Nu gav jag min åsikt o hur jag tänker när jag ser på matchrapporterna... kanske kunde klargjort mer tydligt att det inte var 100%-ig fakta men, men.
Problemet är att det inte var i närheten av 100% fakta, utan kanske 10%, men gavs ett skimmer av att var det, vilket gör att dom som läser kan luras att tro att det ligger mer bakom orden än det gjorde, vilket jag tror är farligt.
Dock måste jag säga att det du citerade tycker jag fortfarande stämmer. Är ganska säker på att det är ett BB-uttalande men orkar inte kolla upp det just nu
Jag är tämligen säker på att det handlar om en misstolkning av ett uttalande från BB. Det BB sagt är att matchbetygen inte används direkt i matchmotorn (vilket inte pp100 gör heller för den delen), men däremot är det tänkt att användas just för att spegla matchmotorn på ett förenklat sett och inte alls för att du ska kunna "följa ditt lags utveckling".
Jag tycker att MM verkar se mer till de indv spelarna är lagdelarna vilket gör att lagdelsbetygen ibland kan skilja ganska mkt mot hur jag tror matchen simuleras.
Det stämmer att det finns en mer individuell syn i MM, men det är absolut inte så enkel att den är helt individuell, utan det är en mer avancerad sammanvägning av det individuella och det lagmässiga. Precis som i verklig sport.