BuzzerBeater Forums

BB België > [NT] Information

[NT] Information

Set priority
Show messages by
This Post:
00
15791.74 in reply to 15791.73
Date: 5/29/2008 12:49:33 PM
Overall Posts Rated:
9696
mja,
je kan misschien een extra lijstje aanmaken met waar je naar streeft.

het probleem met minimum requirements is bvb dat als je voor centers zegt dat ze minimum sterk block moeten hebben, je misschien een speler misloop die een respectabel block heeft, maar uitmuntend is in de drie andere centerskills...

Spelers die voldoen aan alle minimumvereisten zullen zelden spelers zijn die werkelijk exact die skills hebben, velen zullen voor een aantal skills hoger uitkomen, en dat is uiteindelijk de bedoeling.

Soms kan het zijn dat een speler die slechter lijkt, toch beter is... Daarom is het lastig om een requirementlijst op te stellen die geen enkele potentiele speler uitsluit, en toch het kaf van het koren scheidt.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
15791.75 in reply to 15791.74
Date: 5/30/2008 2:25:55 AM
Overall Posts Rated:
00
misschien dat je een lijstje kan maken van 3-4 hoofdskills en de rest is dan maar afwachten misschien is er een center die heel nuttig is maar geen of weinig blokken heeft maar inside scoren, verdedigen en rebound heel goed denk dat hij dan nog nuttig kan zijn en misschien zijn handling of passen heel goed is ipv blocks dan moet je afwegen of je gaat voor assists en weinig balverliezen tov een paar blocks.

Ken de statistieken van de nt spelers niet maar voor de centers denk ik wel dat je spelers hoger dan redelijk moeten hebben om kans te maken voor de nt.

Misschien een rode thread maken met NT requirement die regelmatig up to date gehouden word en waar alleen de hoofdskills in gevraagd worden de rest is toch een beetje eigen interpretatie van de coach.

VB voor centers:
IS: sterk
ID: sterk
RB:bedreven
(SB: gemiddeld) secondary skill

dan weten de mensen aan deze 3 hoofdskills moet hij zeker voldoen liefst ook de secondary maar moest hij enorm IS en uitstekend ID hebben kan je blockken misschien verwaarlozen tov van de 2 andere skills

Tis maar een voorbeeld he.

This Post:
00
15791.76 in reply to 15791.75
Date: 5/30/2008 8:56:19 AM
Overall Posts Rated:
9696
mja, ieder zijn visie.

Voor mij is het niet tolereerbaar dat een NT speler bedroevend of zelfs rampzalig is in eender welke skill, waar hij ook speelt.

Blok is voor centers ook heel belangrijk vind ik, dus zou ik het niet direct een secondary noemen.

ieder vult het zelf in, dus op dit moment is het viva die op dat gebied beslissingen neemt.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
15791.77 in reply to 15791.76
Date: 5/30/2008 10:12:52 AM
Overall Posts Rated:
00
Ik denk nu eerlijk gezegd niet dat SB veel invloed heeft in deze ME, maar ik wil het risico ook niet nemen hoor ;-)

This Post:
00
15791.78 in reply to 15791.77
Date: 5/30/2008 10:26:44 AM
Overall Posts Rated:
9696
hm, dan is het puur toeval dat ik zoveel blocks per wedstrijd heb...
En nog meer toeval dat het altijd dezelfde spelers zijn die ook nog eens hoog in die skill zitten...

This Post:
00
15791.79 in reply to 15791.78
Date: 5/30/2008 12:18:28 PM
Overall Posts Rated:
00
Tja, das misschien wel waar, maar ik heb ook al andere situaties gezien. Maar zoals ik al zei, ik neem het risico niet hoor, hebt net nog een speler geweigerd voor het NT met slecht SB.

This Post:
00
15791.80 in reply to 15791.77
Date: 6/3/2008 1:09:55 PM
Overall Posts Rated:
506506
Ik dacht inderdaad ook altijd dat shot blocking redelijk waardeloos was omdat je amper blocks in een wedstrijd maakt, 3/4 per wedstrijd zijn al de toppers.

Maar shot blocking draagt echter ook veel bij aan de verdedigende ratings / de speler rating hebben we gemerkt, dus het is toch wat belangrijker dan ik dacht.

This Post:
00
15791.81 in reply to 15791.80
Date: 6/3/2008 3:32:03 PM
Overall Posts Rated:
9696
Ik dacht inderdaad ook altijd dat shot blocking redelijk waardeloos was omdat je amper blocks in een wedstrijd maakt, 3/4 per wedstrijd zijn al de toppers.

hm, ik heb toch geregeld 6 tot 8 blocks...
Ik zou eens moeten checken zat mijn toppers zijn. Ik weet wel dat ik raar opkijk als mijn SG Rogier "Blockrogers" Lauwens geen blocks heeft in een wedstrijd. ;)

This Post:
00
15791.82 in reply to 15791.81
Date: 6/3/2008 3:43:37 PM
Overall Posts Rated:
506506
Ik kan me niet voorstellen dat jouw SG zo'n hoge blocking skill heeft. Meer luck/BB randomheid dan wat anders lijkt mij.

Ik heb overigens even snel je laatste 5 boxscores bekeken en zag 0 spelers met meer dan 2 blocks in 1 wedstrijd. Het kan zijn dat ik iemand over het hoofd gezien heb maar dan nog, veel zullen het er niet zijn.

This Post:
00
15791.83 in reply to 15791.82
Date: 6/4/2008 2:19:08 AM
Overall Posts Rated:
9696
Blockrogers heeft er al eens 4 gehad vorig seizoen.

Vorig seizoen haalde hij trouwens een gemiddelde van 1.3 halverwege het seizoen, op het einde had hij nog 1.0 dacht ik. Dit seizoen staat hij weer op 1.0. Ik weet niet of dat nog geluk kan zijn.
Het zijn opvallend telkens dezelfde spelers die blocks produceren bij mij, terwijl anderen nooit een block kunnen maken... in geprogrameerde spelletjes zoals dit, waar alles met berekeningen werkt, geloof ik ook niet sterk in toeval en geluk, toch niet voor wederkerende fenomenen, er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, maar als iets frequent voorvalt mag je zeker zijn dat het een reden heeft...

This Post:
00
15791.84 in reply to 15791.83
Date: 6/4/2008 6:29:20 AM
Overall Posts Rated:
506506
een gemiddelde van 1 block per wedstrijd is toch buitengewoon weinig als je het mij vraagt? Dat scheelt dus maximaal 3 in een wedstrijd.

Heb je de afgelopen seizoen veel op blocking getrained trouwens?

Een hoge blocking skill drukt zich in BB niet automatisch uit in veel blocks per wedstrijd. Wij hebben in ons NT een speler zitten met 15 SB en die heeft een gemiddelde van 0,9 blocks per game. Ik denk eerder dat blocking wel veel bijdraagt aan de verdedigende ratings, je maakt het de tegenstander immers wel lastiger als hij schiet.

Advertisement