Enligt salary calculator ligger Myran på 83 609k i lön just nu. Vet att det inte är 100% tillförlitligt men jag tycker det är en markant skillnad i lön. Bara mervärdet utgör hälften av den andra spelarens lön. Men, men låt oss droppa detta ämnet.
Det bygger du på att du har 1 spelare som högst eventuellt skulle kunna ta plats som 3:e PG?
Jag kan bara utgå från att det finns liknande fall. Här har vi en spelare som spelar i Sverige och som är under konstant uppsyn. Hur många andra spelare från Sverige finns det då i andra ligor som är gränsfall? Som kanske fortsätter tränas trots att de är 25-26 år?
I Myrans fall hade jag använt honom som något annat än 3:e PG. Som jag skrev i min post gör han bättre betyg än samtliga SF och en majoritet av nuvarande SG så jag förstår inte varför du skall förminska betydelsen till "eventuellt 3:e PG".?
Men iaf låt oss utgå från din linje då. Jag kan avslöja för dig att BB handlar om små marginaler. Jag förstår att du kanske inte riktigt uppskattar det då du spelar i en serie där man med ett mediokert lag vinner sina matcher med 20-30p.
När det gäller landslaget är det ännu mer påtagligt. Det kommer aldrig uppstå en situation där du kan hyvla in ett gäng 200k spelare lagom till den viktiga matchen. Det material som finns är det material som finns och skall man då gå och vänta på att någon spelare blir såpass bra att han petar top dog i landslaget innan något händer då tror jag man är ute på djupt vatten. Lite Lars-Tommy tänk på det.