OT: Förövrigt anser jag att spelare som har atrocious-awful i ex. handling, driving och passing ska drabbas mycket hårdare av turnovers, steals och stegfel!!! Som det är nu kan en sådan center komma undan med 2-4 TO i en match, det är helt sjukt
Då kan jag väl tycka att det ska behövas OD för att skapa dessa turnovers och steals.
Insidespelare är ju inte direkt bollförare i verkligheten heller.
Tar de en defensiv retur så kommer ju oftast PGn i princip å hämtar bollen ur händerna på dem. Inte mycket läge för TO där.
De spelare du talar om snittar ju dessutom långt under 1 ast per match, så man kan ju anta att de inte försöker sig på alltför många avancerade passar.
Kan de inte driva så försöker de itne driva.
De fångar bollen å dunkar eller skjuter. Har de dålig handling så kanske de får sämre skottläge för att de strular lite vid mottagningen å då syns det på lägre skottprocent.
Det som är sjukt om nåt, är väl i så fall att en Monstercenter inte har 100%igt skytte mot riktigt usla försarare, samt att en sån som Fanoureas, precis fyllda 19 år med kanske 10 (max) i IS elelr nåt, kan skjuta 7 av 11 på min dåvarande Center med 14 i ID.