BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Draften

Draften (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
90690.597 in reply to 90690.595
Date: 11/3/2011 3:37:37 AM
Overall Posts Rated:
2828
Yepp, kommer köra Hulten med ID först och skriva i träningsrapporttråden vid pops. Som ni säger, det behövs en the del ID och OD för en SF...har inte bestämt träningsriktning här men Hulten kommer få träning varje vecka.

Last edited by Dr. Mike at 11/3/2011 3:38:54 AM

From: Jokehim

This Post:
00
90690.598 in reply to 90690.596
Date: 11/3/2011 4:47:01 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Inept OD och mediocre passing jämfört med respectable på båda för Dalby. Tror nog att det är skäl nog att vara skeptisk till Sahltorp. Men lutar åt att jag behåller Sahltorp och säljer iväg Hyland som jag fixat till handling/driving på men som ändå inte har så väldans bra skills. Trodde man skulle få mer bonus i snabbhet att träna atrocious skills än man får. Trodde jag kunde få 6 såna pops samtidigt som man får 4 pops från mediocre men visade sig vara felaktig gissning. Men svårt avgöra vilka TOs man ska satsa på.

From: Rosen

This Post:
00
90690.599 in reply to 90690.586
Date: 11/3/2011 5:13:23 AM
Overall Posts Rated:
7373
Inept = 4 och awful = 2 eller 3?

Säg att det tar 1 vecka längre att få upp din passing till 7 än det tar för honom att få upp driving till 7.

Sen får du lägga 6 veckor på att komma ikapp på OD. Högst troligt tar du då även ikapp på ID.

De sex veckorna måste han lägga 4 för att komma ikapp din JS, men kanske även får en JR.

Båda superstar, samma längd och liknande Sta + FT (totalt)

Så Dalbys spelare ligger 3 veckor och 1 JR pop före din, medan din spelare ligger en karriär före i IS (å därför går att göra något mer spännande av än Dalbys) som jag tycker är viktigare än Reb som Dalbys ligger en karriär före din spelare i.

Sen är det väl roligare/enklare att träna JS eller driving, så Dalbys spelare skulle helt klart gå för mer pengar på transfern, men så fasligt stor skillnad är det inte mellan dem. Det är väl det enda jag försöker säga.

Jag som troligen kommer träna PG 1 position i år skulle lika gärna ta din som Dalbys spelare. Men jag tror jag ska sikta på en bättre 18-åringar eller vänta på att det dyker upp nån intressant 20-21-åring...

From: Jokehim

This Post:
00
90690.600 in reply to 90690.599
Date: 11/3/2011 5:59:33 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det ligger mycket i ditt resonemang. Dock kan tre veckor vara stor skillnad när det gäller U21. Med lite enträget slit skulle min spelare kunna vara något för seniorerna som SF. Först fyra säsonger outside som passar utmärkt även för övriga TOs och sen ett par säsonger ID och kanske rentav lite IS och rebounding till det och man har väl en väl så stark SF som Myrbrant som är ordinarie just nu. Vi har väl ingen fullvärdig outside SF redo för seniorerna såvitt jag kan minnas från senaste säsongernas U21. Martinsson som var SF förra säsongen och Thorstensson som troligen kommer ha rollen denna säsongen är bägge två goda SF prospekt men dessvärre begränsad av perennial allstar talang.

Kanske ska man köra hårt med Sahltorp. Skulle kanske vara dax att efter 3-4 säsonger ytterligare outside träning slutligen gå över till inside. Nuvarande TOs kommer att cappas efter ungefär 4 till säsonger så skulle gå att köra på till dess med 2 positions träning.

From: Rosen

This Post:
00
90690.601 in reply to 90690.600
Date: 11/3/2011 6:23:21 AM
Overall Posts Rated:
7373
Myrbrandt må vara "ordinarie" i truppen, men speltid får han inte mycket, å i den mån han får det så är det för att GBG oftast ser till att Myrbrandt har 9 i GS medan det varit lite si å så med övriga. Som SF är dock Fattys Kjell Sedlund ohotad bland outsidespelarna. Ingen är ens i närheten, å vi har ingen som är på väg att hota honom heller dessvärre...

This Post:
00
90690.602 in reply to 90690.594
Date: 11/3/2011 6:50:37 AM
Overall Posts Rated:
3434
Vad händer? Hur kan man som 10:e lag i II.4 roffa åt sig det spelarna du fick? En all time greatest + Drakbom? måste ju varit 4-5 och 5-4 minst? Sen är ditt 3:e val lätt 3-3:a om inte 4-3:a tom.
Grattis!

