BuzzerBeater Forums

BB Danmark > [NT] U21 Landholdsnyheder

[NT] U21 Landholdsnyheder (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: odion

This Post:
00
64474.57 in reply to 64474.56
Date: 3/22/2010 4:28:47 PM
Overall Posts Rated:
2929
Det vil jeg gøre

From: Pirates
This Post:
00
64474.58 in reply to 64474.57
Date: 3/30/2010 9:08:44 AM
Overall Posts Rated:
3535
U21 - Velkommen til Sæson 12.

Så er undertegnede tilbage i sadlen som U21 træner og det blev til en smal med fin sejr over Sakartvelo i den første træningskamp med cifrene 97-95.
Jeg har glædet mig rigtig meget til at komme igang igen og jeg håber på, at skabe nogle gode resultater og samtidig holde lidt styr på udviklingen af talenterne i DK til gavn for vores landshold.

Faktisk ser det ikke helt dårligt ud med vores U21 mandskab. Vi har et par ret fornuftige spillere imellem, som jeg forventer skal bærer holdet i denne her sæson.
Men....Men....Men.....Power Forwards søges !!!!!!
Vi mangler virkelig en god Power Forward eller 2 til vores hold. Jeg har fundet 1 (min egen) som er nogenlunde. Det er ikke lykkedes mig at finde andre, så hvis i ligger inde med en PF på 21 år eller derunder med en løn på min. 15-20.000 så må i MEGET gerne sige til. Det samme gælder, hvis i støder tilfældigt ind i en på transferlisten eller andre steder.....Vi er hårdt presset på den plads.

U21 skal spille med om Europamesterskabet og det bliver bestemt ikke helt let.
Vi bliver kastet direkte for ulvene i kampen mod Italien på mandag. De er p.t. nr. 3 på verdensranglisten og vi er nr. 42. Jeg kan ikke sige så meget om den kamp andet end at jeg nok vælger at tage det roligt, for at bygge holdånd op til senere.
Vi er markant overmatchet på samtlige pladser og jeg kan ikke se hvordan vi kan trække os sejrrigt ud af den kamp lige p.t.

Kampen efter er imod nr. 13 på ranglisten, Tyrkiet. Absolut heller ikke nogen nem kamp, men de har dog svagheder, som vi skal forsøge om vi kan udnytte...Men mere om den kamp efter vi har mødt Italien.

En lille bøm til de af jer, der har spillere på U21 landsholdet!
Fortsæt med at træne dem og sørg gerne for, at spillerne har 1. prioritet i jeres træningsplaner. Kun på den måde vil vores hold blive bedre og bedre.
Er i i tvivl om, hvad i skal træne jeres spillere i, så tøv ikke med at kontakte mig. Jeg vil også MEGET gerne holdes opdatereret omkring træningsplanerne for jeres spillere.

Jeg ser frem til en god sæson og et godt samarbejde med jer !

Med venlig hilsen
LA-Pirates

From: schouw

This Post:
00
64474.59 in reply to 64474.58
Date: 3/30/2010 2:05:39 PM
Horsens Kasuars
DBL
Overall Posts Rated:
12231223
Hej Pirates.

Tillykke med valget - det var jo en jordskreds-sejr :-)

Jeg har jo Emil og, til dels, Erland med på U21 landsholdet. Jeg prøver i denne sæson primært at træne i JS og DR, for at optimere dem med henblik på PF posten, og så er Emil ved at blive en lidt dyr herre :-(. Det betyder jo så, at de ikke, p.t., bliver bedre i mainskills, hvilket så igen betyder, at Erland nok ikke er god nok til at bibeholde sin plads på U21 holdet, da han nok kun får træning i JS og DR i denne sæson. Men den vurdering vil jeg lade dig om :-)

Alt afhængig af "successen" med denne træning, er det muligt at jeg bibeholder den i næste sæson, men ellers skal han nok komme tilbage på C træning, da han klart skal lidt op.

