt på det som är roligt och fortsätter att ta cupen som en liten bisyssla.