This Post:
00
90690.603 in reply to 90690.602
Date: 11/3/2011 8:10:01 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Ratu's all-time great är 19 år vilket förklarar varför han blev vald så sent. Visst är det lite häftigt med ATG potential men frågan är om det ens går att träna upp han till den potentialen och om ens det är så mycket värt att träna längre än MVP potential. Cesys i mitt lag var 18 när jag köpte han och hade klart bättre starting skills och ändå är han inte i närheten av sin potential fortfarande trots att han är 23. Ratu's spelare skulle antagligen vara sämre vid 25 års ålder och då är väl träningshastigheten såpass dålig att man inte vill lägga kraft på att träna en hygglig spelare. Cesys har bortsett från förra säsongen fått 1-positions träning så går inte träna mycket effektivare än hans nuvarande skills.

Drakboms låga allstar potential gör förstås att han hamnar längre ner i kön men förstås lite konstigt att ingen före han snappa upp spelaren.

Dolphins fick i vår draft en +7k 19-åring med hög potential som borde kunna bli ruskigt fin trots att han är 1 år för gammal. Ska bli intressant och jämföra hans skills med de bästa 18-åringarna från förra säsongens draft. Misstänker att det är rätt få som är bättre.

This Post:
00
90690.604 in reply to 90690.602
Date: 11/3/2011 8:17:54 AM
Overall Posts Rated:
7373
Tror Drakbom var en 5-3:a eller kanske till och med 4-3:a

"3:e valet" är väl knappast 3:a i potential? Troligen en 3-2:a å dessutom va det Ruffertos 2:A val. 25:e plats i draften å det låter väl rimligt för en 18-åring med medelvärden.

All time great-spelaren 3-5:a eller 4-5:a, men samtidigt 19 år, å de är det ju många som inte scoutar alls, men antagligen ingen som scoutar fram potentialen. Med tanke på att han gick som nummer 41 i draften lär han ha varit en 3-stjärna som ingen synade mer pga åldern.

Men en mycket bra draft för att välja som 10:a helt klart.

From: rufferto

This Post:
00
90690.605 in reply to 90690.604
Date: 11/3/2011 9:05:30 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Drakbom var mycket riktigt 5:a/3:a med A i betyg (alltså varken plus eller minus). För någon som är sugen på att utveckla honom mot u-21 (han har en hyfsad chans men långt ifrån någon spik)... så finns han ute för ett facilt pris... (för mig ;)
Fick inte mitt förstaval som såg sjukt fin ut med 5/4 samt A+ och jag vill inte ens veta vem som fick honom... hoppas han var halt, skadebenägen och foul prone... :)

Vad gäller min all time great.... jag scoutade några 19åringar. Om jag inte har fel så hade han 4. Hursomhelst var det kul att han hade sån potential, kanske kan få tillbaka delar av det jag lagt på draften men ingen som jag kan träna själv.

Man måste liksom hitta nån balans mellan träning (som är kul) och att faktiskt vinna några matcher... där har jag inte direkt lyckats senaste säsongerna.

Last edited by rufferto at 11/3/2011 9:08:14 AM

This Post:
00
90690.606 in reply to 90690.604
Date: 11/3/2011 9:10:08 AM
Overall Posts Rated:
3434
Jo jo. Jag har noterat samma saker som er. Faktum är den att en all time greatest med värden som gör han spelbar kommer alltid säljas på transfern. Även om han är 19 år. Sen kan ju vi som kan lite mer än nykläckta användare diskutera huruvida det är värt att köpa eller ej.
Säger bara att det var en anmärkningsvärd bra draft av Ratu för att vara en så aktiv serie. Samtliga 3 spelare går att sälja/använda och hade Drakbom haft 1 högre i pot så anser jag att det är bland de bättre spelarna i årets draft.
I jämförelse med min draft där jag väljer som 8:a och får mitt 7:e val. Lucky fan är förmodligen ett bättre alternativ. Spelaren var minst 4-3:a men bra mycket sämre än samtliga av Ratus draft.

This Post:
00
90690.607 in reply to 90690.606
Date: 11/3/2011 9:35:02 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Med perennial eller bättre potential är inte nuvarande utgångspris orimligt för Ratus spelare men Allstar gör att spelaren som bäst blir en skaplig U21 spelare. Min allstar trodde jag faktiskt skulle cappat redan men är nog en bit kvar fortfarande och han kommer få mer speltid än jag trodde i U21. Är min bästa svenska 21-åring jag tränat. Molling som spelat U21 matcher gjorde det när konkurrensen var klenare än idag. Nu börjar ju dessvärre användarantalet sjunka igen så att det blir lättare igen att ta plats i U21

Advertisement