Har du andre ønsker til PF træning, så lad mig endelig høre.

Hilsen schouw

This Post:
00
64474.60 in reply to 64474.59
Date: 5/15/2010 7:35:34 AM
Overall Posts Rated:
3535
Nyt fra U21
Som nogen har bemærket, så har det ikke været optimale resultater U21 holdet har præsteret indtil videre.
Vi har hentet en enkelt sejr og vil sætte alt ind på at få en fornuftig afslutning på mandag, men vi må også ærligt erkende, at modstanderne har været RIGTIG gode.

Derudover har de taktiske opstillinger slået fejl næste hver gang og udmøntet sig i mindre nederlag og det er naturligvis rigtig ærgeligt og noget jeg må tage på min kappe.

Den ene årsag er, at vi er meget sårbare, rent defensivt på mange pladser. Derudover mangler vores guards en del hopskud/skud afstand, hvilket gør det svært for os, at finde på nye taktiske muligheder.

Derfor har jeg følgende ønsker til dem, der træner Guards og SF:
1. Få trænet forsvar på jeres spillere. Det er vigtigt.
2. Få prioriteret noget træning i en-mod-en i nogen uger og også gerne skudafstand.

Generelt information til alle managers:
Sørg for, at holde jeres spillere til de omkring 80 minutter MAX. om ugen. Det går ud over deres gameshape og derfor også ud over deres præstation på banen.

Vi har desuden en del danske talenter på udenlandske hænder og selvom jeg har fået en del tilkendegivelser af, at de vil fortsætte spillerens træning, så er det ikke dem, der stiger hurtigst og det er rigtig ærgeligt.
Så vi skal for så vidt muligt, sørge for at holde talenterne i DK, selvom det er rigtig svært.
Jo bedre spillerne bliver jo dyrere bliver de også i løn og med et begrænset budget er man nødt til at gøre, hvad der er bedst for klubben.

Hvis spillerne får den rette træning, så er jeg sikker på, at vi har et mere slagkraftigt hold i næste sæson. Det ser i hvertfald rigtig godt ud blandt de 19-20 årige spillere.

Har i spørgsmål omkring træning, så tøv endelig ikke med at kontakte mig.

This Post:
00
64474.61 in reply to 64474.60
Date: 7/12/2010 2:30:29 PM
Overall Posts Rated:
3535
U21 Sæson 13
Så er sæsonen igang for U21.
Vi har lagt ud med en fornuftig sejr over Island på hjemmebane, hvilket må siges at være yderst tilfredsstillende.
Jeg har lidt flere forventninger til truppen i denne sæson end jeg havde i sidste og udfra hvad jeg så i kampen mod Island, så er jeg fint tilfreds med præstationen.

Projekt Talent ser ud til, at have båret frugt, da der er en hel del gode spillere, som gør det muligt at lege med taktikken op til kampene og det ser jeg meget frem til.

Nu vokser træerne naturligvis ikke ind i himlen, så vi slår nok ikke holdene i top 10, men jeg forventer, at vi går videre i den "Trøsteturnering" vi er igang med nu og så må vi se hvad der sker herefter.

Næste kamp er på mandag ved midanat imod den Dominikanske Republik, hvilket også må siges, at være en kamp, der bare SKAL vindes....!!!

Ønske til trænerne, der har U21 spillere på holdet:

PG/SG: Gerne lidt mere forsvar. Ellers vil noget hopskud/skudafstand være at foretrække, så det vil jeg sætte pris på, at få trænet.

SF: MEGET gerne forsvar, som jeg kan se bliver trænet lige nu, så fortsæt med det.

PF/C: Forsvar, skud og rebounding - Måske noget mere en-mod-en til PF'erne, så de kan forbedre sig i hopskud, håndtering og styring.

Det var alt for nu. Rigtig god sæson til alle !!

This Post:
00
64474.62 in reply to 64474.61
Date: 8/10/2010 2:40:10 AM
Overall Posts Rated:
3535
Status fra U21-Holdet.

