Hmm, jobbigt läge, har hittat en 5O, 5O, A-, 18-årig PG som är 208 cm. Och en 5O, 4O, A+, 18-årig PG som är 188 cm. Lite långa båda två?
188 cm tycker jag inte är något större problem. Min stjärn-PG är 190 cm och han borde varit given i Litauens U21 förra säsongen innan han skadade sig och det är ett av de starkaste länderna.
Jag skulle tveklöst valt den andra spelaren först. 4O kan ju om du har lite flyt innebära Superstar potential och i värsta fall perennial allstar. Givetvis än trevligare få HoF eller MVP vilket den första spelaren troligen är men han ligger ju en bit efter från början och kan dessutom bli jobbig att träna. Med lite flyt kan den första spelaren dock ha skapliga inside egenskaper så att han kan tränas upp till en riktigt fin PF eller SF. Vore väl inte fel med nära 7 i JS, JR, handling, passing och OD och dessutom minst mediocre i ID, IS, shot blocking och rebounding. Skulle göra han väldigt tacksam att träna upp i outside skills och vips kunna få riktigt fina outside skills också trots att de är trögare träna för så lång spelare. Har spelaren däremot 1-4 i ID och rebounding så är det en rätt körd spelare då en spelare med den längden rimligen inte går att träna som guard ...