BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 9

Säsong 9

Set priority
Show messages by
From: sku88an

This Post:
00
93151.61 in reply to 93151.52
Date: 6/4/2009 10:00:18 AM
Overall Posts Rated:
2929
Måste nog göra dig besviken, jag var med i en diskusion om detta då jag som du tyckte att det verkade helt sjukt.. Men jag har fått ge mig här, tror det är lönen som är gränsen och när man når den saktas all träning in utom stamina och straffar (lagträning med andra ord)

Usch så dåligt... med tanke på vad reglerna säger:
För dom andra träningsformerna kommer spelarna utvecklas snabbt, inte bara med “perfekt” speltid, utan också beroende på hu skickliga dom är. T.ex. en med höga förmågor på Inre försvar och Returtagning kommer förbättra Blockering snabbare än en med låga förmågor gör. Detta bör uppmuntra dej att utveckla spelaren i flera förmågor, men det finns flera förmågor som passar bra ihop – du kan utveckla spelare som passar bra in i vad ditt lag behöver.

Så är det ju riktigt dåligt om de lagt taket över alla träningsbara förmågor, då blir det ju verkligen livsviktigt för träningen att man inte går in i taket innan man tränat upp alla sina förmågor.

:(

From: Mannen

This Post:
00
93151.62 in reply to 93151.61
Date: 6/4/2009 10:06:07 AM
Overall Posts Rated:
7575
Måste nog göra dig besviken, jag var med i en diskusion om detta då jag som du tyckte att det verkade helt sjukt.. Men jag har fått ge mig här, tror det är lönen som är gränsen och när man når den saktas all träning in utom stamina och straffar (lagträning med andra ord)

Usch så dåligt... med tanke på vad reglerna säger:
För dom andra träningsformerna kommer spelarna utvecklas snabbt, inte bara med “perfekt” speltid, utan också beroende på hu skickliga dom är. T.ex. en med höga förmågor på Inre försvar och Returtagning kommer förbättra Blockering snabbare än en med låga förmågor gör. Detta bör uppmuntra dej att utveckla spelaren i flera förmågor, men det finns flera förmågor som passar bra ihop – du kan utveckla spelare som passar bra in i vad ditt lag behöver.

Så är det ju riktigt dåligt om de lagt taket över alla träningsbara förmågor, då blir det ju verkligen livsviktigt för träningen att man inte går in i taket innan man tränat upp alla sina förmågor.

:(
Nu orkade jag inte kolla upp det där i reglerna. Handlar det verkligen om softcapet? Det är ju välkänt att du bör rotera träningen för bästa effekt. Tex 2v IS, 2v ID, 2v RB, 1v Blk och sedan all over...

/Mannen

This Post:
00
93151.63 in reply to 93151.62
Date: 6/4/2009 10:11:49 AM
Overall Posts Rated:
2929
Nej det handlar om träningen generellt, men det blir ganska så mkt dubbelmoral om man promotar multiträning ur ett prespektiv men inte alls ur ett annat.

This Post:
00
93151.64 in reply to 93151.63
Date: 6/4/2009 10:19:11 AM
Overall Posts Rated:
7575
Jo jag vet, men det handlar ju bara om att veta gränserna och träna övriga skills i tid. Jag har kört mycket passing föregående säsong för att hålla nere lönen på Josefsson så jag ska kunna träna honom även denna säsong.

Är ju dock rätt sjukt att om man är bäst i värden på bollkontroll och saknar tillräcklig talang så kan du inte lära dig grunderna i passing.

/Mannen

This Post:
00
93151.65 in reply to 93151.64
Date: 6/4/2009 10:25:57 AM
Overall Posts Rated:
2929
Hehe precis, inte den bästa realismen där. Dessutom tycker jag verkligen inte det vore spelförstörande att bara sakta ner träningen på main skills, men, men... det är la jänkare som gjort spelet så vad ska man förvänta sig :)

From: Jokehim

This Post:
00
93151.66 in reply to 93151.65
Date: 6/4/2009 10:43:29 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Mest logiska vore ju att potentialen styrde:
1) Hur snabbt du tränar toppskillen. När du nått capen på toppen så saktar det ner.
2) Totala antalet skill (åtminstone som är nivå 4 (inept) eller bättre). När du nått ett visst antal skills så saktar all träning ner. Trodde åtminstone det var detta som styrde och itne lönen.

Stämmer det ni skriver är det ju sannerligen en smart idé att börja träna handling/driving/passing för alla spelare utom point guard. Då kan man lugnt höja dessa nivåer till lagom nivå utan att det ens ökar lönen.

Jag är dock skeptisk till att det är lönen som styr när man nått taket.