Efter 3 sejre i træk i dette års trøsteturnering er vi kommet lidt ned på jorden igen efter nederlag i de sidste 2 kampe til nogle rigtig gode hold.
Slovenien slog os klart og var også bedre hele vejen rundt.
I gårsdagens kamp imod Kroatien blev der kæmpet over hele linien og vi faldt med æren i behold. Vi spillede helt lige op med Kroatien i 1., 2., og 4. quarter, men tabte desværre 3. quarter knebent, men ellers en rigtig fin indsats af vores unge talenter.

Ukraine venter på mandag og det bliver en rigtig spændende kamp. De har tabt en hel del kampe, men ser man på deres stats og trup, så er det et rigtig godt hold, som vi skal være helt skarpe for at slå.

Målet er, at gå videre i trøsteturneringen og kampen imod Ukraine vil nok være afgørende for, om det kan lade sig gøre.
Skulle vi tabe den, så er der 2 kampe mere og dem skal vi selvfølgelig vinde for stadig at have en lille chance for at gå videre.

This Post:
00
64474.63 in reply to 64474.62
Date: 8/24/2010 3:22:40 AM
Overall Posts Rated:
3535
Nedtur!

Det 4. nederlag på stribe blev en realitet efter et komplet uventet nederlag til Panama i nat.
Om det er jetlag efter den lange flyvetur samt spilletidspunktet kl. 01.30, der gjorde forskellen vides ikke.
Selvom drengene spillede ok, så valgte Panama at ramme dagen og deres rebounding var uovertruffen.
De gav den samtidig alt hvad de kunne og derfor måtte vi forlade banen som tabere.

De onde tunger, der måtte påstå, at vi havde undervurderet Panama bedes tjekke kampen og tidligere kampe.
Det er første gang, at vi har spillet så godt i forsvarene og haft så gode stats i scoring i feltet, men det var altså ikke nok.

En turnering der startede helt fantastisk for os med 3 sejre på stribe er blevet til lidt af et mareridt efter nederlagene til Ukraine og Panama.

Vi knokler på, at få lidt af æren tilbage i den sidste turneringskamp !

This Post:
00
64474.64 in reply to 64474.63
Date: 8/25/2010 3:56:22 AM
Overall Posts Rated:
00
måske var det en god ide, at gå tilbage til de taktik som blev bruget i de 3 f. kamp :-)))

This Post:
00
64474.65 in reply to 64474.64
Date: 8/25/2010 3:37:51 PM
Overall Posts Rated:
77
Enig. Jeg synes også at landstræneren skulle gå tilbage til den vindende taktik :-)

This Post:
00
64474.66 in reply to 64474.65
Date: 8/25/2010 4:36:59 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Han har meget andet at tænke på Pt. med sin GM titel. Måske skulle han abdicere? (Det mener jeg nu ikke)

En ting er sikkert, hvor 2 landshold er pt. helt nede i kulkælderen. Det er trist.

Tror aldrig vores seniorhold har været så dårligt rangeret.

This Post:
00
64474.67 in reply to 64474.66
Date: 8/26/2010 8:56:44 AM
Overall Posts Rated:
3535
Tak for opbakningen ;-)

Overvejer også at abdicere ved næste valg, da det ser ud til, at GM godt kan komme til at tage lidt tid, men den beslutning er ikke taget helt endnu !

Havde jeg spillet tidligere kampes taktik havde vi tabt de sidste 4 med noget mere.
I den sidste kamp imod Panama spiller vi faktisk rigtig godt....Bare ikke godtnok....

Lidt ligesom ved VM i Sydafrika, hvor Danmark taber til Japan efter 2 fantastiske frisparksmål - Hvor de i kampen efter, imod Paraguay, ikke kunne ramme en ladeport på 1 meters afstand.

Sådan går det af og til i sport åbenbart også i online-spil :-/

Advertisement