På papperet ser det ut som rätt bra lottning men tror Hammarby som jag lottats mot kan vara ett av de svårare lagen som är kvar. Några av SBBL lagen lär ju inte lägga så mycket krut på cupen. Ändå nöjd med min lottning för Glaskulan, bissy, IOW och Spångakillarna har trots allt fortfarande väldigt bra lag även om de inte toppar laget till cupet pga tight slutspelsstrid och Wellington blir allt starkare och där vet man att all satsning är i cupspelet.
Matchernar:
Spånga-Wellington. Vi vet att Wellington kommer satsa. Hur mycket är Spånga redo att satsa för att klara sig?
bissy-Kungsholmen. Kungsholmen bör ganska enkelt ta sig upp till SBBL trots tufft motstånd från både Knätofs och Badbreath. Är han redo satsa på cupen och riskera uppflyttning och klarar han i så fall av bissy? Vid satsning tror jag bissy ryker ut ur cupen.
Glaskulan-mosquitoes. mosquitoes ett av de starkaste lagen i division II. Glaskulan vet om det. Är han redo att offra lite för att ta sig vidare?
Jokehim-Hammarby. Lite samma scenario som för Glaskulan och mosquitoes. Hammarby kanske lite svagare lag men vid full satsning ingen enkel motståndare.
Smala Sussie-Isle Of Wight. Smala Sussie har gått riktigt bra denna säsongen. Kan laget slå IOW vid satsning? Blir inte lätt när man dessvärre inte har hemmaplansfördel.
Ratu-Ardbeg. Klar fördel Ardbeg men Ratu kan tveklöst vinna om Ardbeg inte satsar tillräckligt på matchen.
Hammurabi-GBG Thunder. Som Loyk nämnde troligtvis två av de tre svagaste lag som återstår i cupen. Thunder gjorde en stark match som skrällde mot Slamdunkers och kanske ska man vara favorit trots att man spelar i division III därför. Man borde kunna ta sig upp även om man offrar någon match på cupen medan Hammurabi kanske inte lika enkelt kan offra seriematcher då man då kan få det tuffare att klara sig kvar.
g-town-GBG Air. Denna matchen bör bara kunna sluta på ett sätt. Även om GBG kör TDL och utan att toppa laget så ska han vara allt för överlägsen ett lag som spelar i division III. Vågar säga detta utan att kolla g-towns trupp. Men allt för mycket nonchalans och GBG kan trots allt åka vid crunch mot TDL.