BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslaget

Landslaget

Set priority
Show messages by
From: LA-Foetus

This Post:
00
165555.577 in reply to 165555.576
Date: 10/2/2012 12:30:21 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Klart det var trist att förlora mot Armenien, men det berodde ju som vi snackade om i chatten i går om dålig ent. efter satsningen mot Tyskland. Kanske var lite övermodigt mot Tyskland, men man måste väl satsa för att vinna? Annars kan alla redan nu komma överens om att taktiken nästa kval ska vara att köra TIE alla svåra matcher och satsa på att ta några "säkra" skalper mot lätt motstånd med hög ent som hjälp. Tror inte det blir så hemskt mycket roligare.

This Post:
00
165555.579 in reply to 165555.578
Date: 10/7/2012 1:57:06 AM
Overall Posts Rated:
66
Får be om ursäkt för Killmars formdipp. Har flyttat hela veckan så har helt enkelt inte haft tid att logga in. Det är tyvärr en jobbig förlust för vårt landslag men jag hoppas ändå att vi lyckas slå Montenegro, så ska jag göra allt jag kan för att få Killmar i form igen!

From: Mannen

This Post:
00
165555.581 in reply to 165555.580
Date: 10/9/2012 1:16:44 AM
Overall Posts Rated:
7575
Jag kan verkligen inte förstå att du hela tiden säger att SBBL-lagen borde göra. Som jag ser det har det inte funnits några spelare på hur länge som helst som lämpat sig för SBBL.
Som jag ser det så är det div 2 och 3 som måste få fram vettiga spelare som SBBL-lagen senare kan pusha till 150-200k.

/Mannen
From: _wella_

This Post:
00
165555.583 in reply to 165555.582
Date: 10/9/2012 2:53:36 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
275275
Second Team:
Utopia Vatos
Vi behöver inte peka finger i den här valsen mina vänner. Vi är för få helt enkelt. Vi är för få svenska lag som drar fram för få bra spelare med potential, vi är för få som tränar upp ynglingarna till de nivåer vi eftersträvar.

Tror knappt att det skulle hjälpa om alla lag i SBBL köpte in EN mvp+ 18-åring och tränade honom i 6 säsonger. Det finns helt enkelt inte spelarmaterial så det räcker.

Så ingen större skugga ska falla över nuvarande FK, tidigare eller kommande. Sen kan man såklart klaga lite på enstaka matcher men när spelarmaterialet ser ut som det gör så är det ganska begränsat vad man kan göra som FK.

Vattjom är som ni säkert vet i en uppbyggnadsfas, eller vad man nu ska kalla det. Vi omgrupperar hur som helst.
Målet har varit att få ordning på ekonomin vilket borde kunna vara avklarat under nästa säsong. Förhoppningsvis spelar vi kvar i SBBL då.
Siktet är inställt på en eller flera svenska TO där långsiktiga målet är Landslaget. Men jag kommer inte att böja ryggen allt för mycket om det helt enkelt inte finns spelare som passar/duger.
Eftersom det troligen blir en ren och skär omstart av klubben inför säsongen EFTER nästa säsong, så är jag öppen för vilken sorts spelare jag kan träna, Inside, Outside eller minst troligt SF. Känns som ALLA försöker bygga SF nu för tiden...
Skulle vara kul att skapa en spelare med verklig spetskompetens både på primära egenskaperna OCH en sekundär, som kanske en grym SG med högt SB =) eller en C med grym PA.

Vi behöver ju lag som dels tränar upp 18-20 åringarna till bra nivåer, sen de som utvecklar dem mellan 21-24 och kanske viktigast: lag som nöter vidare efter 24 års ålder. Det är svårt för ett SBBL-lag att köra 18-19-åringar i matcherna och förvänta sig att gå långt i cupen eller inte försaka seriematcher...

Så tro inte att vi ligger och fiser i SBBL, vi ligger som gäddorna i vassen och väntar på de där goa firrarna (svenska TO) medan vi låter småmörtarna simma lugnt förbi. Det är väl inte så många SBBL-lag som har så mycket pengar i kassan heller vad jag förstått.

From: Rosen

This Post:
00
165555.584 in reply to 165555.581
Date: 10/9/2012 3:14:24 AM
Overall Posts Rated:
7373
De spelare som har kommit har ju inte varit redo för SBBL. Daniel Knutsson t ex.. som jag ändå budade på ett bra tag. Han hade ju inte dugit i SBBL än på ett par säsonger.

Kilmar kom under radarn å plockades upp av Hammarby.

Vad är det mer för spelare som legat ute på transfern som inte redan varit 29 år typ?

Kanske nån 100k C med 0 i passing dykt upp, men annars har då inte jag sett några potentiella landslagsspelare på länge.

De som dykt upp är 22-23 och alldeles för dåliga för SBBL. Där kan man inte anse att det är SBBL som ska plocka upp de spelarna.

Sen är det ju ett problem att Hammarby inte vill sälja Kilmar trots att han är på väg ner i Div 2 ;)

From: Jokehim

This Post:
00
165555.587 in reply to 165555.586
Date: 10/9/2012 4:03:12 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Tycker Knutsson håller för att spela i SBBL. Däremot är det tufft att betala 1.5 miljoner för en spelare som inte är nyckelspelare i SBBL. Jag hade nog köpt in Knutsson om det inte varit så att min stjärnguard inte är lämpad att spela som SG. Hade Cesys varit ett bra alternativ på SG eller Knutsson varit tränad som SG hade det passat utmärkt för mitt lag då han låg i den löneklass jag var intresserad av att köpa spelare i och Cesys i princip är fulltränad och lätt hade gått att ta bort ur träningsrotationen.

Synd att det är min estniske spelare och inte svenska spelare som är superstar potential för med bara perennial kommer Blomstedt endast bli en nyttig backup i mitt egna lag.

Advertisement