BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Sluuge

This Post:
00
242990.53 in reply to 242990.52
Date: 6/15/2013 2:35:47 PM
Overall Posts Rated:
144144
1: Tot hoever wil je gaan om de managers van de nieuwe lichting U21 te sturen in de trainingen die ze moeten instellen?Zoals Kale ook al aangaf, je kunt helaas niet iemand verplichten om een bepaalde training te volgen. Je kunt ze echter wel proberen te overtuigen van de voordelen dat dit oplevert voor zowel het U21 als voor hunzelf qua merchandising, en natuurlijk een betere speler.

2: Hoe vaak ben je bereid naar managers te pm'en om de gameshape op een goed niveau te houden?
Ik wil niet 1 of andere control freak zijn die je informatie door je strot duwt. Een bb-mail kun je 2 of 3 keer sturen, maar als ze dan alsnog niet het advies opvolgen kun je zoals ik zei hun forceren om dit te volgen.

3: Volgens mij kunnen jullie alle 3 de skills nog niet zien. Wat voor soort selectie qua skillverdeling hoop je eigenlijk tegen te komen? Welke stylen hoop je te kunnen spelen en met welke key skills denk je 'jouw' soort style te kunnen optimaliseren?
Dit vind ik een zeer lastige vraag om te beantwoorden, aangezien het min of meer giswerk is. Ik weet niet of ik favoriete stijl op kan noemen, ik maar ook vaak geen team naar een tactiek maar een tactiek naar een team.

4: Wat ga je doen als de selectie waar je op hoopt, of die je verwacht, behoorlijk anders zal zijn? Andere style proberen, of ga je het aankomende seizoen de manager flink wat pm's sturen om de spelers 'jouw' kant op te krijgen?
Zoals aangegeven, hoop ik niet op een bepaalde tactiek. Ik zou graag de skills eerst zien, bepalen welke tactiek op dat moment het beste werkt, en dan kijken welke richting je op wilt gaan qua tactiek. Wil je bij dezelfde tactiek blijven of een andere draai geven. Daarna moet je natuurlijk ook de managers hebben die hier aan mee willen werken, mocht dat niet zo zijn dan moet je al deze aspecten bij elkaar zoeken en de beste oplossing vinden.

----------------------------------------------

Project NT is NT, in mijn ogen komt Project NT het U21 niet optimaal ten goede. Hoe denken de kandidaten erover?

Met de uitleg die jij hierbij gaf ben ik het in het geheel eens. Een U21 speler heeft geen MVP+ te zijn, kijk naar Balke, een meervoudig allstar, die het wel mooi geschopt heeft in het U21.

This Post:
00
242990.54 in reply to 242990.52
Date: 6/15/2013 3:15:57 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
481481
Second Team:
De Grote Spelers
Van Kalebam:

Coaches, wat is jullie ervaring met outside tactieken? Wat is voor jullie het verschil tussen motion/princeton? Wat gebeurt er bij de isolation tactieken en hoe zien we dat terug in het spel? Wat zijn jullie ervaringen met diverse tactieken en welk onderdeel is belangrijk om succesvol met een bepaalde tactiek te zijn?

Ik heb redelijk veel ervaring met outside tactieken van de tijd dat Pos nog de sterspeler in mijn team was. Hoewel ik nu ook nog regelmatig afwissel met een outside aanval of gecombineerde aanval. Passen is, in mijn visie steeds meer een belangrijke schakel geworden voor diverse aanvallen. Princeton is uiteraard dé passing tactiek waar de bal vooral word rond gespeeld totdat er een goede schotmogelijkheid is maar ook Run&Gun, inside isolatie, outside isolatie en Push the ball hebben hier baat bij. In alle gevallen voor het zoeken naar de beste schotmogelijkheden. Motion heeft baad bij vooral goede passers én goede passeer vaardigheden in mijn visie zodat de speler zelf kan bepalen of hij gaat voor het schot, of dat er nog een teamgenoot beter voorstaat. Isolatietactieken klinken op papier mooi maar in de praktijk heb ik nog niet meegemaakt dat deze goed uitpakken. Mogelijk omdat de passing over mijn gehele team nog te laag was of omdat ze op een andere manier de bal niet bij mijn beste schutter konden afleveren, en ik heb hier best hele goede 'beste' schutters voor in mijn team gehad. Uiteraard blijft ook de keuze voor de juiste SF voor de tactiek een belangrijke keuze. Maar in mijn visie is de belangrijkste 'bij'vaardigheid naar de hoofdvaardigheden JS, IS, ID en VV in mijn opinie passen.

Van Peja:

Coaches, wat is jullie ervaring met outside tactieken? Wat is voor jullie het verschil tussen motion/princeton? Wat gebeurt er bij de isolation tactieken en hoe zien we dat terug in het spel? Wat zijn jullie ervaringen met diverse tactieken en welk onderdeel is belangrijk om succesvol met een bepaalde tactiek te zijn?

