BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Landslagsinfo

Landslagsinfo

Set priority
Show messages by
This Post:
00
5440.69 in reply to 5440.68
Date: 12/10/2007 2:19:36 PM
Overall Posts Rated:
00
Så var det dags för andra gruppspelsfasen av Contnental Championship att sparka igång.

Gruppen:
Tysklan (Nuvarande plats på världsrankingen : 9)
Israel (11)
Rumänien (7)
Spanien (2)
Sverige (12)
Frankrike (3)

Samtliga lag tog sig vidare hit genom 4 segrar och en förlust utom Spanien som är en av två obesegrzde nationer. Det räcker med att titta på rankingen för att se hur tufft det blir.

Tävlingsförutsättningarna är följande:
Alla möter alla, enkelmöte.
De två bästa går vidare för att spela semifinaler mot topp-2 från den andra gruppen.
Dessa fyra lag gör alltså upp om Continental Championship (EM).
De två finalisterna är klara för spel i VM nästa säsong. De två semifinalförlorarna + de två som kommer trea i detta gruppspel får en andra chans att kvala in till VM.

Mao: Är vi inte topp-3 efter detta gruppspel är tävlingsmatcherna slut fram till nästa förbundskaptensval. Tuff skit...

Gruppen vi har att bita i är riktigt jobbig. Den innehåller ligor som är långt större än vår svenska (dvs långt större urval av tränade spelare).
Sverige: 177 aktiva lag
Tyskland: 493
Frankrike: 1040
Spanien: 2553
Israel: 404
Rumänien: 157

Chansen finns alltid men det kommer kräva hårt arbete.

This Post:
00
5440.70 in reply to 5440.69
Date: 12/18/2007 12:22:46 AM
Overall Posts Rated:
00

Snygg seger mot Fragglarna!

This Post:
00
5440.71 in reply to 5440.70
Date: 12/25/2007 12:00:08 PM
Overall Posts Rated:
00

Ajajaj.. nära mot Israelerna. Om man ska försöka tolka ratings så hade den lika gärna kunnat trilla vår väg.

-P

This Post:
00
5440.72 in reply to 5440.71
Date: 1/14/2008 8:10:34 PM
Overall Posts Rated:
00

Ingen scrimmage för oss idag?

This Post:
00
5440.73 in reply to 5440.72
Date: 2/11/2008 7:19:41 AM
Overall Posts Rated:
4141

Vad är det för matcher som landslaget har inbokade?

Först en Scrimmage och sen...???

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
5440.74 in reply to 5440.1
Date: 2/20/2008 7:49:09 AM
Overall Posts Rated:
00
vad händer med NT, har du lagt ner eller?

spelar samma uppställning varje matc, ganska lätt att se igenom, verkar som det är lite halvkass med betyg på matcherna också...

eller är det en taktisk grej?=O

This Post:
00
5440.75 in reply to 5440.74
Date: 3/29/2008 7:21:47 AM
Overall Posts Rated:
00

Det vore roligt med en liten uppdatering kring landslaget.

Kanske en genomgång av spelarmaterialet och en önskelista på egenskaper så de som tränar landslagspelare kan försöka väga in det i träningsupplägget.

Det kanske oxå är dags att byta ut en del äldre mot yngre förmågor som ändå är framtiden?

Vad vet jag men väldigt tyst är det..

-P
(Har alla sett min fina cup-buckla..? :-)

This Post:
00
5440.76 in reply to 5440.74
Date: 4/8/2008 12:37:39 PM
Overall Posts Rated:
00
vad händer med NT, har du lagt ner eller?

spelar samma uppställning varje matc, ganska lätt att se igenom, verkar som det är lite halvkass med betyg på matcherna också...

eller är det en taktisk grej?=O

Matcher som inte gäller något ju...
Träningsmatcher i en dryg säsong för atts en lämna över till nästa FK. Om nån kartlagt mig så får de en överraskning när det är tävlingsdags igen eftersom nästa FK komemr göra stora förändringar. Se det lika gärna som att jag mrkar Sveriges form...

This Post:
00
5440.77 in reply to 5440.75
Date: 4/8/2008 12:42:43 PM
Overall Posts Rated:
00
Finns inget incitament för att satsa på unga. NNär nästa FK tar över kommer han/hon byta en massa oavsett vilka som fått spela träningsmatcher under den här säsongen.

Se på ex rutin.. nästan ingen i landslaget har rutin att tala om så det är inte heller något starkt argument. Wedlind ex okm med väldigt nyligen men har väl nästan högst rutin i landslaget.

Så som spelarmaterialet såg ut så behövdes bättre av allt på allt. Simple as that.
Det är väl först nu under denna säsong när Sverige är fast i träningsmatcher som det börjar komma svenska spelare som är lite roliga. Jag har däremot tagit emot närmast löjliga mängder mail om spelare som är average på 4 egenskaper och har gjort 18 poäng i en och samma match :-) Och ännu fler tips på spelare där man inte tagit med spelarens egenskaper.. Till slut blev jag en smula uppgiven, det ska erkännas.

This Post:
00
5440.78 in reply to 5440.77
Date: 4/8/2008 12:46:28 PM
Overall Posts Rated:
8080
Finns inget incitament för att satsa på unga. NNär nästa FK tar över kommer han/hon byta en massa oavsett vilka som fått spela träningsmatcher under den här säsongen.
Varför inte iaf försöka bädda så bra som möjligt inför nästa FK? Det måste ju iaf vara mer stimulerande än att bara låta landslaget driva omkring?

This Post:
00
5440.79 in reply to 5440.77
Date: 4/8/2008 12:48:26 PM
Overall Posts Rated:
00
Så... jag borde givetvis informerat bättre kring detta långt tidigare. Hade för mig jag gjort det men det var nbg på annat forum jag sjöng ut tidigt.

Men ni är ju snart av med mig.. hur jag än gjort hade vi ändå inte spelat VM den här säsongen. Så länge vi var kvar i EM jobbade jag målmedvetet och letade bästa spelarna. Dessa räckte inte till vilket inte är konstigt i sig. Vi är en pluttenation.

Tyvärr kommer ju nästa FK att bli vald och sen ha någon vecka på sig att sätta samman laget. jag kommer givetvis bidra med det jag vet, de spelare jag har listade och några små tips. Det finns idag mer spets där ute på svenska spelare men det lär ändå bli tufft att rå på de större nationerna.

Varför vi inte spelat träningsmatch varje vecka? Enkelt, det är inte lag på att acceptera utmaningar... Jag har utmanant drivvis men bara mottagit utmaningar vid något enstaka tillfälle. Jag tror att fler FK än jag kännt att träningsmatchtrsäket inte är så givande, tyvärr.

Advertisement