BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Kalle Anka cup säsong 19

Kalle Anka cup säsong 19

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
209699.75 in reply to 209699.72
Date: 4/13/2012 6:35:37 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Föreslår att du testar det i nästa match. För att experimentet ska vara som mest lyckat bör du plocka bort de fem spelarna i din trupp med högst lön. Blir annars väldigt konstig fördelning av minuter mellan spelarna :)

Varför inte?

Glöm bara inte bort att bekräfta i förväg att du testar denna strategin så vet jag vilket lag jag ska ställa upp med för att ditt test ska bli effektfullt :)

Enklast är väl om du lämnar WO?

From: Jokehim

This Post:
00
209699.76 in reply to 209699.75
Date: 4/14/2012 3:32:45 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Föreslår att du testar det i nästa match. För att experimentet ska vara som mest lyckat bör du plocka bort de fem spelarna i din trupp med högst lön. Blir annars väldigt konstig fördelning av minuter mellan spelarna

Varför inte?

Glöm bara inte bort att bekräfta i förväg att du testar denna strategin så vet jag vilket lag jag ska ställa upp med för att ditt test ska bli effektfullt

Lämnar jag w/o så blir ju ditt test helt effektlöst

Dålligt förslag!

This Post:
00
209699.77 in reply to 209699.76
Date: 4/14/2012 5:43:04 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Föreslår att du testar det i nästa match. För att experimentet ska vara som mest lyckat bör du plocka bort de fem spelarna i din trupp med högst lön. Blir annars väldigt konstig fördelning av minuter mellan spelarna :)

Varför inte?

Glöm bara inte bort att bekräfta i förväg att du testar denna strategin så vet jag vilket lag jag ska ställa upp med för att ditt test ska bli effektfullt :)

Lämnar jag w/o så blir ju ditt test helt effektlöst :)

Dålligt förslag!

Om du gör det så kan jag ju alltid testa det i nästa match eller i en PL ;)

From: Mannen

This Post:
00
209699.78 in reply to 209699.73
Date: 4/15/2012 4:06:19 AM
Overall Posts Rated:
7575
Grattis!

Ja blank linupboostar betygen rätt rejält men är väldigt chansartat. Hade någon match här nyligen då han spelade bästa laget rätt hårt, mot dig gjorde han tyvärr inte det.

När du kommer till SBBL ska jag ställa laget så du får lite motstånd.

/Mannen
From: Mannen

This Post:
00
209699.79 in reply to 209699.73
Date: 4/15/2012 4:22:40 AM
Overall Posts Rated:
7575
Skullle vara intressant att se lön på banan, mina 5 bästa spelare spelade väl typ 24-30 minuter.

/Mannen

This Post:
00
209699.80 in reply to 209699.78
Date: 4/15/2012 5:24:05 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Grattis!

Ja blank linupboostar betygen rätt rejält men är väldigt chansartat. Hade någon match här nyligen då han spelade bästa laget rätt hårt, mot dig gjorde han tyvärr inte det.

När du kommer till SBBL ska jag ställa laget så du får lite motstånd.

Ställer coachen in laget enbart efter din taktik och försvar? Eller ställer han också in beroende på vad man får möta för något?

Hur mycket bättre betyg får man? Som sagt är jag intresserad av detta snart ;)

From: _wella_

This Post:
00
209699.81 in reply to 209699.80
Date: 4/15/2012 6:38:28 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
258258
Second Team:
Utopia Vatos
Min erfarenhet av det hela är att den utgår från din egen taktik mer än motståndarnas taktik men att det även spelar roll.
jag har väl sätt att mitt lag ibland spelar Osbourne(SF) mer som SF än Fanoureas(PF/C) som SF trots att jag har offensiva inställningen LI eller LP där Fanoureas gör mycket mer skada offensivt. Men har moståndarna en klockren PF/C på den positionen inbillar jag mig att Fanoureas får mer speltid...

Däremot så bänkar den inte spelare i slutet av matcher även vid en blowout.
Den matchar heller inte sin bästa defensiva spelare mot deras bästa offensiva utan man "rullar" på positionerna.
Det kan visserligen bero på att flera spelare har likvärdiga förmågor och passar på flera olika positioner.

När jag spelar med "blank lineup" så får spelarna oftast minuter på 2 eller oftast 3 olika positioner.
Jag har väl en 8 spelare som är hyfsat jämna och dugliga på plan och de får oftast nästan lika många minuter var.

Vill man kontrollera träningsminuter så är inte "blank lineup" att föredra, inte ens om man kör 2-positionsträning.
Jag har kunnat göra det för jag har enbart 4 TO och de får jag ihop minuter till ändå.

Det kanske ger en liten betygsboost att spela "blank lineup", men i matcher som min mot Loyk i semifinalen i Kalle Anka så skulle jag med facit i hand satt Mourelatos i försvar på hans legoknekt, jag är övertygad att jag vunnit matchen då. Nu fick han se tre eller fyra olika försvarare, de flesta snäppet sämre än Mourelatos.
Troligen är en del av betygsboosten beroende av att coachen byter på ett annorlunda sätt, alltså sätter han inte in hela bänken samtidigt som sker ibland när man kör vanlig lineup. Det tror jag drar ner totalbetygen lite. Dessutom verkar en "blank lineup" hålla bättre koll på staminan hos spelarna, åtminstone tvingas inte en spelare med sunkig stamina spela 48 minuter.

Eftersom min starka sida är inside (döööh, big surprise!) så vill ju jag att laget ska nöta inside HELA matchen, helst när mina spelare lockar försvararna att dra foul ganska mycket. Men när det börjar tätna i matcherna så byter oftast coachen och kör en med outside-inriktad uppställning och laget börjar skjuta treor/långa tvåor. Nu vet jag inte om laget skulle gära så ändå om man säger åt dem att köra LI eller LP och inte låter coachen bestämma. Men jag är övertygad att man mycket senare i matchen övergår till skott utifrån vid en sådan taktik.
Självklart spelar motståndarnas försvar roll här, är de grymt starka inside så tvingas mina killar skjuta skott utifrån även om jag vill att de ska nöta på baseline.

En "blank lineup" ger väl också en liten syn på hur balanserade dina spelare är. Får en PF i dina ögon enbart tid på C-positionen så kanske han inte duger som PF, eller åtminstone inte konkurrerar ut den/de spelare som spelar på den positionen under matchen. Kan ju vara att han duger bättre som C än konkurrenterna också ;-)

This Post:
00
209699.82 in reply to 209699.81
Date: 4/15/2012 10:25:57 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Tack för utförligt svar! Jag blir mer och mer sugen att testa det. För igår spelade inte Jokehim WO. Därför blir det inte heller på tisdag jag testar detta. ;)