BuzzerBeater Forums

BB Sverige > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
224181.7 in reply to 224181.6
Date: 8/22/2012 8:24:27 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Härligt med en stark motkandidat. Betyder att min röst inte längre är självklar utan jag inväntar fortsatta valdebatten innan jag väljer vem jag röstar på

Har stort förtroende för både Fastberg och Manon och det måste vara första gången vi haft två så starka kandidater. Har endast varit med om två egentliga fighter om förbundskaptens roll tidigare, dels när SidiAmin och Skåning fightades om U21 säsong 6 och jag själv fightades med Sidi säsong 8 (Sidi drog tillbaks sin kandidatur och blev istället förbundskapten för seniorerna säsong 9). Sidi fick en del röster även säsong 7 för seniorlandslaget men var inte mycket till debatt den gången. Var väl lite mer kamp säsong 9 då Sidi slog Pajjan (denna gången som Pitte då han blev avstängt säsong 7 och startade nytt lag). För övrigt 12 säsonger sedan man senast kunde hitta något som liknar valduell. Sen dess har de motkandidater som funnits varken skrivet ett valtal eller deltagit i valdebatten med undantaget från en italienare och en litauer som fick väldigt dåligt stöd.

Får hoppas vi kan ha en bra duell och varför inte ännu fler kandidater

This Post:
00
224181.8 in reply to 224181.7
Date: 8/22/2012 11:02:06 AM
Overall Posts Rated:
66
Hej igen alla!

Jag hoppas att jag genom min medverkan i valet kan spetsa till konkurrensen och på så sätt gynna Sverige som BB-nation!

Precis som vår fd. förbundskapten Mike "The Dream" säger så har vi hamnat i en otroligt svår grupp. Sverige(NT Ranking=47) är rankat som de fjärde bästa laget i gruppen där Turkiet(4) tätt följt utav Ukraina(14) på förhand får gälla som favoriter till avancemang. Schweiz(31), Tyskland(35), Rumänien(50), Montenegro (71) och Armenien(81) är dem övriga lagen. Med detta sagt är det absolut ingen omöjlig uppgift, och jag liksom många andra hoppas på att Sverige kan vara med och utmana när det drar ihop sig i mitten på Oktober.

Rösta på mig så ska jag göra allt jag kan för att detta ska bli verklighet!

/ Fastberg

This Post:
00
224181.9 in reply to 224181.4
Date: 8/22/2012 11:13:20 AM
Overall Posts Rated:
2929
Sku88an viilar ju sitt eget lag, så han borde ha all tid i världen för landslaget. ;)

Ja men tyvärr inte intresset ;)

Alla som röstar på mig får välja en spelare ur sin trupp som får vara med i LL! Vågar dock inte kandidera ifall man skulle råka vinna :s

Kul med lite utmaning om FK-rollen! Jag hoppas båda kandidater kan visa vad de hade tänkt göra under sin LL-tid som gör att vi bör rösta på just honom :)

This Post:
00
224181.11 in reply to 224181.10
Date: 8/22/2012 12:43:01 PM
Overall Posts Rated:
1616
Bravo, bravo!

Va' skojigt med flera kandidater.
Lycka till allesammans. Jag håller min röst hemlig.

This Post:
00
224181.12 in reply to 224181.10
Date: 8/22/2012 1:09:23 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Oavsett vem av er det blir är det trevligt med två engagerade kandidater. Jag hoppas att den av er som drar kortaste strået kan vara med och backa upp LL-managern.

Manons närmast maniska engagemang på forat har väl knappast gått någon förbi och Knätofs BBK lär vara i SBBL inom ett par säsonger. Fastbergs Hammarby har jag haft som rival i div II i hur många säsonger som helst innan han gick upp och Hammarby var en mardrömsrival som sakta och målmedvetet blev starkare och starkare. Två värdiga kandidater!

