Hienoa, että Saksassakin ymmärtävät! Mun mielestä nimittäin takamiehille (PG/SG) lähiheitto ja sisäpuolustus on melko turhia ja torjunta hyvin tärkeä ja levypallot aina plussaa, mutta ei ehkä ihan hirveästi kannata reeniviikkoja uhrata.
Perustelen sillä, että lähiheittotaito auttaa lähinnä "kovissa lähiheitoissa", huukeissa, tipeissä ja "selkä koria kohden" tehdyissä heittoyrityksissä, joita takureille ei niin paljoa tule. Takuritkin toki heittävät korin läheltä, mutta ne ovat useimmiten lay-uppeja tai donkkeja KORILLE AJOSTA ("xxx goes baseline and stretches out for a dunk" tai "xxx tries a driving layup"). Niihin taas autta kuljettaminen suurimmalti osin eikä lähiheitto mun mielestä.
Sisäpuolustus taas ei ole hirveän hyödyllinen takurille, koska se auttaa pääasiassa puolustamaan juurikin noita lähiheiton avulla otettuja heittoja, mistä juuri kerroin ja niitä taas ei vastustajan takurit juurikaan ota. Mitä ne sitten ottaa, on edelleen noita lay-uppjea ja donkkeja korille ajosta ja niiden puolustamiseen auttaa torjuminen! Ja koska niin monella takurilla nykyään on aika hyvä kuljettaminen ja monet jengit pelaa aja korille -taktiikkaa, niin sanon että tojrunta on ERITTÄIN tärkeä aputaito takureille, mikäli pelataan miespakkia. Paikassa on sitten vähän eri juttu.
Levypallot takureilla mun mielestä auttaa kyllä ihan mukavasti levyrien saamisessa ainakin jos pelataan miespakkia ja toisaalta joka tapauksessa hyökkäyspäässä. Ainakin avuton levypallo alkaa olla aikamoinen heikkous nykyään kovalla tasolla takurillakin, kun häviää levypallotaisteluja omalle vastapelurilleen. Kuitenkin koska kaikkea ei voi treenata, niin ehkä levyreistä voisi tinkiä myös.
Vaparit taas sanoisin olevan hyödyllinen kaikille, mutta tietty etenkin niillle, jotka ottaa paljon ratkaisuja. Ja ehkä vielä enemmän niin päin että sisältä scoraavalle (ajamalla tai lähiheitoilla) vapareja tulee useammin kuin kaukoheittoja kiskovalle.
rubbercube
Last edited by rubbercube at 12/19/2012 5:55:50 AM