BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vreugdemuur 3

Vreugdemuur 3 (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
188435.689 in reply to 188435.688
Date: 5/3/2012 9:10:17 AM
Overall Posts Rated:
144144
Ervaring zegt natuurlijk ook niet alles maar het helpt wel veel. Je zult altijd zien dat er iemand is die er de brui aan geeft, wat weer in jouw voordeel is. Het spelletje snappen helpt een hoop, zolang je de financiën onder controle houdt tenminste.

Dit seizoen heb ik het "geluk" gehad dat het team dat degradeerde uit de 2e divisie inactief begon te worden, en tegen de tijd dat ik tegen hem moest spelen een bot team was. Anders was het misschien heel anders gelopen.

This Post:
00
188435.691 in reply to 188435.690
Date: 5/3/2012 12:55:24 PM
Overall Posts Rated:
1414
Jullie stoppen met deze treat, maar ik reageer toch nog even omdat ik de discussie wel interessant vind.
Ik zit nu precies in het schuitje waar jullie het over hebben.
Ik ben de vorige 2 seizoenen in de finale van de P.O, gekomen. De eerste keer won ik alles, behalve van Osiris dat het seizoen daar voor degradeerde uit de 2e. Te zwak voor de 2e, maar te sterk voor mij. Osiris promoveerde dus, maar hield het maar 1 seizoen uit in de 2e.
De 2e keer was Floppzzys te sterk. Die investeerde dus iets van 24 miljoen in zijn team. Ik won wederom alles, uitgezonderd van de big spender Floppzzys.
Dit seizoen verwacht ik weer de finale te halen. Ik heb gewoon een goed team ( al zeg ik het zelf ) In die finale tref ik waarschijnlijk DREAM Paragon. Dit team degradeerde vorig seizoen uit de 2e (te zwak voor de 2e ) In de competitie verloor ik nipt van dit team, dus ik zie mij nog niet zo maar even promoveren. Als dat al lukt ben ik dus maar een ietsepietsie sterker dan een team wat te zwak was voor de 2e.
Als ik dus promoveer, dan weet ik dat ik het heel zwaar zal krijgen in de 2e.
Als ik echter niet promoveer is er weer een ander probleem. Ik train serieus en mijn team wordt langzaam beter, maar ook steeds duurder. Ik red het financieel maar net en de stadioninkomsten zijn voor een 3e klasser prima.
Om financiele redenen is dus promotie heel belangrijk. Die 500K bonus heb ik nodig om mijn selectie wat op te krikken en ook het stadion moet in de 2e klasse nog groter worden.
Sluug wens ik dus het aller beste, maar ik vrees dat je het niet gaat redden omdat je selectie te licht is en dat kun je met 500k niet op peil brengen.
Overigens zou ik de uitdaging niet uit de weg gaan. Als je kunt promoveren moet je het gewoon doen.

The sky is the limit.
This Post:
00
188435.693 in reply to 188435.692
Date: 5/3/2012 1:20:02 PM
Overall Posts Rated:
1414
Ik ga eerst proberen om wel te promoveren en als dat niet lukt, dan moet het mes in de selectie,
In de 3e zitten en dan failliet gaan is mijn eer te na.

The sky is the limit.
This Post:
00
188435.694 in reply to 188435.685
Date: 5/3/2012 1:33:01 PM
Overall Posts Rated:
204204
Gewoon promoveren is het beste. Je verdient meer. En je hebt kans op een goede draft mocht het niet lukken

This Post:
00
188435.695 in reply to 188435.691
Date: 5/3/2012 1:47:09 PM
Overall Posts Rated:
144144
Ik weet ook niet of ik het kan redden, maar ben er achter gekomen wel redelijk goed tactieken te bedenken waarmee ik met mijn mindere team het een groter team behoorlijk lastig kan maken. De redenen waarom ik toch graag naar de 2e divisie wil:

- 500k, kan ik mooie speler van halen
- Extra fan inkomsten, oftewel mijn stadion uitbreiden
- Melvin Balke, wil hem zien tegen betere tegenstanders
- Zoals Arsjitekt zei, mocht het een complete faal tocht worden, dan heb ik een goeie draft pick, waarbij ik dit seizoen elke week 3 punten gespaard heb en deze mee neem naar volgend seizoen
- Mocht ik direct weer degraderen, kom ik waarschijnlijk in een 3e divisie die sterker is als die ik nu heb, waar ik meer aan heb dan elke wedstrijd mijn tegenstander te vernederen zonder enige moeite.

Ik snap ook dat de 2e divisie echt al goede teams heeft, dat merk ik op dit moment ook wel in de Privé Competitie, maar met de verdere ontwikkeling van Balke en de 500k die ik kan uitgeven aan een andere speler ga ik het gevecht gewoon aan.

This Post:
00
188435.697 in reply to 188435.696
Date: 5/3/2012 1:54:36 PM
Overall Posts Rated:
1414
Zoals een ander al schreef het is een marathon en de eindstreep is errug ver weg.
Maar ik moet eerst maar eens de P.O. zien door te komen.
Promoveer ik, dan enkele seizoenen pas op de plaats maken, groeien en financieel de boel op orde brengen.
Maar ik begin dan al met duidelijk hogere inkomsten en dat maakt veel, zo niet alles goed.
Promoveer ik niet, dan allereerst de financiele huishouding op orde brengen.

The sky is the limit.
This Post:
00
188435.698 in reply to 188435.696
Date: 5/3/2012 2:19:27 PM
Overall Posts Rated:
408408
Ik denk als je mocht promoveren dat je met dit team niet echt , in de problermen gaat komen in de 2e klasse.
Als je naar jou klasse kijkt is dit denk de sterkste 3e klasser die er is .
Dream paragon heeft ook een heel sterk team zeker met Golbach,die ook in het NT speeld,maar ik denk dat je wel van hem kan winnen omdat je toch denk ik beschikt over een team wat iets wat breder is dan van hem,denk dat je vooral met tactische spelen dit team wel moet kunnen pakken.

Ik heb deze discussie ook gevolgd en denk ook als je de kans krijgt op promotie ,dat je die ten alle tijde met 2 handen moet aangrijpen,zou ik ook doen.
En ik denk ook dat de selectie van Sluuge niet sterk genoeg voor in 2 ,maar wat heb jeb te verliezen,helemaal niets.
Je gaat in ieder geval 500k krijgen aan bonus en veel meer inkomsten krijgen.
In het ergste geval keer je terug in 3 ,heb je zeer waarschijnlijk een hele leuk draft speler.

Want het is een groot voordeel als je in een zwakke 3e klasser zit,je kan een stuk makkelijker je stadion uitbreiden,omdat het publiek toch blijft komen,omdat je makkelijk je wedstriojden kan winnen ,wat dus een hoop extra inkomen oplevert ,als je dat vergelijkt met de sterkere 3e klassers.
Ik heb opzich best een aardig team,maar omdat ik een sterkere klasse zit,moet ik gewoon veel inkomsten laten liggen omdat er gewoonweg teveel wedstrijden worden verloren en je dat toeschouwers kost.

Kortom als je het geluk heb om gunstig te zijn ingedeeld ,zou ik altijd gaan voor promotie ,want het levert je altijd geld op,alleen je moet geen domme dingen gaan doen,als je financieel gezien niet voldoende mogelijkheden hebt.

Lekker sparen in in de 2e klasse en je stadion verder uitbreiden en goed investeren in de draft,kom je altijd beter uit..

Last edited by primoss at 5/3/2012 2:20:09 PM

Advertisement