This Post:
00
93151.67 in reply to 93151.60
Date: 6/4/2009 10:44:46 AM
Overall Posts Rated:
22
Detta är min stab:

Garry Daoust

Doctor
Skill Level: 4
Specialty: Massage

Last week's salary: $ 13 757
This week's salary: $ 13 997

Yair Eliyahu

Trainer
Specialty: None

This week's salary: $ 13 730
(som sagt, förra hade 30k så jag tjänar in nya på några veckor)

Hong-Chul Cho

PR-Manager
Specialty: National Appeal

Last week's salary: $ 24 260
This week's salary: $ 24 684

BK Gladan-Luleå

This Post:
00
93151.68 in reply to 93151.65
Date: 6/4/2009 10:45:27 AM
Overall Posts Rated:
7575
;)

Vill bara påminna dig om att som alltid är allt jag säger de slutsatser jag har dragit och de bygger sällan på egna erfarenheter eller BB-uttalanden så jag kan mycket väl ha fel. Har haft det förr och kommer ha det igen...

/Mannen
This Post:
00
93151.69 in reply to 93151.66
Date: 6/4/2009 11:02:47 AM
Overall Posts Rated:
22
Jag tror ganska mycket på scenario II.. Fu (vilken Mannen baserar mycket uppgifter på) har tränats ganska mycket åt PG-hållet, men fortfarande hållts på SG pga sin höga JS & JR, och har således en ganska hög level av skills i proportion till sin lön.. Totala skills ligger på 71.

This Post:
00
93151.70 in reply to 93151.65
Date: 6/4/2009 11:05:05 AM
Overall Posts Rated:
2929
Vi passar väl på att slänga in ett tips vi också!

B8:
Slamdunkers BK
Klart vi inte kan tippa oss ngt annat än först med tanke på förra säsongen, vi får se hur vi klarar ombytet till inside-träning men jag hoppas vi ska kunna bli starkare än förra säsongen.
GBG Air
Förra säsongens finalister bör väl fortsätta vara farliga, de ser ut att gå med samma trupp i år igen vilket såklart gör dom till främsta utmanaren denna säs.
Smala Sussie
De underpresterade rejält förra sejouren de var uppe i vår serie, nu är de tillbaka än starkare och nog ska de klara sig kvar... jag tror de tom kan knipa en 3:e-plats.
Hamnråttornas BK
Ja... Wedlind är svår att stoppa och kommer väl vinna en hel del matcher åt HBK denna säs också, men en skada där och de kommer få problem att ta sig till slutspel.
Torp IK
Vad är nu detta? Ska Torp inte överprestera och gå till slutspel precis som tidigare säsonger... jag tror faktiskt inte det, TIKarna kommer säkert att slåss in till sista omg om den där sista slutspelplatsen men får ändå ge sig till slut.
Fornudden BK
FBK kommer nog hamna hänga med hyfsat uppåt sett, men får till slut ge sig och börjar kanske spara sig inför kommande kval och hamnar därmed några segrar efter topp5.
Älvsbacka BBF
Vår andra nykomling... har inte riktigt laget som krävs för att kunna slåss mot de 6 andra lagen utan de kommer nog hamna en bit efter, ser dock starkare ut än OTF och bör därför ta hem den sista kvalplatsen.
Old Town Falcons
Blir bättre o bättre, imponerande att slå ut Darkhill i 2 raka, men jumboplatsen känns tyvärr given för OTF. Möjligen att de kan nå en kvalplats med lite tur o bra caochning.

G8:
Detta lilla getingbo som jag aldrig kommer få grepp på... vi gör ett försök iaf!
mosquitoes
Jag tycker det är ett bra lag o förstår inte riktigt hur de bara kunde komma 4:a förra säsongen. Men serieseger tippar vi i år.
Spångakillarna
Lite déjà vu från förra säs när jag tippade dessa 2 lag i topp, men nån gång ska jag väl ha rätt! Spånga är bra o ska till slutspel.
KFUM A-Torp
Det bästa laget förra säs av de kvarvarande, men de saknar kanske sin SG som är såld, de bör ta sig till slutspel men tror inte de kommer vinna serien.
Liverpool Knicks
Efter en säsong med finurlande bör väl Pool komma starka denna säsong, vi förväntar oss iaf ett par matcher där mr Jones coachar bort sina motståndare.
Högsbo Helldevils
Gjorde en fin säsong senast och kan kanske vara med och slåss om en slutspelsplats igen... men kan också hamna i ett ingemansland tillsammand med Björx ganska tidigt.
Björx Bastards
Björx ser starkast ut av nykomlingarna och bör hålla de andra 2 bakom sig, men frågan är om han kan utmana de gamla G8-lagen. Jag håller väl dom som en liten outsider som kan hamna mellan 4-6:e plats.
Katos Knights
Lite svaga och behöver nog någon säsong till för att bygga upp laget, kommer få det riktigt tufft och lär få en ordentlig kamp om sista kvalplatsen från samlaget.
Samlaget
Ser inte särskilt starka ut och kommer nog få en tuff säsong de också. De och KK är lite sämre än övriga och det blir nog en inbördes strid där som avgör vilket lag som får kvala.

Last edited by sku88an at 6/4/2009 11:55:21 AM

This Post:
00
93151.71 in reply to 93151.68
Date: 6/4/2009 11:14:39 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jovisst, klart jag inte tar dig på orden totalt och kommer aldrig beskylla dig om/när ngt du sagt är fel. Men vi har ju haft ett par diskussioner och oftast så är det du som suttit inne med rätta svaret medan jag försökt tänka logiskt, vilket inte överensstämt med hur BB-folket tänkt :)

Advertisement