BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Kalle Anka Cup säsong 16

Kalle Anka Cup säsong 16

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
181285.60 in reply to 181285.59
Date: 5/27/2011 3:54:00 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Fått tuffaste lottningen av alla SBBL lag i kommande rond av cupen. KFUM A-Torp som har väldigt fina cupresultat historiskt sätt får tillfället till att för första gången besöka Maniacs Stadium. Hemmaplan otroligt viktigt så även om det är riktigt tufft motstånd så borde det gå att ta sig vidare men tänker inte underskatta motståndet för det är ett av de bästa division II lagen så crunch mot TDL med B-laget är en garantitorsk utan tvekan. Får se vilket lag som spelar och vilken uppställning jag använder mig av. Är ju så tight i serien så att man inte kan torska allt för många matcher utan att hamna farligt illa till i kampen om en bar slutplacering.

From: Rosen

This Post:
00
181285.61 in reply to 181285.60
Date: 6/3/2011 3:53:29 AM
Overall Posts Rated:
7373
Intressant cup-lottning på de flesta håll.

Lite tråkigt kanske att två av de tre sämsta lagen får möta varandra. Hade ju varit roligare om de fått möta bättre lag å kunnat skrälla med crunch...

Om gårdagens omgång får man väl bara säga att det var väldigt tråkigt att Knätofsarna slängde in handduken på hemmaplan. Hade ju vunnit matchen ganska lätt om de kört en starkare uppställning.

Hur fan kunde Wellington vinna så klart? Hade helt rätt taktik visserligen, men ändå?

From: Lövet

This Post:
00
181285.62 in reply to 181285.61
Date: 6/3/2011 3:56:28 AM
Overall Posts Rated:
5050
Jadu hur jag vann undrar jag med, satsade hårdare också men tycker ändå jag borde ha förlorat, men ibland ska man visst ha tur

This Post:
00
181285.63 in reply to 181285.61
Date: 6/3/2011 4:31:41 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
På papperet ser det ut som rätt bra lottning men tror Hammarby som jag lottats mot kan vara ett av de svårare lagen som är kvar. Några av SBBL lagen lär ju inte lägga så mycket krut på cupen. Ändå nöjd med min lottning för Glaskulan, bissy, IOW och Spångakillarna har trots allt fortfarande väldigt bra lag även om de inte toppar laget till cupet pga tight slutspelsstrid och Wellington blir allt starkare och där vet man att all satsning är i cupspelet.

Matchernar:
Spånga-Wellington. Vi vet att Wellington kommer satsa. Hur mycket är Spånga redo att satsa för att klara sig?
bissy-Kungsholmen. Kungsholmen bör ganska enkelt ta sig upp till SBBL trots tufft motstånd från både Knätofs och Badbreath. Är han redo satsa på cupen och riskera uppflyttning och klarar han i så fall av bissy? Vid satsning tror jag bissy ryker ut ur cupen.
Glaskulan-mosquitoes. mosquitoes ett av de starkaste lagen i division II. Glaskulan vet om det. Är han redo att offra lite för att ta sig vidare?
Jokehim-Hammarby. Lite samma scenario som för Glaskulan och mosquitoes. Hammarby kanske lite svagare lag men vid full satsning ingen enkel motståndare.
Smala Sussie-Isle Of Wight. Smala Sussie har gått riktigt bra denna säsongen. Kan laget slå IOW vid satsning? Blir inte lätt när man dessvärre inte har hemmaplansfördel.
Ratu-Ardbeg. Klar fördel Ardbeg men Ratu kan tveklöst vinna om Ardbeg inte satsar tillräckligt på matchen.
Hammurabi-GBG Thunder. Som Loyk nämnde troligtvis två av de tre svagaste lag som återstår i cupen. Thunder gjorde en stark match som skrällde mot Slamdunkers och kanske ska man vara favorit trots att man spelar i division III därför. Man borde kunna ta sig upp även om man offrar någon match på cupen medan Hammurabi kanske inte lika enkelt kan offra seriematcher då man då kan få det tuffare att klara sig kvar.
g-town-GBG Air. Denna matchen bör bara kunna sluta på ett sätt. Även om GBG kör TDL och utan att toppa laget så ska han vara allt för överlägsen ett lag som spelar i division III. Vågar säga detta utan att kolla g-towns trupp. Men allt för mycket nonchalans och GBG kan trots allt åka vid crunch mot TDL.

From: Lövet

This Post:
00
181285.65 in reply to 181285.63
Date: 6/3/2011 6:47:46 AM
Overall Posts Rated:
5050
Jag har sålt av mina bästa spelare och har ingen riktigt bra kvar plus enten nere på 3 så spånga kommer få de väldigt väldigt lätt. samlar pengar och kommer tillbaka i framtiden

From: Queffsie

This Post:
00
181285.66 in reply to 181285.65
Date: 6/3/2011 6:56:10 AM
Overall Posts Rated:
55
Jag klagar inte direkt på lottningen, av de lag som var kvar så är Göteborg Thunder ett av de som jag faktiskt har en chans mot. Men jag har slagit ut ett par div II-lag denna säsongen, och är riktigt nöjd med cupframgångarna.. Men precis som Jokehim säger i sin analys så har jag inte råd att samla ent i min seriematch imorgon, vilket mina motståndare kan.

This Post:
00
181285.67 in reply to 181285.63
Date: 6/3/2011 9:24:29 AM
Overall Posts Rated:
4747
Ja blir absolut en tuff match för mig. Var nöjd med att få hemmaplan och förhoppningsvis avgör det till min fördel men gäller samtidigt att inte underskatta SS heller som leder sin serie och bara har en förlust den här säsongen.

This Post:
00
181285.68 in reply to 181285.63
Date: 6/7/2011 2:26:28 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Bäst rankade laget vann alla matcher utom en där Ratu tog en klar seger mot Ardbeg med större satsning. Göteborg Thunder fortsätter avancera och en kvartsfinal för ett division III lag är en stark bedrift även om dagens division II motstånd har sämre ranking.

Råder ingen tvekan om vilket lag alla vill ha i kvarten, Göteborg Thunder är på papperet det klart svagaste laget och även Ratu kommer ses som bra lottning. I övrigt bara SBBL lag kvar bortsett från starkaste division II laget GBG Air.

This Post:
00
181285.69 in reply to 181285.68
Date: 6/7/2011 2:51:47 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
... bra sammanfattat.
Givetvis borde jag få Göteborg Thunder i lotten, allt annat är riggat :P

From: Mannen

This Post: