Du har ju en legitim chans att vinna serien, så då är det såklart där fokus är. Men du kör väl game shape-träning en del och kan matcha a-laget i 3 matcher om så behövs trots få i truppen.
Men om man är i ingenmanslandet bakom så vill man nog gärna gå nån omgång längre i cupen på bekostnad av en seger eller två i serien bara man tar sig till slutspel/slipper kvala.
Sen blev det lite naturligt den här veckan eftersom jag möter starka Boiliden i cupen och dessutom ett Malmö på bortaplan som jag hade haft oerhört svårt att slå även om jag toppat laget.
Sen vill jag inte fucka upp träningsminutrarna eller game shape så då blev valet enkelt.
Nu lekte jag med tanken att du kanske skulle lufta lite bänk mot mig, och att kanske Boliden skulle se cupmatchen som förlorad och spela a-laget i båda seriematcherna och lufta bänken i cupen för att rädda game shape, men den chansen var för riskfylld. Nu kan jag fortfarande förlora i cupen, men gör det då med flaggan i topp och utan att jag coachat bort mig.
Gillar ju inte läggmatcher, men jag har för liten/dålig trupp för att ha lyxet att rulla runt på fler spelare och ändå prestera.