BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Draften

Draften (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Rosen

This Post:
00
90690.584 in reply to 90690.583
Date: 11/1/2011 11:18:45 AM
Overall Posts Rated:
7373
Hur vet alla vilken ordning ni hade spelaren på? Sitter alla å skriver upp längd å sånt?

Mike, vill du sälja honom så kommer han stanna i Sverige. Den killen skulle jag aldrig släppa utomlands ;)

This Post:
00
90690.585 in reply to 90690.583
Date: 11/1/2011 11:20:15 AM
Overall Posts Rated:
3434
Något liknande jag hade hoppats på. Neh men, kanske ett mellanting från Anders Hulten och det jag fick.
Stor besvikelse med andra ord. Hoppas på färre lag nästan säsong som räknar med att åka ur och satar multum på draften.

From: Jokehim

This Post:
00
90690.586 in reply to 90690.584
Date: 11/1/2011 11:29:27 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Du får ordningen du valde din spelare i om du kollar på draft history (http://www.buzzerbeater.com/league/233/draftSummary.aspx). Jag har alltid kopierat slutbilden på mitt val inför draften och kollat upp vad jag fick efteråt och om jag kunde valt något bättre.

Makalöst dåliga spelare jag hade i draften denna säsong och ändå fanns det några rätt hyfsade spelare i vår draft vilket förvånade mig. Pytsade in 20k i veckan trots att jag valde nästsist vilket kanske inte var så klokt

Fick en hygglig spelare men hans outside defense gör nog att jag trots allt inte kommer träna han. Annars skapliga skills för att bli en stark outside SF. Övriga två spelare rena skräpet som väntat och detta trots att min 19-åring faktiskt var scoutad men var inte mycket bättre än han nedan trots att han var ett år äldre.

Joakim Sahltorp (22674092)
Power Forward
Weekly salary: $ 3 036
Role: draws a paycheck
(BuzzerBeta)

DMI: 0
Height: 6'4" / 193 cm
Potential: superstar
Game Shape: respectable

Jump Shot: mediocre Jump Range: awful
Outside Def.: inept Handling: respectable
Driving: respectable Passing: mediocre
Inside Shot: average Inside Def.: average
Rebounding: inept Shot Blocking: atrocious
Stamina: inept Free Throw: inept

Experience: atrocious

This Post:
00
90690.587 in reply to 90690.585
Date: 11/1/2011 11:33:46 AM
Overall Posts Rated:
7373
Ok, hittade nu. Fick mitt Sjundeval.

Vet itne vad man ska ha för taktik egetnligen.

Jag valde att göra båda multi-scoutgrejerna. Ålder och alla 1-2 stjärnors spelare.

Sen körde jag "enkel" titt på alla kvarvarande 18-åringar.

Grävde inte djupare i en enda spelare å visste alltså enbart ålder,längd och antal stjärnor.

Va väl därför jag fick en spelare med 5 stjärnor men usel potential. Antar att alla andra kör någon variant där de kör ålder, å sen dubbelscoutar alla 18-åringar?

Hade nog hellre haft en 3-stjärna med A-potential kan jag känna såhär i efterhand.

Å andra sidan hade jag ju tänkt spara alla mina scout-poäng till säsong 18. Men jag är inte bra med pengar, det visste jag ju, så jag borde ju ha fattat att jag inte skulle kunna hantera scoutpoängen heller.

Jag till och med installerade Firefox för att kunna redigera draftordningen. Inget kunde stoppa mig från att spendera mina scout-poäng....

This Post:
00
90690.588 in reply to 90690.587
Date: 11/1/2011 12:25:05 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Är väl högst troligt att det inte fanns något bättre kvar när du valde än det du fick. Bästa taktiken är antagligen att scouta åldern och sen interviewa 18-åringarna och vid 4-5 star scouta potentialen. Funderade länge på att scouta de med 1-2 gråa stars denna säsongen och enbart fokusera på detta och vetetusan om inte det är smartast om man väljer sent för går ju få rätt skapliga 19-åringar.

From: musse99
This Post:
00
90690.589 in reply to 90690.587
Date: 11/1/2011 3:52:13 PM
Overall Posts Rated:
00
Detta var väl ända ok spelare jag fick denna gång vet ej om han är nått eller inte men

Weekly salary: $ 4 826
(BuzzerBeta)

Potential: superstar

Jump Shot: awful Jump Range: awful
Outside Def.: respectable Handling: respectable
Driving: mediocre Passing: respectable
Inside Shot: atrocious Inside Def.: respectable
Rebounding: respectable Shot Blocking: inept
Stamina: average Free Throw: awful

Ser väl nästa ut som dom två jag fått dom senaste åren tycker jag själv frågan är kan man behålla han när jag har mina andra två som jag tränar redan eller ska man sälja han vidare vill helst inte sälja Ingmar och Jan så är det nån jag ska sälja så blir det denna. Är han värd att tränas är frågan och är det nån som vill ta hand om han om jag inte kan träna han själv ?