Ik speel vaak motion wisselend met LI. Om de tegenstander op et verkeerde been te zetten. Met princeton ervaring ben ik van bewust dat het een rustige tactiek is tussen high en low. Verder is princeton een rustige aanval, met kans op meerdere rebounds te pakken. Met isolation tactiek heb ik niet heelveel ervaring. Wel weet ik dat er veel ruimte komt voor 1-1 te spelen.

Mijn.belangerijkste tacktiek is toch wel LI, zit sterk te twijfelen of.motion et niet is. Want veel tegendtanders zijn vaak ingesteld tegen een LI ipv een motion. Met zo een aanval is veel focus gericht.op inside, met minder nadruk op drie punters, als je die schutters er niet voor heb. Verder is motion offence met name passen, snijden. Wat veel cuts to the basket betekent

This Post:
00
242990.55 in reply to 242990.54
Date: 6/16/2013 4:55:24 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
Mijn ervaring gisterenavond met motion was dat het een zeer lastige tactiek is om goed te spelen.

Blauw toch geen misselijke speler, schiet 1-15 driepunten raak. Hij scoorde echter wel een 122 punten per 100 schoten.
Behalve Benjamin, van Meer en Golbach ken ik geen Nederlandse guards die betere schuttersskillset hebben.

Het lijkt mij met het Nederlands team en zeker het U21 team heel lastig om met de standaardtactieken LI, ptb en motion iets te bereiken.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar een coach die ervaring heeft met de andere tactieken.

Only in the dark, we succeed!
From: Peja

This Post:
11
242990.56 in reply to 242990.44
Date: 6/16/2013 11:06:29 AM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Sorry voor de late reactie, heb over je vraag heen gekeken aangezien het best druk was op het forum voor dit topic.

(56159616)

ik ga terug naar de wedstrijd tegen de seventynickers. Door het gebruik van meerdere verschillende aanvallen de wedstrijden ervoor heb ik deze manager op het verkeerde been gezet. Ik varieerde van Low Post, standaard aanval, Look inside en Motion. De moeilijke wedstrijd had ik voor LI gekozen, voor het hogere schot percentage. Echter tegen de seventynickers ben ik motion gaan spelen, wat resulteerde in een 2-3 zone verdediging van de tegenstander. Had ik een inside tacktiek gebruikt had ik die wedstrijd waarschijnlijk kansloos verloren. Deze manager varieert veel van verdediging, dus het was een goede keuze van mij om veel te varieren met mijn offence om hem op het verkeerde been te zetten

This Post:
00
242990.58 in reply to 242990.57
Date: 6/16/2013 11:59:42 AM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
zodat de schutters, vooral aan de zijkant, minder kans hadden om te raken. Plus als je dus een LI speelt betekent dit veel schotpogingen in de bucket, die was op deze manier goed vol met verdedigers, en vrij compact

This Post:
00
242990.60 in reply to 242990.59
Date: 6/16/2013 2:22:34 PM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Doen we. Ben benieuwd naar jouw theorie erachter. Wat je zegt klopt over de posities, echter lijkt het me sterk zodra de spelers door hebben dat er inside gebuffelt wordt, ze nog steeds zo wijd gaan staan.

Ik ben benieuwd naar het resultaat! Moge de beste winnen

From: Ruaidri

To: Peja
This Post:
00
242990.61 in reply to 242990.60
Date: 6/16/2013 3:49:28 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
538538
Second Team:
Silver Onions
1-3-1 is de verdediging tegen Princeton bij ontwerp.

kost veel rebounding, dus de verdedigers staan ver van de basket.

Only in the dark, we succeed!

This Post:
00
242990.62 in reply to 242990.61
Date: 6/16/2013 4:05:29 PM
Los GansoS
III.1
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
dat kost veel rebounds omdat, zoals kale al zei, er maar 1 man onder de basket gepositioneerd staat. verder is het zwakke punt van een zone altijd het rebounden. je hebt geen vaste tegenstander afgesproken om uit te boxen

From: primoss

To: Peja
This Post:
00
242990.63 in reply to 242990.62
Date: 6/16/2013 4:37:43 PM
Overall Posts Rated:
408408
Geloof niet dat het zo is dat een zone verdediging per definitie je minder rebounds oplevert,het is wel zo dat de kans groot is dat bijv. de PG de C verdedigd etc,etc.Waardoor je kwetsbaar bent bij schoten en de kans op fouten wat groter is.Een zone verdediging is gewoon heel lastig om te spelen omdat de spelers in verdedigend opzicht heel compleet moeten zijn om dit effectief uit te voeren.
Rebounden is in mijn ogen meer een team aangelegenheid.

Last edited by primoss at 6/16/2013 4:39:54 PM

Advertisement