Följdfråga: Vem av er har mest fritid att lägga på BB? =)

This Post:
00
224181.13 in reply to 224181.12
Date: 8/22/2012 3:06:47 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
200200
...Måste bara också inflika att det är kul med två engagerade kandidater... dessutom hyfsat meriterade också... hade varit nöjd med vilken som så man får fundera lite :)
Hur ser det ut för u-21 då?

This Post:
00
224181.14 in reply to 224181.8
Date: 8/22/2012 3:19:26 PM
Overall Posts Rated:
7575
Oavsett om du vinner eller inte borde du gå med i:
(http://www.buzzerbeater.com/community/fedoverview.aspx?fe...)

Sprudlar inte direkt av aktivitet där men ibland så...

/Mannen
This Post:
00
224181.15 in reply to 224181.12
Date: 8/22/2012 3:34:57 PM
Overall Posts Rated:
66
Absolut är jag intresserad av att på alla möjliga sätt hjälpa Svensk BB-basket framåt i utvecklingen, oavsett om de är som förbundskapten eller inte! Måste dock erkänna att jag under en längre period velat ta över rollen som ansvarig för Sveriges bästa spelare men konkurrensen har varit för tuff. I år ser jag min chans, utan att på något sätt nedvärdera Manon genom att säga så!

Angående din följdfråga om fritid skulle jag nog påstå att det mesta är relativt... Idag t.ex, satte jag mig i lugn och ro vid datorn på jobb med en kopp kaffe bredvid mig och slängde ihop mitt slutgiltiga (har filat en del på det...) tal. På kvällarna har jag allt som oftast egna basketträningar då jag spelar i Helsingborgs div.1-lag, men jag tror inte att jag missat att logga in en enda dag sedan jag skaffade mig Hammarby BK. Den mesta tiden här på BB spenderar jag i ärlighetens namn på mitt eget lag, men allt eftersom min stjärnspelare Kent Killmar kommit närmre en landslagsplats (numera ordinarie Starting C) har intresset för Blågult ökat markant.

Nu till vad jag vill göra med vårt älskade landslag. Jag hoppas att med hjälp av resterande aktiva managers i BB-Sverige, utveckla och sprida intresset för spelet för att på så sätt skapa en domino-effekt. Med detta menar jag; Ju fler användare i Sverige desto fler duktiga spelare kommer vi få fram. 237 aktiva managers är för lite för ett land som nyss passerat 9,5 miljoner invånare. Mer BuzzerBeater åt folket!
I dagens landslag har flertalet av dem bärande spelarna passerat 30-strecket (Öhrborn, Mossling m.fl.) och jag är intresserad av vad som finns bakom dessa herrar. Kan jag tillsammans med en hjälpande hand från er, skaka fram en ny generation bärande landslagsspelare?

Hoppas du fick svar på din fråga Foetus? :)

/ Fastberg

This Post:
00
224181.16 in reply to 224181.13
Date: 8/22/2012 3:41:53 PM
Overall Posts Rated:
66
Som svar på din fråga i "Speech"-tråden: Stämmer bra det! Har spelat i Helsingborg sen jag började med basket i 6-7års åldern så absolut kan det ha varit mig du sett! Får man fråga om ditt namn, kanske ringer det en klocka hos mig också?

This Post:
00
224181.17 in reply to 224181.16
Date: 8/22/2012 5:00:26 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
200200
Andreas Bergqvist, men jag har inte spelat där nere (annat än med Tigers då)
Iofs spelade jag i Malmö 2004-2005 då jag bodde där, men jag tror inte vi är samma årgång... är född -79 ;)
Hur går det för er, har för mig att ni var ganska nära det där final four eller vad de kallar det.
Höganäs hade ju ett gäng kedjerökande Litauer som ändå var jävligt bra... som Litauer tenderar att vara i Basket :)
Tror de var med i nåt sånt där slutspel.

lite lagomt off topic kanske, men ändå

Advertisement