Såg nu att han har värden bra nog för U21 igen tredje draften på raken jag får minst en bra spelare synd bara att alla verkar ha samma värden vad jag kan se så är han bra point guard shooting guard eller small forward som det ser ut men längden är jag sämre på, om han passar bättre på mm min gissning point guard kanske är hans bästa plats.

Stora frågan kan jag behålla alla tre jag har eller måste jag sälja av nån av dom :S

Last edited by musse99 at 11/1/2011 4:04:29 PM

1

This Post:
00
90690.590 in reply to 90690.589
Date: 11/1/2011 5:51:08 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ruskigt fin spelare igen. Skulle gissa att han är topp 15 lönemässigt av guards i årets draft och då hans skills sitter fint tots dåligt skytte så bör han rankas än bättre skillmässigt än lönemässigt. Att han sen har skapliga skills även som small forward skadar inte heller, dock behöver insideskyttet bättras då men är ju genomförbart om än segt.

Svårt säga om du ska sälja eller inte men är helt klart besvärligt träna 3 spelare på en position och är ju några säsonger kvar innan Thorstensson når potentialen och än mer innan Davidsson når den. Skulle nog sälja trots allt om jag hade ditt angenäma problem även om jag kört 3 spelare på en position i många säsonger utan att tappa nämnbart med träning.

From: Dr. Mike

This Post:
00
90690.591 in reply to 90690.584
Date: 11/2/2011 10:41:19 AM
Overall Posts Rated:
2828
Hur vet alla vilken ordning ni hade spelaren på? Sitter alla å skriver upp längd å sånt?

Mike, vill du sälja honom så kommer han stanna i Sverige. Den killen skulle jag aldrig släppa utomlands ;)

Just nu ser det ut som jag vill forma honom själv. Men om det blir aktuellt att sälja honom ska jag meddela svenskarna först. Jag vill numera att merparten i mitt lag ska vara svenskar, jag jobbar på det men man måste samtidigt vara realist.

Hoppas på att mer och mer svenska lag satsar på inhemska förmågor, så vi får grymma landslag.

Last edited by Dr. Mike at 11/2/2011 10:43:29 AM

This Post:
00
90690.592 in reply to 90690.591
Date: 11/2/2011 3:35:38 PM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Fick mitt 4e och 10e val. La ner 10k/v och valde som lag 16 (sista), kanske inte ska klaga över spelarna, men inga supertalanger direkt... Men vill ngn ha ngn av dem så hojta till...

Jan Jörgensson ((22673978))
Small Forward
Weekly salary: $ 3 727
(BuzzerBeta)

Height: 7'0" / 213 cm
Potential: allstar

Jump Shot: average Jump Range: awful
Outside Def.: respectable Handling: atrocious
Driving: atrocious Passing: atrocious
Inside Shot: inept Inside Def.: mediocre
Rebounding: respectable Shot Blocking: awful
Stamina: awful Free Throw: atrocious

-------------------------------------------------------------------------

Peter Fredriksson ((22673960))
Small Forward
Weekly salary: $ 2 792
(BuzzerBeta)

Potential: allstar

Jump Shot: average Jump Range: mediocre
Outside Def.: mediocre Handling: awful
Driving: respectable Passing: awful
Inside Shot: inept Inside Def.: respectable
Rebounding: atrocious Shot Blocking: mediocre
Stamina: inept Free Throw: respectable

This Post:
00
90690.593 in reply to 90690.592
Date: 11/2/2011 3:57:54 PM
Overall Posts Rated:
7373
Tycker nog du ska va riktigt nöjd med din spelare.

KAnske inget man går in i en budstrid för, men hade jag fått honom hade jag helt klart övervägt att träna honom själv. Är ju klasser bättre än den gubben jag tänkte träna som är Starter potential...

From: rufferto

This Post:
00
90690.594 in reply to 90690.593
Date: 11/2/2011 5:31:58 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Var det där menat till Jokehim? (Spelare Sahlström nånting)?
För han var väl inte något topp prospekt direkt?
Eller så kanske jag blivit bortskämd i tidigare drafter.. (fördelen med att aldrig ha ett tillräckligt bra lag..)

Här är iaf min bästa draft för säsongen, tveksamt om det blir träning för honom. Ber om ursäkt för Tyskan, befinner mig på språk-boot-camp i Schweiz.. Akzeptabel är nivå 6, beaktlich 7 och miserabel 1.

[Sverige]
Paul Drakbom (22674089)
Point Guard
Gehalt $ 4 307
Rolle: holt sein Gehalt ab
(BuzzerBeta)

Größe: 6'0" / 183 cm
Potenzial: All-Star
Form: beachtlich

Sprungwurf: mittelmäßig Reichweite: akzeptabel
Außenvert: akzeptabel Dribbeln: akzeptabel