Absolut är jag intresserad av att på alla möjliga sätt hjälpa Svensk BB-basket framåt i utvecklingen, oavsett om de är som förbundskapten eller inte! Måste dock erkänna att jag under en längre period velat ta över rollen som ansvarig för Sveriges bästa spelare men konkurrensen har varit för tuff. I år ser jag min chans, utan att på något sätt nedvärdera Manon genom att säga så!
Angående din följdfråga om fritid skulle jag nog påstå att det mesta är relativt... Idag t.ex, satte jag mig i lugn och ro vid datorn på jobb med en kopp kaffe bredvid mig och slängde ihop mitt slutgiltiga (har filat en del på det...) tal. På kvällarna har jag allt som oftast egna basketträningar då jag spelar i Helsingborgs div.1-lag, men jag tror inte att jag missat att logga in en enda dag sedan jag skaffade mig Hammarby BK. Den mesta tiden här på BB spenderar jag i ärlighetens namn på mitt eget lag, men allt eftersom min stjärnspelare Kent Killmar kommit närmre en landslagsplats (numera ordinarie Starting C) har intresset för Blågult ökat markant.
Nu till vad jag vill göra med vårt älskade landslag. Jag hoppas att med hjälp av resterande aktiva managers i BB-Sverige, utveckla och sprida intresset för spelet för att på så sätt skapa en domino-effekt. Med detta menar jag; Ju fler användare i Sverige desto fler duktiga spelare kommer vi få fram. 237 aktiva managers är för lite för ett land som nyss passerat 9,5 miljoner invånare. Mer BuzzerBeater åt folket!
I dagens landslag har flertalet av dem bärande spelarna passerat 30-strecket (Öhrborn, Mossling m.fl.) och jag är intresserad av vad som finns bakom dessa herrar. Kan jag tillsammans med en hjälpande hand från er, skaka fram en ny generation bärande landslagsspelare?
Hoppas du fick svar på din fråga Foetus? :)
/ Fastberg