Po siódme - Niestety kolejna alegoria z HT. Ponieważ wielu uważa, że kadra zaczęła gonić w pętkę, to zaczynamy rozkładać BB na czynniki pierwsze, bawiąc się w SS'y (to ile ich jest, cztery różne?), statystyki, porównania i inne rzeczy. Czy to ma sens? Nie wiem, może tak. Ale jak dla mnie w takim przypadku gra traci urok. Ile razy bym nie rozmawiał z korsarzem, to nigdy nie mówi "Wiesz, a mój XXX to ma SS-1-8 czy SS-88-11 (nie wiem, nie znam się) na poziomie YY". Mówi raczej "Wiesz, a mój XXX ma umiejętność YY na poziomie ZZ. Dzięki temu ...". Obaj mamy ten sam zawód... jesteśmy informatykami. Patrzymy na silnik gry jak na układ algorytmów, zer i jedynek. Ale nie rozkładamy ani silnika, ani umiejętności zawodników na czynniki pierwsze, bo... co by to dało? Trochę większe prawdopodobieństwo na sukces. Do tej pory największe sukcesy z kadrą odnosili al_said i Leszek - oni też tego nie robili, jestem o tym przekonany. Dla mnie takie działanie psuję radość z gry. Ale każdy lubi coś innego. Tylko proszę, niech BB nie zamieni się w HT.
Po ósme - Proponuję rozwiązanie sprawy odwróconych. Zadam konkretne pytanie na forum GM'ów (albo prywatnie któremuś BB'kowi) co o tym myślą, czy przewidzieli takie tworzenie zawodników i czy nie mija się to z ich koncepcją gry (w której próbują wyciągnąć jak najwięcej kasy z klubów). Ich reakcja wyjaśni czy warto tworzyć takich graczy, czy też nie. I dyskusja się zakończy. Co Wy na to? To by załatwiło sprawę, chyba.