BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 säsong 16

U21 säsong 16

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
181883.57 in reply to 181883.1
Date: 6/13/2011 11:49:36 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Vitryssland valde R & G efter att ha kört insidetaktiker i senaste matcherna. Antagligen vann man matchen på detta då jag hade 2-3 som försvar men med tanke på 23 poängs förlust så tror jag att vi förlorat oavsett.

Nu är kvalet slut och det blev ett rejält misslyckande. Trots att vår spelartrupp antagligen var den nästsämsta (Skottland klart sämst) så borde det gå att åtminstone coacha till sig 2 segrar.

Har inte kollat på kommande säsongs trupp noga men får hoppas den är starkare för denna säsongs var inte av tillräckligt hög kvalitet då det framför allt saknades stjärnor. Almhall som var riktigt vass när säsongen startade utvecklades knappt pga sin låga potential och hade dessutom formproblem. Till kommande säsong ska jag försöka messa coacher till spelare med usel form och stötta dem så att både dem och vi kan använda spelarna bättre. Finns inga fördelar med att övermatcha sina spelare så game shape är viktigt utan att anpassa sig till U21's önskemål.

From: Sir. Adde

This Post:
00
181883.59 in reply to 181883.58
Date: 6/13/2011 5:06:01 PM
Overall Posts Rated:
1919
Efter Tungström är det dock slut med det, iaf för några säsonger, då jag satsar på Hansson (PG) då.

This Post:
00
181883.60 in reply to 181883.59
Date: 6/18/2011 8:15:53 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Vänskapsmatch mot Irland på måndag. Har kickat alla 21-åringar så laget består uteslutande av 19- och 20-åringar nu. Har tagit med de lönetyngsta 20-åringarna och de 4 lönetyngsta 19-åringarna i Vision U21. Fanns ingen medveten tanke att min egen spelare skulle hamna i truppen utan blev bara så. Tror han kommer förbli i truppen under hela nästa säsong för vi har knappast bättre trupp än så.

Truppen ger som vanligt en bra indikation på vilka som kommer vara med kommande säsong. Tror åtminstone en av spelarna (Jan Thorstenssn) i Vision U21 kommer att vara givna bland de 12 i matchdagstruppen.

Måndagens match har följande trupp:
Tungström-Danielsson-A.Martinsson-Andersson-Knutsson
Asic-Rönnborn-Asic-Thorstensson-Flodström
Ångwald-Giheden-Giheden-Avlonitis-Avlonitis

Får se vilka som ger en signal om att de vill ha speltid kommande säsong

This Post:
00
181883.61 in reply to 181883.60
Date: 6/18/2011 8:45:10 AM
Overall Posts Rated:
1919

Du vet vad jag anser, Jokehim. ;) Och är Tungis given Säsong 17 i U21?

This Post:
00
181883.62 in reply to 181883.60
Date: 6/18/2011 8:50:56 AM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics

Va fan gör Flodström med i truppen... vilken patetisk utveckling vi måste ha inom U21 om han är bland de lönetyngsta 20-åringarna :S

This Post:
00
181883.63 in reply to 181883.60
Date: 6/18/2011 9:41:14 AM
Overall Posts Rated:
8080
Vänskapsmatch mot Irland på måndag. Har kickat alla 21-åringar så laget består uteslutande av 19- och 20-åringar nu. Har tagit med de lönetyngsta 20-åringarna och de 4 lönetyngsta 19-åringarna i Vision U21. Fanns ingen medveten tanke att min egen spelare skulle hamna i truppen utan blev bara så. Tror han kommer förbli i truppen under hela nästa säsong för vi har knappast bättre trupp än så.

Truppen ger som vanligt en bra indikation på vilka som kommer vara med kommande säsong. Tror åtminstone en av spelarna (Jan Thorstenssn) i Vision U21 kommer att vara givna bland de 12 i matchdagstruppen.

Men vad är detta? Ingen spelare från ECC uttagen? Det lär knappast bli några framträdande placeringar för Sverige inom övrskådlig framtid så länge mina hjältar negligeras!

This Post:
00
181883.64 in reply to 181883.62
Date: 6/19/2011 5:46:35 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II

Va fan gör Flodström med i truppen... vilken patetisk utveckling vi måste ha inom U21 om han är bland de lönetyngsta 20-åringarna :S

Vi har inte starkare alternativ än så. Kan i nuläget inte bekräfta att han är med i kommande säsongs U21-trupp men det mesta bör tala för det för finns såvitt jag kan se inte så många spelare som har lön som potentiellt innebär att de är bättre.

Kommande säsongs trupp är rimligen mycket bättre än denna.

Roligt i alla fall att det blivit lite fart kring U21 nu vilket gör att man blir taggad att lägga mer kraft på det. Är väl till stor del pga Rosen's halvt provocerande kritik

From: Mannen

This Post:
00
181883.65 in reply to 181883.1
Date: 7/4/2011 12:11:32 PM
Overall Posts Rated:
7575
Alex Andersson (16620018) ser spännande ut. Med tanke på trepoängsskyttet hade man ju kunnat tro att han skulle vara PF.

/Mannen
From: Mannen

This Post:
00
181883.66 in reply to 181883.64
Date: 7/4/2011 12:16:41 PM
Overall Posts Rated:
7575
IOnte räknat men får känslan av att det är lite högre potential i den här truppen mot förra. Håller du med?

/Mannen

This Post:
00
181883.67 in reply to 181883.66
Date: 7/4/2011 1:33:37 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Svårt jämföra kommande säsong mot föregående. Inget speciellt starkt lag kommande säsong heller.

Rönnborn och Danielsson är extremt skyttetränade och gör att outside anfall är ett måste med dem. Gör också att det väl är sannolikt att den taktiken blir vanlig.

Knutsson har inte fått träning på 5-6 veckor pga att hans manager verkar inaktiv. Skickade ett meddelande till han just och bad han träna han. Han är fortfarande rätt fin spelare och inte mycket sämre än Alex Andersson.

Alex Andersson ser rätt fin ut. Han kommer inte vara lika bra som Jerry Almhall var i början av förra säsongen men klart bättre än övriga insidespelare i den truppen.

Utöver Andersson och Knutsson är det tunt på inside. Kan faktiskt vara så att 19-åringarna Martinsson och Thorstensson är andraalternativn som C och PF.

Guardsidan är nog bättre kommande säsong än denna även om man utesluter Pokéballers skyttar. Tungström ser ut som förstavalet på PG. Inte otänkbart att min egna Norrin blir andravalet på PG även om han egentligen inte duger där.

På SF är Ångwald och Anders Martinsson hyggliga outside-alternativ. Även Asic kan vara ett alternativ, annars kanske förstavalet på SG så länge vi inte kör outside anfall.

Summa summarum så klart starkare outside kommande säsong men samtidigt klart svagare inside. I alla fall av de spelarna jag har koll på än så länge.

Ser ruskigt lovande ut om två säsonger, speciellt kan inside bli ruskigt stark med de två ovan nämnda (Martinsson och Thorstensson) och ytterligare några kandidater.

Advertisement